וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף, ומסוכן: מודל ה-AI שיודע להפוך טקסט לסרטון הוליוודי

עודכן לאחרונה: 16.2.2024 / 18:44

חברת OpenAI משיקה את "סורה", מודל חדש שיוצר סרטונים מציאותיים מטקסט. בשל הסכנות, החברה תעמיד את הכלי לרשות קבוצה מצומצמת של חוקרים ואקדמאים שיעריכו את הסיכונים הפוטנציאליים

חברת OpenAI חשפה היום (שישי) את "סורה" (Sora), מודל בינה מלאכותית פורץ דרך שיוצר סרטונים באיכות HD באורך של עד דקה, על בסיס תיאורי טקסט פשוטים. "סורה מסוגלת לייצר סצנות מורכבות עם מספר דמויות, תנועות ספציפיות ופרטים מדויקים של הנושא והרקע", נכתב באתר החברה. "המודל מבין לא רק מה המשתמש מבקש בתיאור, אלא גם איך דברים אלו מתקיימים בעולם הפיזי".

בין הסרטונים שהוצגו באתר OpenAI, בולט אחד בו זוג צעיר צועד ברחובות טוקיו המושלגת, בעוד עלי דובדבן ופתיתי שלג מרחפים סביבם. סרטון אחר מציג ממותות צמריות שנראות אמיתיות לחלוטין, צועדות בשדה מושלג על רקע רכס הרים מושלג. בסרטון אחר אפשר לראות ממותות עצומות מתקדמות לאיטן בשדה מושלג, ואפילו קטע של גלים מתרסקים על הצוקים מנקודת מבט של רחפן.

כך זה נראה:

דוגמאות נוספות:

ניתן להשתמש במודל גם כדי ליצור סרטון מתמונה סטטית, למלא חוסרים בקטעי וידאו קיימים או להאריך אותם. עם זאת, יש להודות, בחלק מהתוצרים נראים סימנים מעידים על יצירה באמצעות בינה מלאכותית, אך בסיכומו של דבר התוצאות מרשימות למדי.

למרות הפוטנציאל המלהיב, סורה לא תזכה לנגישות מיידית לציבור הרחב. במקום זאת, החברה תעמיד אותה לרשות קבוצה מצומצמת של חוקרים ואקדמאים שיעריכו את הסיכונים הפוטנציאליים שלה ושל שימוש אפשרי לרעה.

מוקדם יותר החודש, OpenAI הודיעה על הוספת סימני מים לכלי הטקסט-לתמונה שלה, DALL-E 3, אך ציינה שניתן "להסיר אותם בקלות". בדומה למוצרי בינה מלאכותית אחרים שלה, OpenAI תצטרך להתמודד עם ההשלכות של סרטונים פוטוראליסטיים מזויפים שנתפסים כדבר האמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully