וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד רחפנים היו יכולים לסייע לכיתות הכוננות ב-7 באוקטובר?

בשיתוף בנדא מגנטיק

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 15:30

מעקב, איסוף מידע, דיווח, הצלה ועוד: רחפנים יכולים לעשות את ההבדל עבור כיתות כוננות במצבים ביטחוניים. כל הפרטים

רחפן של DJI. יח"צ,
רחפנים מסוגלים לספק מידע קריטי בזמן אמת ממקומות שונים וממבט עילי/יח"צ

אותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר הוכיחה לכולנו עד כמה חשובות כיתות הכוננות הפזורות ברחבי הארץ. בזכות אומץ לבם של אותם חברי כיתות כוננות, חייהם של ישראלים רבים שהתגוררו בעוטף עזה ניצלו. יחד עם זאת, ב-7 באוקטובר גם נוכחנו לדעת שכיתות הכוננות לא היו ערוכות מספיק - הן מבחינת כוח אדם והן מבחינת ציוד טקטי.

רחפן של DJI. יח"צ,
רחפנים יכולים לספק תמונת מצב על שטח הלחימה או הסיכון הביטחוני/יח"צ

אחד מאותם כלים שהיו יכולים לסייע לכיתות הכוננות באותה שבת הוא הרחפן, בדרכים שונות ומגוונות.

• מעקב ואיסוף מידע: רחפנים מסוגלים לספק מידע קריטי בזמן אמת ממקומות שונים וממבט עילי. הם יכולים לספק תמונות חדות לרמת זיהוי פנים ואמצעי לחימה או וידאו באיכות מדהימה שעוזר בניתוח אירוע בזמן אמת ומידע גאוגרפי, כגון מיקום ותנועה של אויבים אפשריים בשטח.
• תמיכה וסיוע בקבלת החלטות: רחפנים יכולים לספק תמונת מצב על שטח הלחימה או הסיכון הביטחוני, ובכך לסייע למפקד או הרבש"צ בשטח בהבנת המציאות הטקטית, איזור מיוער, משופע, איזור צפוף מבנים או נקודות מסתור אפשרויות, מה שיכול לסייע בקבלת החלטות מהירות בזמן אמת.
• גילוי ומעקב אחרי אויבים: נכון ל-2024 מרבית הרחפנים בשוק וכמובן אלו המיועדים לכוחות הצלה וביטחון מצויידים באפשרויות זום (תקריב) שונות. בנוסף ליכולות טרמיות מתקדמות, ואפילו הוספת גופי תאורה מובנים שהופכים את הרחפן לכלי שובר שוויון במרחב ההגנה היישובי. רק בחודש שעבר בסיוע רחפן נמנע פיגוע בדרום הר חברון, כאשר חייל מילואים בכוח שהיה במקום, זיהה את המפגעים חותכים את גדר הישוב, הרחפן עקב בכל עת אחר המפגעים, נתן אינדיקציה מדוייקת לכלי הנשק שנשאו עימם וגם בעת מילוט המפגעים מהשטח המשיך לעקוב אחריהם עד חתירת הכוחות למגע מדוייק ונטרול האיום.
• חיפוש והצלה: הניידות, קלות ההפעלה, מבט העל, היכולות הטרמיות וכמובן אפשרויות הזום, הופכים את הרחפנים לכלי מציל חיים. בין אם מדובר בקריסת מבנים, אסונות טבע או מטיילים שהלכו לאיבוד, יכולות הרחפנים מאפשרות הגעה מהירה לשטח גם מנקודה מרוחקת ולספק מידע מציל חיים על מיקום האירוע, מצב הפצועים או הלכודים ובכך לאפשר לכוחות ההצלה בשטח ארגון מהיר לטיפול יעיל בכל מקרה שאליו ידרשו.

רחפן של DJI. יח"צ,
"כיתות כוננות הבינו את החשיבות של שליטה וצפייה מלמעלה על אירוע חירום ובימי שגרה כאחד"/יח"צ
רחפן של DJI. יח"צ,
סימון נקודה בשלט של הרחפן כדי לקבל מרחק מדוייק ו/או נקודת מיקום GPS מדויקת/יח"צ

"המלחמה שפכה אור על נקודת חולשה באבטחת ישובים בכל רחבי הארץ", אמר אלון אבלסון, מנכ''ל ומייסד שותף של חברת היילנדר. "כיתות כוננות הבינו את החשיבות של שליטה וצפייה מלמעלה על אירוע חירום ובימי שגרה כאחד". למותג DJI פתרונות לכל סוגי התרחישים והתקציבים בנוסף לשיתוף פעולה עם חברת היילנדר שהופך את הרחפנים למערכות משוכללות יותר וכלי עבודה משודרג לכיתות הכוננות. חברת היילנדר מעניקה שימוש במערכת ניהול צי רחפנים 'אוריון' ללא עלות לתקופת המלחמה. "המערכת משדרגת את היכולות הקיימות של הרחפן ושל אופן העבודה השוטף של כיתת הכוננות", הוסיף אבלסון. "המערכת מאפשרת שיתוף מידע בזמן אמת לחמ"ל המרכזי, לכוחות חבירה ולכל גורם רלוונטי. ניהול פעילות יחידת הרחפנים בכיתת הכוננות בחמ"ל אחד מאפשר ריכוז של כל המידע ותפעול מקצועי של אירועים מזדמנים. כמו כן, המערכת מאפשרת הזרמת מידע חיוני לחמ"ל הרחפנים הלאומי - התראה באירועי חירום לגורמים בטחונים ועמידה בתקנות רת"א (חיבור למערכת בקרה ארצית)".

בחברת בנדא מגנטיק, היבואנית הרשמית של DJI, ניתן למצוא מגוון רחפנים למטרות שונות, חלקם מתאימים בדיוק למטרותיהן של כיתות הכוננות השונות ויכולים לסייע להציל חיים.

ויקטוריה זוהר, מנהלת תחום ENTERPRISE בחברת בנדא טוענת: "שנים רבות אנחנו עובדים לטובת ההסברה והנגשת מידע על שימוש ברחפנים במרחב הציבורי. במדינות רבות בעולם, כבר יש ניסיון חיובי ורב שנתי של שילוב כטמ"מים במרחב המוניציפלי. גם בישראל לאחרונה, טכנולוגיה זו הפכה לחלק בלתי נפרד במשימות שמירה על בטחון הציבור, חילוץ, אכיפה ושיפור חיי התושבים ביום יום. ניתן לחסוך בזמן, כסף וסיכון בחיי אדם כאשר עושים את המשימה באמצעות הרחפן".

מעבר לאפשרות לראות "תמונה גדולה יותר" על האירוע, ברחפני DJI ENTERPRISE ישנן יכולות מיוחדות כמו:

ראייה תרמית

• זיהוי מוקד שריפה מדוייק על בסיס טמפרטורה אשר מיעל כיבוי של השריפה.
• ניתן לראות בלילה/מקום סגור בחושך מוחלט.
• זיהוי אנשים גם בשטחים קשים לחיפוש כמו שדות ואיזורים עם צמחייה צפופה.

יכולות זום

• ניתן לראות מקרוב את איזור האירוע ללא התקרבות פיזית (כדי לא לסכן את האנשים/את הכלי או לצורך חשאי).
• צפייה באיזורים רבים מנקודת תצפית אחת.

סמן לייזר

• סימון נקודה בשלט של הרחפן כדי לקבל מרחק מדוייק ו/או נקודת מיקום GPS מדויקת.
• שיתוף המיקום המדויק לכוחות בשטח.

יכולות אינטגרציה

• שילוב אביזרים נוספים מיצרני צד ג' כמו כריזה, רמקול, מתקני הטלה למישמות שונות.
• אפשרות לעבוד עם תוכנות כמו היילנדר אפשר מאפשרות ניהול משימות, ניהול צי, שיתוף וידאו בזמן אמת ואנליטיקה מתקדמת.

בשיתוף בנדא מגנטיק
  • עוד באותו נושא:
  • רחפנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully