וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי LG ונוקיה: יצרנית נוספת נוטשת את שוק הסלולר

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 8:59

בעבר היא נמכרה בישראל, חלק מכם אולי זוכרים אותה, וכעת היא משנה כיוון. היצרנית הסינית Meizu יוצאת מתחום הטלפונים החכמים לטובת מיקוד בבינה מלאכותית

Meizu 20. Meizu, אתר רשמי
Meizu 20/אתר רשמי, Meizu

יצרנית הסמארטפונים הסינית מייזו (Meizu), הידועה פחות משמות כמו סמסונג וגוגל, הודיעה אתמול (שני) על שינוי אסטרטגי דרמטי: החברה נוטשת את ייצור הסמארטפונים מבוססי אנדרואיד ומעבירה את מוקד הפיתוח שלה לתחום הבינה המלאכותית. חברת מייזו פעלה בישראל דרך רשת באג בין השנים 2013 ל-2018.

על פי פוסט ב-Weibo, המקבילה הסינית של פייסבוק, החברה הודיעה כי היא "עוצרת את הפרויקטים המסורתיים של ייצור סמארטפונים". לדבריו של שינזי יו, יו"ר ומנכ"ל קבוצת Xingji Meizu, "העתיד שייך לבינה המלאכותית". עוד הוסיף כי "החברה החליטה להשקיע את כל המאמצים בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית חדשניים".

יו הסביר את ההחלטה בעובדה שמחזור החיים של סמארטפונים הוא ארוך יחסית - כ-51 חודשים בממוצע, שהם למעלה מ-4 שנים. בנוסף, הוא ציין שהמכשירים של יצרניות רבות מציעות מאפיינים דומים כיום מבחינת ביצועים, צילום ותכונות תוכנה. לכן, החברה לא תשיק את הסדרות Meizu 21 Pro, Meizu 22 ו-Meizu 23, שהיו עתידים לצאת לשוק.

מייזו. ShutterStock
"העתיד שייך לבינה המלאכותית". מייזו/ShutterStock

מייזו אינה הראשונה שנוטשת את שוק הסמארטפונים בשנים האחרונות. חברות ותיקות ומוכרות רבות כמו נוקיה, LG, בלאקברי ו-HTC כבר עשו זאת לפני כן, מסיבות דומות. התחרות בשוק הסמארטפונים הפכה להיות קשה, עם יצרניות סיניות כמו שיאומי, אופו ו-Vivo ששולטות בשוק ומציעות מכשירים איכותיים במחירים נמוכים.

בנוסף, יצרניות טכנולוגיה גדולות כמו אפל וסמסונג מחזיקות בנתח שוק גדול ונהנות מנאמנות גבוהה מצד הלקוחות. כתוצאה מכך, יצרניות קטנות ובינוניות רבות מתקשות לשרוד בשוק ומתמודדות עם קשיים כלכליים וחוסר יכולת לבלוט ולכבוש את ליבו של הצרכן.

  • עוד באותו נושא:
  • Meizu
  • מייזו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully