וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצלנו? בתי ספר בבריטניה יאסרו שימוש בסמארטפונים

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 17:30

ההנחיות החדשות אינן מחייבות, אך מציעות אפשרויות שונות לבתי הספר, כולל איסור מוחלט על ניידים בשטח המוסד הלימודי. שרת החינוך של בריטניה: "אנו נחושים שכל בתי הספר יאסרו את השימוש בטלפונים סלולריים לאורך כל יום הלימודים"

בית ספר בבריטניה. GettyImages
בית ספר בבריטניה/GettyImages

בקרוב אצלנו? משרד החינוך הבריטי פרסם הנחיות האוסרות את השימוש בטלפונים סלולריים בבתי הספר לאורך כל שעות היום, כולל בהפסקות. התכנית נועדה לצמצם הפרעות ולשפר את ההתנהגות בכיתות. "השימוש בטלפונים בבתי הספר עלול להוביל לבריונות ברשת, הסחת דעת והפרעות בשיעורים, וכתוצאה מכך לאובדן זמן לימוד", נכתב בהודעה של משרד החינוך.

"אנו נחושים שכל בתי הספר יאסרו את השימוש בטלפונים סלולריים לאורך כל יום הלימודים - לא רק בשיעורים אלא גם בהפסקות ובזמן ארוחת הצהריים", אמרה שרת החינוך הבריטית גיליאן קיגן. ההנחיות אינן מחייבות ומציעות אפשרויות שונות לבתי הספר, כולל איסור מוחלט על ניידים בשטח בית הספר, מהלך שלדבריהם "קל לאכיפה".

אפשרויות אחרות כוללות דרישה מהתלמידים להפקיד את הטלפונים שלהם אצל המורים לפני השיעור הראשון, או לבקש מהם לשמור אותם בארונות נעולים שאין להם אליהם גישה במהלך יום הלימודים. לחלופין, נאמר למורים שיכולים לאכוף מדיניות של "לראות, לשמוע או להשתמש", המאפשרת לתלמידים לשמור את הטלפונים בתיקים שלהם, אך מזהירה אותם שהם יוחרמו אם יוצאו החוצה.

ההנחיות קובעות שצוות בית הספר לא צריך להשתמש בטלפונים הניידים האישיים שלהם מסיבות אישיות מול התלמידים במהלך יום הלימודים, ויש ליידע את ההורים שיצטרכו ליצור קשר עם מזכירות בית הספר אם הם צריכים לדבר עם ילדיהם.

נערים עם סמארטפון. ShutterStock
"אנו נחושים שכל בתי הספר יאסרו את השימוש בטלפונים סלולריים לאורך כל יום הלימודים"/ShutterStock

על פי נתוני רשות התקשורת בבריטניה, כ-97% מהילדים בבריטניה מחזיקים בסמארטפון עד גיל 12. אולם, ארגוני המורים הביעו ספקות בהשפעת המהלך. עם זאת, יו"ר איגוד המנהלים בבריטניה טען כי השימוש המופרז בסמארטפונים הוא בעיה שמתחוללת בעיקר מחוץ לבית הספר, וברוב בתי הספר כבר קיימות מדיניות בנושא. במקביל, ארגוני המורים מציעים להתמקד בבעיות רחבות יותר של מערכת החינוך ובפתרונות שיהיו אפקטיביים בכל תחומי החיים של הצעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully