וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלוויזיית QN900C של סמסונג: העתיד זורח ב-8K

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 10:42

קיבלנו לסקירה את ספינת הדגל של סמסונג לסדרת ה-Neo QLED, התומכת גם בפורמט 8K, ושמחירה מגיע לכמעט 20 אלף שקלים. האם היא שווה את זה? בדקנו

סמסונג QN900C. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-QN900C – טלוויזיית הדגל לסדרת ה-Neo QLED/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

על אף שלפני כמה חודשים סגרה סמסונג עסקה גדולה עם LG על אספקת מסכי OLED עבורה, עיקר הביזנס של סמסונג היה ונותר טלוויזיות ה-QLED שלהם. גם הסדרה של 2023 לא שונה בקטע הזה, וקיבלנו לסקירה את ה-QN900C - טלוויזיית הדגל לסדרת ה-Neo QLED ברזולוציה של 8K. האם צריך תכנים בכזו רזולוציה כדי ליהנות ממנה? קראו ותדעו.

מבנה ועיצוב

הטלוויזיה שקיבלנו לסקירה היא 65 אינץ' מכובדת, אבל כמובן, קיימים בסדרה גדלים נוספים. מבחינת מראה אין בה משהו יוצא דופן ומסובב ראשים, אבל היא גם לא כעורה: יש לה בסיס עמידה (רגל) מתכתי רחב במרכז הגוף, והשוליים שלה דקים ומתכתיים. אולי אם אתאר אותה בשתי מילים זה יהיה שקט אלגנטי.

הרכיבים הכי בולטים בגב שלה הם דווקא העיגולים של הרמקולים, הוופרים, ארבעה בכל צד. עוד תורמת למראה הנקי העובדה שכמו שאר הטלוויזיות של סמסונג, היא נטולת כבלים למעט כבל חשמל, וכבל אופטי דק המחבר אותה לרכזת החיבורים שלה. את הרכזת כמובן אפשר להסתיר מהעין ולהחביא בתוך הארון, למרות שגם היא נראית בסדר גמור!

מילה על השלט: השלט של ה-QN900C הוא דק ואלגנטי, עם כפתורי גישה ישירה לנטפליקס, דיסני ואמזון פריים וידאו. הרכיב הכי בולט הוא דווקא בגב השלט - פאנל סולארי קטן, המטעין את סוללות השלט ישירות מהאור, מה שמייתר כמעט את הצורך לטעון אותו. זוהי לא תכונה הכרחית לשלט, אבל ממש נחמד שיש אותה.

סמסונג QN900C. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
השוליים שלה דקים ומתכתיים. ה-QN900C של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

איכות תמונה וצליל

ניסיתי את ה- QN900C עם מגוון של תכנים במגוון פורמטים - סדרות, סרטים, הזרמה, תכנים ישנים וב-4K. ובהתחלה לא נפלתי מרוב תדהמה. איכות התמונה טובה, אבל לא יוצאת דופן. אני תמיד בודק טלוויזיות על הגדרת "סרט" או "יוצר קולנועי" שהן הגדרות עם פחות עיבוד ופלטת צבעים חמה. אני מאוד סולד ממראה "אופרת הסבון" והצילום החי המתקבל בדרך כלל בשאר ההגדרות בטלוויזיות האלה, והתמונה נראית מוחלקת ומלאכותית מדי. הכל היה טוב ויפה, אבל אפעס קצת משעמם: הצבעים טובים, החדות נאה, אין תלונות. אבל הטלוויזיה פשוט לא זרחה. לא קיבלתי ממנה את התמונה המרגשת שחוויתי אצל TCL או עם ה-OLED של סוני, ששתיהן זולות ממנה משמעותית (ראו גם סעיף המחיר מטה). זה היה ברמה שהתקשרתי לאנשי יחסי הציבור של סמסונג ותהיתי: אני עושה משהו לא נכון?

אבל אז ניסיתי על ה- QN900C תכני 8K שמצאתי ביוטיוב. פתאום, הטלוויזיה הזו התחילה לזרוח ולפרוח: ברזולוציה שהיא באמת מותאמת אליה, קיבלתי פתאום צבעים חיים יותר מהרגיל, חדות מעולה ובכלל, אם הטלוויזיה עד עכשיו נראתה מנומנמת במלאכתה - פתאום היא התעוררה לחיים. מבחינת איכות תמונה, זו טלוויזיה שמיועדת ומוכנה לעתיד של 8K, גם אם היצע התכנים בפורמט הזה עדיין דל יחסית (אבל עם כניסתן של מצלמות סמארטפון המסריטות ב-8K, הצידוק לרכוש מסך שכזה רק עולה). כמו מסכי QLED אחרים, הבהירות שלה מצוינת וכך גם זוויות הצפייה.

סמסונג QN900C. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
איכות התמונה טובה, אבל לא יוצאת דופן/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

מחלקת הקול לא מתעלה לאותה רמה של הפאנל. שלא תטעו - ה- QN900C מפיקה צליל ממש טוב בזכות שמונת הוופרים בגבה, ומערכת שלמה של טוויטרים (טוויטר זה לא רק רשת חברתית, זה גם הכינוי של הרמקולים הקטנים המפיקים את הצלילים הגבוהים), שקבועה במסגרת, בעוצמה כוללת של 90 וואט, שזה די מכובד. סמסונג מכנה את המערכת הזו Q Symphony. הצליל הוא איכותי, נקי וברור, אבל הוא לא היקפי כמו הצליל שלמשל חוויתי עם ה-845 של TCL, וגם היעדר התמיכה בדולבי אטמוס כאן חסר (בגירסה האמריקאית אגב, הוא כן קיים).

אפליקציות ותכונות חכמות

ה-QN900C כמובן פועלת על מערכת ההפעלה הביתית של סמסונג, ה-TIZEN. באחת הגירסאות האחרונות, סמסונג חידשה את המערכת ועברה עיצוב מחדש למסך מלא. ה-TIZEN החדשה נהנית מהיגיון פנימי וקלה לתפעול ולהבנה. תמיכת האפליקציות שלה, כמערכת בוגרת ויציבה, מצויינת. אין פה שירות פופולרי שלא תמצאו במסך הראשי, ואפשר לשלב בתפריט העליון בין מקורות מקומיים ושירותי הזרמה שזה ממש נחמד.

עוד משהו שסמסונג כל הזמן משפרים, אבל לאחרונה עשו עליו הימור גדול, הוא הפיכת הטלוויזיות שלהם לרכזת SmartThings. כל התקני הבית החכם שלכם יכולים להופיע במספר תצוגות, קלים לניהול והודעות מהם יופיעו על המסך, לצד אפשרויות כמו הצגה של מצלמות מחוברות וכו'. בחיבור של מצלמה לטלוויזיה דרך שקע ה-USB הטלוויזיה גם תומכת בתכונות נוספות כמו אימוני כושר ועוד. כך שמבחינת תכונות חכמות, הטלוויזיה הזו עשירה מאוד.

סמסונג QN900C. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-QN900C כמובן פועלת על מערכת ההפעלה הביתית של סמסונג, ה-TIZEN/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

שורה תחתונה

סמסונג מוכרים את טלוויזיית הדגל שלהם בסדרת ה-Neo QLED במחיר מפולפל שנע סביב 18 אלף שקלים לגודל שנבדק (הגדלים הגדולים עולים אף יותר...). זה מחיר מאוד יקר לטלוויזיית QLED, ולמעשה, אפשר למצוא טלוויזיות OLED בפחות מכך. האם היא שווה את המחיר הזה? הקבוצה היחידה שהייתי עונה לה ב-"כן" על השאלה הזו היא מאמצים מוקדמים שרוצים טלוויזיה שכבר מוכנה לפורמט העתידי לפני שהוא הופך להיות מיינסטרים, או אנשים שספציפית רוצים לצרוך תכני 8K - הטלוויזיה הזו מעולה, ותוציא מכל פיקסל את המירב. לכל השאר, ובכן, יש אופציות זולות יותר עם איכות תצוגה קרובה אם לא זהה.

Samsung QN900C
ציון: 9

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully