וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוות לאפליקציות? המוצרים המעניינים ב-MWC 2024

ניב ליליאן, ברצלונה

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 20:47

כנס הסלולר הגדול בעולם יצא לדרך, ובין ההכרזות הבולטות אפשר למצוא טלפון AI עם כפתור בודד, לפטופ שקוף של לנובו וסמארטפון גמיש של מוטורולה. שליח וואלה! טכנולוגיה עם כל העדכונים

תערוכת MWC 2024 בברצלונה. רויטרס
תערוכת MWC 2024 בברצלונה/רויטרס

כמו כל תערוכה גדולה, קשה לסמן מיד את המוצרים הבולטים, אבל בתערוכת ברצלונה 2024, יש כבר עכשיו כמה מוצרים שתופסים תשומת לב, ויש סביבם התגודדות של אנשים. הנה המוצרים האלה כפי שמצאנו אותם בתערוכת הסלולר הגדולה בעולם שמתקיימת השבוע בברצלונה שבספרד:

מוות לאפליקציות

אחד המוצרים שהייתה סביבו התגודדות כמעט בלתי פוסקת (לצד המסך השקוף של לנובו, ראו גם בהמשך), הוא ה-"סיכה החכמה" של humane, שקשה לומר שהתגודדו סביבה כמו האנשים שעונדים אותה על דש החולצה (היא אגב נצמדת מגנטית באמצעות קליפס שהוא גם הסוללה). זהו התקן מחשוב לביש שדובר עליו רבות, והוא נראה כמו העתיד של מה שיחליף את הסמארטפונים. תשכחו מצג או מאפליקציות - הסיכה החכמה של humane (שהוצגה בביתן של קוואלקום), היא התקן בינה מלאכותית שאפשר לבצע איתו משימות ומטלות פשוט על ידי שיחה טבעית. הסיכה מצוידת גם במצלמה ומקרן, כך שהפלט הוויזואלי שהיא מוציאה יכול להיות מוקרן פשוט על כף היד שלכם אם תושיטו אותה לפנים. שטח הפנים שלה הוא משטח מגע, אבל אפשר גם לתפעל אותה במחוות.

ה-AI PIN של חברת Humane. Humane, יח"צ, עיבוד תמונה
הסיכה החכמה של humane (שהוצגה בביתן של קוואלקום)/עיבוד תמונה, Humane, יח"צ

לצורך העניין, במקום להפעיל אפליקציה למוזיקה, אתם יכולים פשוט לבקש מהסיכה להשמיע מוזיקה. באופן דומה, אפשר לבקש ממנה לחפש לכם טיסות, לתרגם בקול לשפה אחרת ועוד ועוד - הרעיון הוא שימוש רציף בהתקן שהוא נטול אפליקציות במובן המסורתי. בהדגמה הארוכה שראינו, לא תמיד הכל עבד, אבל בגדול הרעיון הוא שבמקום שתהיו תקועים עם הראש בסמארטפון, תוכלו עדיין לעשות מטלות ולהשתמש במכשיר כאילו היה סמארטפון, רק בלי להיות כלואים בתוך אפליקציה וממשק ויזואלי ובלי להתמקד במסך, אלא פשוט לדבר ולהמשיך גם במה שאתם עושים. במידת הצורך, הסיכה של humane פשוט תקרין לכם את המידע הנדרש על כף היד או על משטח.

הסוד טמון בבינה המלאכותית, שכמו סייעניות קוליות ומחוללי בינה מלאכותית יודעת להבין אתכם ומה אתם רוצים. במקום מסך, פשוט מנהלים שיחה עם ההתקן. זה חדש ומרענן בעולם שנראה שנתקע בתוך מסכים קטנים שכולנו מחזיקים בכף היד.

ברצלונה 2024: מיקי ברקן, ראש אגף תחום קצה בפלאפון, מדבר על המגמות בעולם המובייל בשנה הקרובה/וואלה! טכנולוגיה

קונספט דומה, שהפעם כן מערב מסך שאנחנו מחזיקים בכף היד, הוא טלפון AI של דויטשה טלקום. גם פה, הרעיון הוא לאפשר לאנשים לבצע מטלות ללא אפליקציות ועדיין להישאר חברותיים ומודעים לסביבתם. מדובר בטלפון קונספט (למעשה ההדגמה הייתה על אנדרואיד פשוט של 200 דולר), עם ממשק שהכפתור היחיד בו זה כפתור הפעלה לשיחה, בדומה לסייענית קולית. המכשיר בתגובה יוציא פלט בהתאם למה שאתם מחפשים או מבקשים כמו טיסה מברצלונה לוינה או "מתנות לילד בן שנתיים שאוהב לגו".

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, שגם אירחה אותנו בתערוכה, אמר ל-"וואלה" כי "השילוב של המחשוב הלביש עם עולם הסלולר צומח בקצב מהיר. אחרי השעונים והמשקפיים, נחשפנו בכנס לטבעת החכמה של סמסונג ולמכשירים מוקטנים המהווים התפתחות נוספת של ממשקי המשתמש המרחיבים את היכולות של המכשירים החכמים, הן בהיבט של מעקב אחרי נתוני בריאות ופעילות גופנית והן בהיבט השליטה במכשיר הסלולרי, כמו שליטה באמצעות תנועות ידיים והיכולת להקרין על כף היד מידע". בהט סבור כי התחום הזה צפוי לצמוח בקצב מהיר בשנים הקרובות, אך מה שבסוף יכריע את ההטמעה שלו יהיה עניין המחיר (שבינתיים די גבוה, לפחות לסיכה של humane, שעולה כ-700 דולר...).

טלפון AI של דויטשה טלקום. רויטרס
טלפון ה-AI של דויטשה טלקום. גם פה, הרעיון הוא לאפשר לאנשים לבצע מטלות ללא אפליקציות/רויטרס

מסכים שקופים וטלפונים גמישים

המוצר הנוסף שהיה סביב הדוכן שלו תור בלתי פוסק כאילו מדובר בעגל זהב מודרני, הוא המחשב הנייד עם המסך השקוף של לנובו. על אף שזהו מחשב קונספט בלבד ועדיין לא מוצר מסחרי שאפשר לקנות, הוא עורר הרבה מאוד התעניינות מהקהל.

המסך השקוף של לנובו

@nivlilien המוצר הכי מדובר בתערוכת ברצלונה הוא המחשב השקוף של לנובו - שזהו מחשב 17.2 אינץ' עם מסך שקוף לחלוטין, בדומה לטלוויזיות השקופות שראיתי ב-CES. תרחישי השימוש לא ממש ברורים, אבל יש כאן הרבה פוטנציאל לתעשיה והדרכות #לפטופ #צגשקוף #מסךשקוף #שקוף #טכנולוגיה #החיבור #transparent #laptops #tranparentdisplay #laptop #techtok #tech #theuplink ♬ original sound - nivli

מדובר במחשב נייד עם צג בן 17.2 אינץ', שהוא שקוף, בדומה לטלוויזיות השקופות של סמסונג ו-LG שהוצגו בתערוכת CES בווגאס ממש לפני חודש - אבל הפעם מדובר במחשב. תיאורטית זה יכול להיות שימושי בתרחישים של לימודים, הדרכה או התנסות (לצורך העניין, הדגם או המוצר שאתם עובדים עליו נמצא מאחורי המסך ואפשר לקבל הנחיות או הסברים על הצג השקוף). המחשב עצמו הוא מחשב עם יכולות AI, ואילו החלק של המקלדת הוא גם מסך מגע.

הלפטופ השקוף של לנובו. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
מחשב נייד עם 17.2 אינץ' שקוף/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

המוצר האחר בביתן של לנובו שמשך תשומת לב, הוא סמארטפון גמיש של מוטורולה. עכשיו תקפצו ותגידו, אה, סמארטפון עם מסך גמיש? כבר יש כאלה. אבל לא - פה מדובר בסמארטפון שגם הגוף שלו גמיש ולא רק המסך, והוא ניתן לענידה על היד כמו צמיד שאפשר לקפל אותו ולהצמיד לרצועה מגנטית.

הטלפון הגמיש של מוטורולה. רויטרס
הסמארטפון הגמיש של מוטורולה/רויטרס

גם כאן, יש כל מיני תרחישי שימוש מעניינים שנגזרים מהצורה והגמישות הלא שגרתית - כמו משחק דמקה בשניים או היכולת להעמיד את הטלפון כשחציו מקופל וחציו העליון מורם מעלה כמו ראש של נחש. גם כאן זהו מכשיר קונספט בלבד, אבל עליו אפשר לומר בהחלט שהוא מוזר - אבל מגניב.

  • עוד באותו נושא:
  • mwc
  • ברצלונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully