וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה עוד ועוד ישראלים רצים לרכוש תחנת כוח ניידת?

בשיתוף בנדא מגנטיק

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 14:44

תחנות כוח ניידות הפכו למוצר חיוני ואף הכרחי, בטח במצבי חירום והפסקות חשמל ממושכות. מה היתרונות שלהן ולאיזה מצבים הן מתאימות? עשינו סדר

תחנת כוח ניידת. יח"צ,
נראה שבמציאות הנוכחית יש לא מעט סיבות להחזיק תחנת כוח ניידת בכל בית או משרד/יח"צ

בשבועות האחרונים הדרישה למערכת לגיבוי חשמל בקרב הצרכן הישראלי הינה בשיאה, עקב החשש לתרחישים העשויים לגרום לפגיעה בתשתיות החשמל, והצורך להיות מוכנים לתרחישים הללו, במצב של אי יכולת להסתמך על רשת החשמל ועמידות התשתיות להתמודדות עם תרחישים אלו שעשויים להוביל למצב עלטה ממושך.

בנוסף בשנים האחרונות רבים מאוד סובלים מהפסקות חשמל חוזרות ונשנות בשל עומסי יתר על רשת החשמל מול הדרישה ההולכת וגדלה לחשמל, ותשתיות החשמל שלא מתחדשות בקצב הנדרש, הפסקות חשמל יהיו יותר ויותר שכיחות עקב הגידול המשמעותי בצריכת החשמל עקב המעבר למכונית חשמליות והצורך המסיבי בהטענתן, והתאבון הבלתי נדלה של מחשוב בענן ו-AI.

תחנות הכוח של BLUETTI. יח"צ,
אחד המותגים המובילים לתחנות כוח ניידות כיום הוא BLUETTI מבית בנדא מגנטיק/יח"צ

מוכנות להפסקת חשמל עקב פגיעה בתשתיות - עלטה ממושכת

במציאות החדשה שאליה עלינו להתאים את עצמנו מאז ה-7 באוקטובר - ולהיות מוכנים לשהות ארוכה בממ"ד או מקלט, והחשש מתרחיש של פגיעה בתשתיות החשמל ומצב עלטה מתמשך של אפילו מספר ימים, תרחיש שאנו נחשפים אליו יום-ביומו באמצעי התקשורת בשבועות האחרונים, ובתזכיר ממשלתי על הכנת העורף להתמודדות עמה; ואף בדיון מיוחד בנושא מוכנות העורף בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, מפקד פיקוד העורף, ראשי רשויות, מנכ"ל נגה -ניהול רשת החשמל הארצית, החשש הוא ממשי, והאתגרים רבים. הפסקות חשמל נרחבות הינן מסכנות חיים, והעורף לא מוכן לתרחישים אלו. עקב כך ישנן סיבות רבות לחשיבותו של מקור אנרגיה / חשמל חלופי, כגון תחנת כוח ניידת שניתן להציב בכל ממ"ד או חדר בבית או בעסק - מערכת שקטה שלא גורמת לרעש 24/7, ללא פליטות גזים מזהמים, התעסקות עם דלק ותחזוקה שוטפת של גנרטור מונע דלקים, וכל הסיכונים הכרוכים בכך והבריאותיים בכלל.

אבל מהי בכלל תחנת כוח ניידת?

תחנות כוח ניידות הן בעצם סוללות בעלות קיבולת גדולה האוגרות אנרגיה חשמלית ויכולת להיטען ממקורות חשמל מגוונים כגון משקע החשמל הרגיל ב AC 220, ומזרם DC ישיר - מאנרגיה חלופית ונקייה כגון אנרגיית השמש בעזרת פאנל סולארי - PV, טורבינת רוח, ואף ממצת הרכב. בעזרת תחנות כוח אלו ניתן להמשיך ולקבל הספקת חשמל בכל מקום ובכל רגע נתון ללא תלות ברשת החשמל. הן מגיעות בגדלים שונים ועם יכולות מגוונות, והן יכולות להתאים למטרות שונות - מגיבוי למכשירים חיוניים בבית ובמשרד במקרי חירום והצלה, ועד לבילוי משפחתי כיפי בחיק הטבע, לעבודת תיקונים ושיפוצים יומיומית בחוץ עם כלים חשמליים כגון מקדחה, וכו'. הן משמשות לטעינת מכשירים שונים, כגון מצלמות, רחפנים,מברגות, קורקינטים ואופניים חשמליים, (ובמקרים מסוימים להטענת רכב EV חשמלי בחירום), לעמדת DJ והגברה, וכמובן לכל סוגי הפלאפונים וטאבלטים, מכשירים רפואיים הכרחיים, לגיבוי IT לשרתים ומחשבים, מודמים וראוטרים כגון UPS אך לשעות רבות.

תחנות הכוח של BLUETTI. יח"צ,
תחנות הכוח של BLUETTI/יח"צ
תחנות הכוח של BLUETTI. יח"צ,
תחנות הכוח של BLUETTI/יח"צ

תחנות הכוח של BLUETTI: אמינות, חזקות ונותנות מענה לשעות ארוכות

אחד המותגים המובילים בעולם לתחנות כוח ניידות כיום הוא BLUETTI עם מספר שיאים של כל הזמנים בגיוס המונים בתחום בעשור האחרון, ובסך כולל של מיליוני דולרים, ובדגש על מחקר ופיתוח לחדשנות ובטיחות. BLUETTI מבית בנדא מגנטיק הינה המובילה את התחום הודות לתכונות הרב תכליתיות שלה, ומגוון המודלים להתאמה לצרכי המשתמש.

בעלת מערכת BMS חכמה לניהול טעינת הסוללות לשמור על אורך חיי הסוללה ובטיחותה, בעלת ממיר AC/DC עם גל סינוס טהור- ששומר על חיי המכשירים החשמליים המחוברים אליה.

עם סוללות ליתיום בטכנולוגיית LiFePO4 (ליתיום ברזל פוספט) המציעים מחזור חיים ארוך ביותר מכל סוגי הסוללות הקיימות בשוק, בעלות 2500 - 3500 מחזורי פריקה וטעינה -קרוב ל 10 שנים של שימוש יומי בתחנות הניידות של BLUETTI, ואף יותר מכך במערכות הביתיות האינטגרליות.

הליתיום בהשוואה לסוללות עפרתיות הן קלות יותר, נטענות מהר, ובעלות אורך חיים ארוך, הן ללא קובלט וגופרית המסוכנים לסביבה.

תחנות הכוח של BLUETTI. יח"צ,
תחנות הכוח מעולות גם לשגרה היומיומית/יח"צ

היתרונות של תחנות הכוח של BLUETTI

מושלמות למצבי חירום: בתרחישי חירום, כמו מלחמה למשל, תחנות הכוח הניידות יכולות להיות מצילות חיים. הן יכולות לתת מענה לצורך בחשמל בעת כשלים ברשת החשמל, להפעיל מכשירים רפואיים ומצילי חיים גם בהפסקת חשמל, ולהבטיח שקווי התקשורת ימשיכו לפעול כרגיל.

תחנת כח חזקה, עמידה ובטוחה, הכוללת מספר יציאות רב ומגוון של 220 וולט בזרם ישר AC, ויציאות DC ל USB Type-C, טעינה אלחוטית לטלפונים חכמים, יציאת מצת רכב 12 או 24 וולט, יכולת טעינת הסוללה הפנימית בו זמנית ממקורות שונים ובו זמנית לספק גיבוי חשמלי, אפשרות לשליטה דרך אפליקציה ובלוטוס, ושלל פונקציות נוספות - אין ספק שמדובר באחת מתחנות הכוח המובילות בשוק העולמי.

ידידותיות לסביבה: בניגוד לתחנות כוח אחרות שפועלות על דלקים דליקים ומסוכנים, תחנות הכוח של BLUETTI לא מרעישות, אינן דורשות תחזוקה מיוחדת, אינן פולטות אדים רעילים, מה שהופך אותן לבטוחות מאוד לשימוש ביתי, מה שהופך אותן לאידיאליות אפילו לדירות קטנות ובקרבת ילדים.

ניידות: תחנות הכוח של BLUETTI עוצבו גם לנוחות; הן ידידותיות מאוד למשתמש, עם ממשק פשוט במיוחד. ניתן בקלות להעביר אותן ממקום למקום ולשאת אותן מחוץ לבית לעבודה, לטיול משפחתי, או בשעת צרה.

אפשרות לטעינה סולארית מהשמש: כל דגמי BLUETTI ניתנות לטעינה סולארית ישירות מאנרגיית השמש. תכונה זו חשובה לאין ערוך במצבי הפסקת חשמל ממושכת, שכן היא מאפשרת שימוש באנרגיה נקיה וזמינה לכל, המפחיתה את התלות ברשת החשמל. (בזמן חירום גם אספקת דלק לא תהיה זמינה יתר על המידה- תחנות דלק זקוקות לחשמל בעצמן).

תחנות הכוח של BLUETTI. יח"צ,
מתאימות גם לטיולים בשטח/יח"צ

איך בוחרים תחנת כח לצורכי משפחתי או המשרד?

השוואת תחנות כח והמחיר שלהן - מלבד כל הפונקציות החשובות המוזכרות מעל - הבסיס להשוואה הינו גודל הסוללה בוואט-שעה (Wh) - ולאו דווקא הספק תחנת הכח בוואט (W) המציין את מקסימום ההספק שהתחתנה יכולה לשאת בו זמנית- אך לא את משך הזמן שהיא יכולה לספק.

בעיקרון הספק המכשיר בוואט נאמר מחשב נייד בהספק של ±60 וואט- צורך בשעה שלמה 60 וואט-שעה- ב 4 שעות 60X4 סה"כ 240 וואט שעה + 15% איבודי המרה ז"א 240+36= 276 וואט-שעה! בהוספת טעינת פלאפונים, מודם- תחנה זאת תיתן לנו 2-3 שעות גיבוי. תחנת כוח BLUETTI EB3A למשל תחזיק מחשב נייד שכזה ל±4 שעות.

יש לשים לב שמכשיר כמו מקרר שיש לו טרמוסטט, בהספק ממוצע של 250 וואט, המדחס אינו עובד הרבה מהזמן כך שבפועל הינו צורך בממוצע שעתי ביממה נאמר רק 70-120 וואט שעה, תלוי מקרר מזג אויר ושימוש- בחירום להמעיט בלפתוח הדלת.

תחנת כוח BLUETTI AC200MAX למשל תחזיק מקרר שכזה למשך ±20 שעות. ובעזרת פאנל סולארי תואם ובחשיפה טובה לשמש לשעות רבות נוספות!

וכמובן שלאיכות היצרן, מוכרות המותג בעולם ורמת החדשנות שלו ולאיתנות היבואן הרשמי יש חשיבות רבה במערכות המתוכננות לעבוד שנים רבות ושיהיה למי לפנות אליו גם בעתיד הרחוק למענה ותמיכה.

תחנה אחת, אינספור שימושים

תחנות הכוח של BLUETTI אמנם מעולות למצבי חירום, אך ניתן לעשות בהן שימוש גם בשגרה היומיומית.

טיולים בשטח: את תחנות הכוח ניתן לשאת לכל מקום - מטיול הכולל קמפינג או קרוואן, ועד לאירוע חברה שנערך תחת כיפת השמיים.

עבודה מרחוק: כיום, יותר ויותר אנשים עובדים מרחוק. בעזרת תחנת הכוח, ניתן להבטיח שעות ארוכות של עבודה ללא הפרעה.

אירועים: תחנות הכוח יכולות להחליף גנרטורים, גם באירועים, ניתן לחבר אליהן מערכות סאונד והגברה קונסולת DJ, ציוד תאורה ועוד.

לסיכום

בעידן שבו התלות בטכנולוגיה נמצאת בשיאה, ובמיוחד לאור המצב המיוחד בארץ - אפשרות להפסקת חשמל ממושכת - המשך השימוש במכשירי החשמל המאוד חיוניים לנו הינו צורך בסיסי, תחנת כוח ניידת הפכה להיות למוצר הכרחי בכל בית ועסק שרוצה להיות מוכן לכל תרחיש אפשרי, על מנת להבטיח את היכולת שלנו לשמר אורח חיים בסיסי גם בשעת חירום, לתקשר עם אחרים- חיבור אינטרנט קווי, מחשבים, קופה רושמת, טלוויזיה ורדיו להתעדכנות,, טאבלטים ופלאפונים, לשמר מזון- קירור והקפאה, מכשירים רפואיים חיוניים, וכמובן תאורה, כל אלו הינם צרכים חיוניים לקיום המשפחה ואף העסק בעידן שלנו, ובטח שבשעת חירום ארוכה.

במציאות הנוכחית שאליה התרגלנו, הכוללת אזעקות טילים ואירועים לא צפויים, יחד עם הפסקות חשמל חוזרות ונשנות בשל עומסים, נראה שתחנות כוח ניידות הפכו למוצר חובה בסיסי בכל בית המקנות ביטחון ושקט נפשי ליקרים לנו.

לפרטים נוספים ורכישה לחצו כאן>>

בשיתוף בנדא מגנטיק
  • עוד באותו נושא:
  • תחנת כוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully