וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-2011 סטיב ג'ובס הכריז על שירות חדש וחינמי - ועכשיו אפל נתבעת בגללו

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 11:11

תביעה ייצוגית חדשה טוענת שאפל מעלה את מחירי האחסון ב-iCloud לרמה שבה השירות מייצר כמעט רווח נקי בלבד. הבעיה העיקרית: הגרסה החינמית, שלא תואמת את הצרכים של התקופה

סטיב ג'ובס באירוע WWDC 2011. אפל,
סטיב ג'ובס מציג אחסון חינמי של 5 גיגה-בייט ב-iCloud/אפל

תביעה ייצוגית שהוגשה נגד אפל בבית המשפט בצפון קליפורניה, מאשימה את ענקית הטכנולוגיה בנקיטת צעדים לא הוגנים שיבטיחו ששירות הענן שלה, iCloud, יישאר פתרון האחסון הדומיננטי עבור המכשירים שלה - כך לפי פרסום ב-Bloomberg Law. בנוסף, התביעה טוענת כי חבילת ה-iCloud החינמית, המציעה אחסון שאינו עומד בדרישות התקופה הנוכחית - בנפח 5 גיגה-בייט בלבד - מאלצת את המשתמשים לרכוש מנוי חודשי כדי לגבות את המידע שלהם. למעשה, התוכנית החינמית ב-iCloud נשארה מוגבלת ל-5 גיגה-בייט מאז שהוצגה על ידי סטיב ג'ובס ב-WWDC 2011.

לשם בהשוואה, שירותים מתחרים כמו גוגל דרייב מציעים 15 גיגה-בייט בתוכניות החינמיות שלהם, מה שהופך אותם לאלטרנטיבה טובה בהרבה. "משתמשי מכשירי אפל מקבלים 5 גיגה-בייט בחינם ב-iCloud, אבל כפי שמעידים רווחי ה-iCloud של אפל, רוב המשתמשים מוצאים שזה לא מספיק לצרכיהם ונאלצים לרכוש תוכנית אחסון נוספת ב-iCloud", נכתב בתביעה. עוד נטען כי אפל העלתה את המחירים לרמה שהם מייצרים לה "רווח טהור".

על פי התביעה, אפל מונעת מספקי אחסון ענן אחרים לאחסן סוגים מסוימים של קבצים על גבי המכשירים שלה באמצעות "הגבלות טכנולוגיות מכוונות". לטענת התובעים, פעולות אלו מאפשרות רק ל-iCloud להציע למשתמשי מכשירי אפל אחסון מלא של כל סוגי הקבצים. עוד נטען כי פעולות אלו מאפשרות לאפל לגבות מחירים גבוהים יותר עבור השירות, שכן "אין איום אמיתי על הדומיננטיות של iCloud".

iCloud. ShutterStock
"המשתמשים נאלצים לרכוש תוכנית אחסון נוספת ב-iCloud"/ShutterStock

בעוד שלמשתמשי אייפון ואייפד יש אפשרות לאחסן סוגים מסוימים של קבצים אצל ספקי אחסון ענן אחרים, קיימים סוגי קבצים מסוימים, כגון נתוני אפליקציות והגדרות מכשיר, שרק ל-iCloud יש את ההרשאה לאחסן. לטענת התביעה, מצב זה מאלץ את המשתמשים לבחור בין האפשרות "הלא מושכת" של ניהול מספר חשבונות אחסון ענן שונים כדי לכסות את כל צרכי הגיבוי שלהם, לבין הנוחות של שירות מלא ב-iCloud.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully