וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלישי בגודלו אי פעם: האיחוד האירופי קנס את אפל ב-1.8 מיליארד אירו

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 21:18

האיחוד האירופי הטיל קנס חסר תקדים על ענקית הטכנולוגיה, בגין הפרת חוקי התחרות. הנציבות האירופית קבעה כי אפל ניצלה את מעמדה הדומיננטי בשוק האפליקציות כדי להגביל את התחרות. בינתיים, בספוטיפיי חוגגים

אפל. רויטרס
אפל/רויטרס

הנציבות האירופית הטילה קנס אדיר על אפל, והוא גבוה בהרבה מהצפוי: ענקית הטכנולוגיה תצטרך לשלם 1.8 מיליארד אירו בטענה כי ניצלה את כוחה בשוק שירותי הזרמת המוזיקה ופגעה בתחרות. זהו הקנס הראשון של האיחוד האירופי כלפי אפל והשלישי בגודלו אי פעם.

הקנס מגיע בעקבות תלונה שהגישה ספוטיפיי ב-2020, בטענה שאפל נקטה צעדים במטרה לפגוע בשירות המוזיקה שלה בשל תחרות עם שירות הסטרימינג שלה - Apple Music. הנציבות הודיעה כי "אפל אסרה על מפתחי אפליקציות סטרימינג של מוזיקה ליידע את משתמשי iOS לגבי שירותי מנוי מוזיקה אלטרנטיביים וזולים יותר הזמינים מחוץ לאפליקציה, ומלמסור הנחיות כלשהן לגבי אופן ההרשמה למנויים כאלה".

ספוטיפיי. רויטרס
הקנס מגיע בעקבות תלונה שהגישה ספוטיפיי ב-2020/רויטרס

התחקיר מצא שאפל אסרה על מפתחי אפליקציות לציין בפני המשתמשים את מחיר המנויים באינטרנט או את ההפרש במחיר בין רכישות בתוך האפליקציה לרכישות מחוץ לה. החברה גם מנעה ממפתחים לכלול מידע או קישורים לדפי רכישת מנויים אלטרנטיביים באתר האינטרנט שלהם, למשל במחירי מבצע. אפל נקטה בפרקטיקות אלה במשך כמעט 10 שנים, וייתכן שגרמה למשתמשי iOS לשלם יותר עבור מנויי סטרימינג של מוזיקה מהנדרש בשל העמלות שהיא גובה (שמפתחים מחשיבים אותן במחירים שלהם).

מרגרט וסטגר, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה, אמרה שאפל "במשך עשור ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי בשוק להפצת אפליקציות של שירותי מוזיקה באמצעות חנות האפליקציות. היא עשתה זאת על ידי הגבלת מפתחים מליידע צרכנים על שירותי מוזיקה אלטרנטיביים וזולים יותר הזמינים מחוץ למערכת האקולוגית של אפל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מרגרט וסטגר, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה. רויטרס
מרגרט וסטגר, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה/רויטרס

ספוטיפיי: "מסר לכל מונופול"

"החלטה זו שולחת מסר חזק - אף חברה, אפילו לא מונופול כמו אפל, יכולה להשתמש בכוח בצורה פוגענית כדי לשלוט באופן שבו חברות אחרות מתקשרות עם הלקוחות שלהן", אמרה ספוטיפיי (Spotify) בתגובה לפסיקה. "הכללים של אפל חסמו את ספוטיפיי ושירותי סטרימינג מוזיקה אחרים מלשתף עם המשתמשים שלנו ישירות באפליקציה שלנו על הטבות שונות - ומנעו מאיתנו את היכולת לתקשר איתם לגבי אופן השדרוג, מחיר המנויים, מבצעים, הנחות או הטבות רבות אחרות. כמובן, אפל מיוזיק, מתחרה של אפליקציות אלו, לא נחסמה מאותו התנהגות".

אפל: "ספוטיפיי רוצה לכתוב מחדש את הכללים"

אפל גם הגיבה בחריפות לפסיקה, וטענה שהנציבות לא הצליחה "לחשוף ראיות אמינות" לנזק לצרכן או להתנהגות אנטי-תחרותית. החברה אומרת גם שספוטיפיי רוצה "לכתוב מחדש את הכללים של חנות האפליקציות" כדי לזכות ביתרונות תחרותיים, תוך שהיא לא משלמת כלום לאפל, למרות שאפל טוענת שחנות האפליקציות הייתה חיונית לשליטת השוק הנוכחית של ספוטיפיי. כמו כן, אפל אומרת שתערער על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully