וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על משחות שיניים יש קודים סודיים שמבשרים רעות - האמת נחשפת

10.3.2024 / 0:10

תיאוריית קונספירציה שנפוצה בטיקטוק טוענת שעל משחות השיניים מופיעים קודים סודיים שרק "אליטות" יודעות לפענחם. לפי התיאוריה, צבע הריבוע שבקצה השפופרת חושף מידע מטריד - אך האם יש אמת בשמועות?

הסיבה האמיתית בגללה יש פסים על משחות השיניים/@yaron_zilberstain

איך לא שמנו לב לזה עד היום? תיאוריית קונספירציה שנפוצה בעיקר בטיקטוק קוראת להתרחק ממשחות שיניים מסויימות - על פי הסימן הצבעוני שמופיע בקצה השפופרת שלהן. התיאוריה טוענת שיש קודים סודיים על משחות השיניים שלנו שרק ה"אליטות" יודעות לפענח, אולם רופאי שיניים מנסים כעת להרגיע את הציבור הנרגז על שהעלימו מפניהם פרט מידע כה חשוב.

"הקודים הסודיים" האלה הם למעשה הריבועים הצבעוניים שמופיעים על רצועת הפלסטיק השטוחה והנוקשה שבתחתית שפופרת משחת השיניים שלכם. לכו תבדקו, הם שם. הם מגיעים בצבעים ירוק, כחול, אדום ושחור - כשעל פי התיאוריה אלה הצבעים אדום ושחור שכדאי לכם להתרחק מהם.

באחד הסרטונים, שצבר מעל 7.5 מיליון צפיות בטיקטוק, צמד פודקאסטרים טען שאנשים שיודעים את המשמעות האמיתית של הקודים מוותרים על שימוש במשחות שיניים מסוימות, בעוד שהמידע הזה מוסתר מהצרכן הרגיל. רבים מאמינים כעת לטענות הללו ונשבעים שיוותרו על משחות שיניים מסוימות לתמיד.

קודים סודיים על משחות השיניים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קודים סודיים על משחות השיניים. מה משמעותם?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אז מה משמעות הצבעים לפי תיאוריית הקונספירציה?

על פי התיאוריה, הריבועים הצבעוניים מסמלים האם המרכיבים במשחה הם טבעיים או כימיים. הריבוע הירוק אומר שמשחת השיניים עשויה מחומרים טבעיים בלבד, הריבוע הכחול אומר שהמשחה מכילה תערובת של מרכיבים טבעיים ותרופות, הריבוע האדום פירושו שהיא מכילה רכיבים טבעיים לצד מרכיבים כימיים והריבוע השחור פירושו שהמשחה מכילה רק מרכיבים כימיים.


עוד בנושא:
4 תיאוריות קונספירציה הזויות שלבסוף התבררו כנכונות

"ציפורים אינן אמיתיות": התנועה שכובשת את העולם טוענת שכל הציפורים הוחלפו ברחפני ריגול

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תגובת רופאי השיניים

אז האם יש לנו סיבה לזרוק את משחת השיניים שלנו לפח? חכו עם ההיסטריה שלכם. רופאי שיניים ויצרני משחות שיניים מפריכים את התיאוריה ומסבירים שהריבועים הצבעוניים שבקצה השפופרת מיועדים עבור חיישני האור במכונות המשמשות בתהליך הייצור - ובסך הכל מסמנים היכן נמצא קצה השפופרת כדי שיהיה ניתן לבצע חיתוך בנקודה הזאת ולאטום את השפורפרת כראוי.

ד"ר נייט קופלין, אורתודנט מטקסס, אמר: "במציאות, קולגייט, Crest וכל אלו (יצרניות משחות שיניים) טוענים שהנקודות הקטנות האלו לא אומרות שום דבר על המרכיבים של משחת השיניים. הסימנים והצבעים נקראים בידי חיישנים וקובעים מתי יש לחתוך ולאטום את השפופרת כך שהשפופרת תהיה בגודל המתאים". מחברת משחות השיניים Silverhill Dental שבאונטריו, קנדה, נמסר: "מערכת קידוד הצבעים של משחת השיניים פשוט לא קיימת. הצבע בתחתית שפופרת משחת השיניים שלכם לא אומר דבר לגבי המרכיבים ואינכם צריכים להסתכל עליו כדי לקבוע באיזו משחת שיניים כדאי להשתמש".

אפילו בחברת "קולגייט" פרסמו הודעה שמפריכה את הטענה: "עד כמה שאנחנו אוהבים לפצח קודים סודיים, למעשה אין כאן מה לפצח כי זה לגמרי לא נכון. אנחנו בטוחים שאתם תוהים 'למה יש סימנים בצורת קוביות צבעוניות על שפופרות משחת השיניים?' ואנו שמחים לדווח שאכן, למעשה, יש להן מטרה! הן עוזרות בייצור של שפופרות משחת השיניים על ידי כך שהן מודיעות לחיישני האור היכן נמצא קצה השפופרת, כדי שניתן יהיה לחתוך אותה ולאטום כראוי. אנחנו יודעים, זה לא ממש קוד סודי, אבל אנחנו חושבים שהאמת גם די מגניבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully