וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחנו לבדיקה: הרובוט שטוען לתואר ה"שואב-שוטף הטוב בעולם"

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 11:49

עם תג מחיר שעובר את ה-5,000 שקלים, הרובוט השואב-שוטף של חברת Dreame רוצה שתדעו שהוא הטוב מכולם. אז לקחנו אותו לסיבוב התנסות, שהתחיל דווקא עם לא מעט סקפטיות

ה-Dreame L20 Ultra בפעולה. האם הוא הטוב מכולם?/דורון קופרשטין

את מרוצה מהרובוט השואב-שוטף שקנית? שאלתי את אחותי שרכשה לאחרונה אחד כזה של מותג נחשב ולגמרי לא זול. "שמע, הוא שואב נהדר", היא ענתה, "אבל בכל מה שקשור לשטיפה, זה ממש לא זה. הייתי קוראת לזה יותר ניגוב קל מאשר שטיפה. צריך לעבור אחריו עם סמרטוט ומגב". וכך ירדה מבחינתי האופציה לרכוש מכשיר כזה לעצמי. שואב אבק הרי כבר יש לי, אמנם הוא לא רובוטי, אבל עובד מצוין.

אבל אז בדיוק הגיעה ההצעה לבחון את הדגם החדש של חברת Dreame עבור כתבת ביקורת בוואלה. לא היה סיכוי שאסרב.

מודה. ניגשתי למבחן של ה-DreameBot L20 דגם הדגל של חברת שואבי האבק המצליחה מסין, במצב צבירה סקפטי. דבריה של אחותי על השואב ה"בקושי מנגב" שלה, עוד הדהדו באוזניי, והגעתי בלי ציפיות גדולות.

ואז הוא הגיע.

כשהשליח מסר לי את קופסת הענק, הייתי בטוח ששלחו את המוצר הלא נכון. שואב-שוטף רובוטי לא אמור להיות קטן, בגודל של צילינדר וקצת? אז כן, הרובוט עצמו לא נראה שונה או גדול יותר מהאחרים בשוק. תחנת העגינה שלו (שתיכף נקדיש לה פסקה משלה) - מעט שונה.

ה-DreameBot L20 Ultra שואב ושוטף את הבית כמעט ללא צורך בהתערבות כלשהי מצד המשתמש. לאחר כל פעולה, חוזר הרובוט, מרוקן את מיכל האבק המובנה שלו אל שק האבק בתחנת העגינה, ממלא מחדש את מיכל המים שלו ומפנה את המים המלוכלכים אל תוך המיכל המיוחד. בנוסף, הוא גם מנקה את זוג המגבים העגולים שלו ומייבש אותם בעזרת אוויר חם.

שואב אבק דרימי. Dreame,
גבוה, אבל מכיל בתוכו ארסנל לשבועות רבים/Dreame
שואב אבק דרימי. Dreame,
הנה הוא - ה-DreameBot L20 של Dreame/Dreame

ועכשיו לתיבת העגינה. החדשות הפחות טובות - היא גדולה. אבל אחרי שתתרגלו לגודל, או נכון יותר לגובה (60 ס"מ, הרוחב דומה לתחנות עגינה סטנדרטיות - 42.5 ס"מ), תבינו שזה משחק לטובתכם. התיבה הגבוהה מכילה שק אבק בנפח 3.2 ליטר, מיכל מים נקיים בנפח 4.5 ליטר ומיכל מים מלוכלכים בנפח 4 ליטר. בנפחים האלו, תצטרכו לרוקן אבק ומים מלוכלכים ולהוסיף מים נקיים אחת ל-3-4 הפעלות לניקוי דירה שלמה בגודל סטנדרטי. כלומר, לא רק שהרובוט ישתלט על ניקיונות הדירה ללא כל סיוע, גם עם תחנת העגינה לא תצטרכו להתעסק יותר מדי, אלא אחת לחודש בערך.

מתחילים במבחן. כדי להפעיל את הרובוט, צריך תחילה להוריד את האפליקציה (עליה נפרט בהמשך), לחבר דרכה (בקלות) את המכשיר לווייפיי הביתי, וללחוץ על התחל.

הרובוט משמיע קולות של "אני מתכונן לצאת למשימה", מדליק את זוג הפנסים שבחזית, ועוזב את תיבת העגינה. אלא שאז, במשך דקות ארוכות הוא נוסע הלוך ושוב, מפינה לפינה, ושוב חזרה לבסיס. חשדתי לרגע שאולי משהו לא תקין. אבל תוך כדי שיטוטיו של הרובוט בדירה, פתחתי את חוברת ההוראות והבנתי שהוא מנווט את דרכו באמצעות טכנולוגיית AI (אינטליגנציה מלאכותית), והטיולים הבלתי פוסקים הם למטרת למידה של חלל הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המשימה הראשונה של הרובוט - מיפוי הדירה וחלוקתה לאזורי ניקוי. Dreame,
לקח לו קצת זמן, אבל חזר עם מפת הדירה המדויקת/Dreame

כשהרובוט שלח לי הודעה תקיפה לטלפון

ואכן, בתום סשן השיטוטים, הציגה האפליקציה אחד לאחד את מפת הדירה השלי, כולל מיקומי רהיטים ושטיחים. בפעמים הבאות, כשהרובוט יצא למשימות הניקיון, הוא כבר ידע לנווט את עצמו לכל חדר וחדר במהירות וביעילות. ככל שהמשכתי להשתמש בו, הרובוט למד במהירות את אזורי הדירה, התאים את דפוסי הניקוי שלו, ומספר הפעמים שהיה צריך לחזור לבסיס ירד משמעותית.

אז איך הוא מנקה? ראשית - איכות השאיבה: עם עוצמת שאיבה של 7,000Pa (1,000 יותר מהדגם המקביל שלו של "רובורוק"), ה-Dreame L20 Ultra מראה יכולות מדהימות בהעלמת כל גרגר אבק שנקרה בדרכו. בנוסף, בגלל יכולות ה-AI שלו, גם אם השארתם בטעות גרביים זרוקות על הרצפה, הרובוט יעקוף אותן, וימשיך בדרכו.

אבל כשהגיע לכבל המנורה העומדת בסלון, שהפריע לו להתקדם ולנקות את האזור הסמוך, צילם הרובוט את המכשול, סימן אותו בריבוע אדום, ושלח לי הודעה מנומסת אך החלטית לטלפון הנייד וביקש להסיר מכשול זה מדרכו. מיהרתי לציית, ותוך זמן קצר חזר וניקה את האזור שהיה חסום עבורו מספר דקות קודם לכן.

ועכשיו לשטיפה. כשתחושת האכזבה של אחותי עדיין מהדהדת בראשי, ניגשתי לבחון את התכונה שעניינה אותי יותר מכל. אבל לפני זה, קצת עובדות מהשטח: מסתבר שרוב הרובוטים השוטפים, משתמשים בכמות מינימלית של מים וללא סבון, דבר שמותיר את הרצפה נקייה, אבל ללא הברק המוכר אותו אנו מקבלים לאחר שטיפה ידנית. אלא שפה המצב שונה. ה- Ultraמשתמש בזוג ראשי מגב שנשמרים רטובים לאורך כל המסלול. למעשה, ניתן לכוונן מראש באפליקציה את מידת הרטיבות שאנחנו רוצים בזמן השטיפה.

ה-Ultra גם משתמש בסבון נוזלי, שמגיע עם המוצר וממוקם גם הוא בתחנת העגינה. בנוסף, בעזרת טכנולוגיית ה- MopExtend, מצליח הרובוט להגיע לכל אזור בבית. כשהוא מגיע לפינה, אזור שנחשב בעייתי לרובוטים עגולים, הוא שולח באלגנטיות את אחד משני מגביו החוצה, ומשלים את המשימה באופן מרשים.

שואב אבק דרימי. Dreame,
לעומת האחרים, עושה עבודה מעולה בפינות ובפאנלים/Dreame

עובר עם האצבע כמו רס"ר מורעל

כשמסתיים סשן הניקוי, אני עובר בין כל הפינות הנסתרות, מעביר אצבע כמו רס"ר מורעל - וכלום. הדירה מצוחצחת, לא פחות. כמובן שהדבר הבא שאני עושה הוא לחייג לאחותי כדי לספר לה שלא כל השואבים השוטפים דומים.

האפליקציה של Dreame כוללת מגוון הגדרות מצוינות לבחירה. למעשה, ההפעלה של השואב מתבצעת מהאפליקציה, ולכן ניתן לעשות זאת גם כשאתם לא בבית. מפת הדירה אותה "שירטט" בדייקנות הרובוט, מוצגת בעמוד המרכזי וניתן לחלק את הבית לאזורי ניקוי שונים, על פי הצרכים של כל חדר וחדר. במטבח למשל, שדורש ניקוי יסודי יותר, סימנתי לרובוט להפעיל את השואב בדרגה הגבוהה ביותר שלו וכך גם את מנגנון השטיפה. בחדרי השינה ביקשתי ממנו שאיבה ושטיפה רגילים. אפשר גם לתכנת אותו לניקוי אוטומטי בשעות מסוימות, למשל - שאיבה לאחר שמסיימים לאכול בפינת האוכל.

חיסרון יחיד (ומעצבן) באפליקציה - היא ככל הנראה תורגמה לעברית ללא מגע יד אדם, כלומר בתרגום של גוגל או כלי אוטומטי אחר. כך למשל, הוראה לגבי אפקט השטיפה מופיעה באפליקציה כ"העדפה עמוקה", או תרגום של המילה "set", מופיע כ"הצית". לא קריטי, אבל חברה עם אספירציות להובלה בשוק הרובוטים השוטפים - ראוי שתעשה עבודה מושלמת גם באפליקציה שלה.

ואם אנחנו במעט הנקודות השליליות של המוצר, אז המחיר. כדי להיות בעליו החוקיים של דגם הדגל של Dreame, ולהזדכות אחת ולמיד על המגב וסמרטוט הרצפה (ועל הדרך גם להיפטר מכל השואבים הישנים שצברתם עד כה), תאלצו להיפרד מ- 5,475 שקל. כן, זה יקר מאוד, אבל כדאי לחשב כמה שעות עבודה (או שעות עוזרת) תחסכו תמורת השקעה חד פעמית זו כי לקבל בית מצוחצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully