וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Insta360 Go 3: לא תאמינו מה אפשר לעשות עם המצלמה הקטנה הזאת

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 18:47

תשכחו ממצלמות אקסטרים מגושמות: ה-Insta360 Go 3 קטנה כמו אגודל, עמידה במים ורוצה לעזור לכם לצלם את עצמכם במינימום מאמץ. בדקנו אותה - וגילינו שהיא מציעה פתרון צילום נוח וקומפקטי, אך עם כמה פשרות

Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Insta360 Go 3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שוק מצלמות האקסטרים מוצף בדגמים רבים, המציעים תכונות דומות במחירים שונים. במרחב התחרותי הזה, ה-Insta360 Go 3, שנראית כמו סוכריה גדולה עם עדשה, בולטת בזכות שני אלמנטים עיקריים: ה-Action Pod, שמוסיף מימד חדש לחווית הצילום, וחזון ייחודי. למי היא מתאימה? קיבלנו אותה לסקירה באדיבות רשת באג - וחזרנו עם תשובות.

עיצוב

למי שלא מכיר, ה-Insta360 Go 3 היא מצלמה קטנה בגודל אגודל (או סוכריה, תחליטו אתם), שנועדה לאפשר לכם לתעד את העולם - ובעיקר את עצמכם - בצורה חדשה לגמרי. גוף המצלמה עמיד, גם בפני מים (בעומק של עד 5 מטרים), והגב המגנטי מאפשר לחבר אותה למגוון רחב של לאביזרים.

עם זאת, החידוש המשמעותי ביותר ב-Go 3 הוא לא המצלמה עצמה, אלא מארז הטעינה החדש שלה, ש-Insta360 מכנה כ-Action Pod. המארז לוקח את ה-Go 3 הקטנה, שנראית כמו אגודל, והופך אותה למצלמת אקשן בסגנון GoPro. ל-Action Pod יש כפתורים לשליטה במצלמה ומסך מגע מתקפל בגודל 2.2 אינץ' למעקב אחר הצילומים.

Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המצלמה בתוך מארז הטעינה החדש שלה, ש-Insta360 מכנה כ-Action Pod/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המצלמה עצמה קצת יותר גדולה מקודמתה - היא כבדה ב-9 גרם (35 גרם ללא המארז) וגדולה בכמה מילימטרים בכל כיוון. עם זאת, סביר להניח שלא תבחינו בהבדל אלא אם כן תחזיקו את שתי המצלמות זו לצד זו. ברם, חשוב לציין שההבדל בגודל משמעותי מספיק כך שכל האביזרים של ה-Go 2 כנראה לא יתאימו ל-Go 3.

Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מארז ה-Action Pod לצד המצלמה הזעירה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-Go 3 מתחברת ל-Action Pod באמצעות מגנט חזק מאוד, שלאחר מכן ננעל במקומו באמצעות שני תפסים, אחד בכל צד. לחצן בצד המארז משחרר את התפסים, ולאחר מכן ניתן להסיר את יחידת המצלמה מהמגנט. תופתעו, אבל החיבור חזק מאוד, אפילו בזמן ריצה.

אביזרים

האריזה כוללת שלושה אביזרי תלייה. אביזר אחד, שלדעתי גם השימושי ביותר, הוא תליון מגנטי שניתן לענוד מתחת לחולצה בזמן שהמצלמה מחוברת אליו. אביזר נוסף הוא קליפס כובע עם עריסת התאמה אישית. שני האביזרים האלה מחזיקים את המצלמה בצורה טובה מאוד. האביזר השלישי הוא סטנד מתכוונן, הכולל בסיס עם משטח דביק וראש כדור לחיבור המצלמה.

רוצים עוד? שני אביזרים נוספים תואמים למצלמה, אך נמכרים בנפרד: מקל סלפי וו-"זנב קוף" לתליית המצלמה במקומות לא סטנדרטיים, על ידי ליפוף.

Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תליון מגנטי שניתן לענוד מתחת לחולצה בזמן שהמצלמה מחוברת אליו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חוויית צילום

ראשית, כבר דיברנו על זה והיא קטנה וקלילה להפליא. וחשוב להתעכב על זה רגע, כי זה מאפשר לכם לחבר אותה בקלות כמעט לכל דבר, בעזרת האביזרים הנכונים. למשל, בעזרת התליון המגנטי חיברתי אותה לחולצה - וצילמתי הליכה שגרתית מהרכב לעבודה מנקודת מבט ייחודית. נכון, זה מגניב, אך ייתכן שלאחר שתצלמו את הסרטון תמצאו את עצמכם תוהים מה לעשות איתו. וזה מה שקרה לי.

בכל אופן, בדומה לדגמי Insta360 Go הקודמים, ניתן לבצע את רוב הפעולות באמצעות כפתור אחד בלבד המוסתר בחלק התחתון של המצלמה. נוסף על כך, מצאתי אותה שימושית (מאוד!) בכך שהיא יכולה להיכנס למקומות צרים שאף מצלמה אחרת לא יכולה. זה אומר שאפשר לצלם בזוויות מיוחדות ויצירתיות, נגיד דרך פריטים קטנים או מקומות צרים.

Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
קטנה וקלילה להפליא/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

איכות צילומים וסרטונים

קודם כל, קצת פרטים יבשים: המצלמה מציעה רזולוציה של 2.7K (כן, לא תמצאו כאן 4K, וחבל). עוד היא כוללת מצב ה-FreeFrame, שמאפשר להתאים את יחס הווידאו, עם בחירה בין מצב של 1:1 מרובע, 16:9 רחב או 9:16 צר לפרסום ברשתות החברתיות. לצד זה, כמתבקש, המצלמה מאפשרת לצלם במגוון מצבים - צילום וידאו בהילוך איטי, צילום תמונות ברצף ליצירת סרטון טיימלפס, צילום תמונות HDR, מצב Interval, מצב Starlapse (צילום כוכבים בתנועה) ומצב Loop.

בדומה ל-Hero 11 Black, ל-Go 3 יש מצב FreeFrame שזמין עד 1440p, ומאפשר לכם לשנות את יחס הגודל של הסרטון לאחר הצילום. יש גם ייצוב תמונה, הפעם עד לרזולוציה המקסימלית המשופרת של 2.7K, שיכולה לצלם ב-30fps. אפשר לבחור מתוך ארבעה מצבי שדה ראייה (רחב במיוחד, אקשן, ליניארי וצר), שכל אחד מהם בעצם מצמצם את שדה הראייה. משמעות הדבר היא שאתם לא מוגבלים לתצוגת העין הדגית הרחבה במיוחד ויכולים להתאים את המראה של הצילומים שלכם לרצון או לצורך שלכם.

Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המצלמה מאפשרת לצלם במגוון מצבים. כך זה נראה על גבי המסך במארז/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סקירה | צילום במצב Action עם ה-Insta360 Go 3

סקירה | צילום במצב LINEAR עם ה-Insta360 Go 3

איך התוצאות? צילומי סטילס באור יום מציגים איכות טובה ומזכירים תמונות שמתקבלות בסמארטפון מודרני. גם הסרטונים, על אף שהם לא ב-4K, חדים וברורים, עם צבעים מדויקים ותאורה מאוזנת. בנוסף, הייצוב הדיגיטלי יעיל ויודע להתמודד עם תנועה לא אחידה, בעיקר במצב Action.

עם זאת, חשוב להיות מודעים למגבלות, הטיפוסיות למצלמות אקשן רבות. כך למשל, צילום במצב עדשת עין הדג גורם לעיוותים משמעותיים בתמונה, למרות שרבים רואים זאת כחלק בלתי נפרד מהאסתטיקה של צילום אקשן. בנוסף, חיישן קטן יחסית, דומה לזה של רוב הסמארטפונים, מוביל לאיכות תמונה פחות טובה בתנאי תאורה קשים ולרמת פירוט נמוכה. ועוד משהו קטן - אפשר לצלם גם בפורמט ורטיקל (עבור ריל או טיקטוק).

צילום סטילס עם ה-Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
פחות מתאימה לסטילס: צילום עם ה-Insta360 Go 3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
פחות מתאימה לסטילס: צילום עם ה-Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תמונה פחות טובה בתנאי תאורה קשים. צילום עם ה-Insta360 Go 3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-Insta360 Go 3/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

על הנייר, בחברה אומרים שהסוללה גדולה ב-50% מאשר מהדור הקודם, ה-Go 2, והיא תספק עד 170 דקות של עבודה. בפועל, בתנאים יומיומיים, הקלטה ברזולוציה המקסימלית במצב וידאו סטנדרטי הצלחתי להגיע יותר מ-2 שעות ו-30 דקות, שזה מכובד ביותר.

Insta360 Go 3. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
על הנייר היא תספק עד 170 דקות של עבודה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

יש אפליקציה, אבל לא באמת חייבים אותה

עם ה-Action Pod, אין באמת סיבה להתקין את האפליקציה בסמארטפון. עם זאת, זו עדיין אפליקציית נלווית מעולה ונוחה לשימוש על מסכי טלפון גדולים יותר בהם קל יותר לראות פרטים ולשנות הגדרות. החיסרון היחיד בשימוש בטלפון הוא שהוא מחייב ויתור על חיבור Wi-Fi רגיל לטובת אות ה-Wi-Fi של המצלמה - כלומר אם תרצו אינטרנט במקביל, תצטרכו לוודא שיש לכם קליטה סלולארית. עוד כוללת האפליקציה, מלבד תצוגה מרחוק של מה שהמצלמה רואה, זה מצב עריכת וידאו ידנית או אוטומטית (כן, עם ה-AI). למתקדמים מביניכם יש גם גרסה למחשב, שנקראת Insta360 Studio.

בשורה התחתונה

ה-Insta360 Go 3 לא יכולה להחליף DSLR, או אפילו מצלמת סמארטפון, אבל פותחת את הדלת לצילום בזוויות מעניינות שלא תצליחו כנראה להשיג בלעדיה. הגודל הזעיר של המצלמה מאפשר בעיקר לעשות דברים מהנים - כמו לשים אותה על חיית המחמד שלכם ולצלם את עצמכם עם מינימום מאמץ, גם בתנועה. עם זאת, אם אתם איכות צילום וידאו מקצועית חשובה לכם, כמו ב-GoPro, ה-Go 3 לא בשבילכם, וגם לא נועדה לכך. המחיר? החל מ-1,989 שקלים, לגרסת 64 גיגה-בייט, ברשת באג.

  • עוד באותו נושא:
  • מצלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully