וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיקטוק - הסוף? ארה"ב עשויה לחסום את האפליקציה

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 13:34

חוק חדש בארה"ב צפוי לחייב את ByteDance, החברה האם של טיקטוק, למכור את האפליקציה ולנתק קשרים עם סין. אם בחברה לא יצייתו לדרישה בתוך כ-6 חודשים, האפליקציה תיחסם. טיקטוק בתגובה: "הממשלה מנסה לשלול את הזכות שלהם לחופש ביטוי"

טיקטוק. רויטרס
טיקטוק/רויטרס

בית המחוקקים האמריקאי מקדם במהירות חקיקה שעלולה לאסור את השימוש בטיקטוק בארה"ב - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. הצעת החוק, המכונה "חוק הגנה על אמריקאים מפני יישומי שליטה זרה עוינת", תחייב את ByteDance, החברה האם של טיקטוק, למכור את הרשת החברתית בתוך שישה חודשים - או שתיאסר מחנויות אפליקציות אמריקאיות ושירותי אחסון אתרים במדינה, אם לא תנתק את הקשרים עם סין.

"אם הם יעבירו את החוק, אני אחתום עליו", אמר ביידן לעיתונאים, למרות שרק לאחרונה הצטרף לאפליקציה לצורך קידום קמפיין הבחירות שלו. מנהיג הרוב בבית הנבחרים סטיב סקאליס, אמר כי ההצעה תעלה להצבעה בשבוע הבא. סקאליס כינה אותה כ-"חוק ביטחון לאומי קריטי". בתזכיר שפרסם משרד המשפטים האמריקני הוא פירט את הסכנות שטיקטוק מציבה לטענתם, כולל " כמויות אדירות של נתונים רגישים" שהיא אוספת והפוטנציאל של הממשל הסיני לבצע קמפיין השפעה.

לדבריו של משרד המשפטים, העדיפות תחילה לתת לממשלה סמכות לכפות על ByteDance להתנתק מטיקטוק, כולל הקשרים עם סין, במקום להטיל איסור מוחלט על האפליקציה. כזכור, גורמי ביטחון לאומי ומחוקקים בארה"ב הזהירו במשך שנים מהסיכונים הפוטנציאליים שהאפליקציה מציבה, וטענו כי היא עלולה לשמש את הממשל הסיני לריגול אחר אמריקאים או להפיץ מידע כוזב.

ג'ו ביידן. רויטרס
"אם הם יעבירו את החוק, אני אחתום עליו", אמר ביידן לעיתונאים/רויטרס

בינתיים, הרשת החברתית הסינית יצאה בקמפיין בתוך האפליקציה, תחת הכותרת "עצרו את הסגירה של טיקטוק", שקורא למשתמשים לשכנע את את החברי הקונגרס להצביע נגד החוק. במקביל, החברה טעונת שהיא לא שיתפה ולא תשתף מידע משתמשים אמריקאים עם הממשל הסיני.

"לחקיקה הזו יש תוצאה מראש: איסור מוחלט של טיקטוק בארצות הברית," מסרו בחברה לאחר ההצבעה בוועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים. "הממשלה מנסה לשלול מ-170 מיליון אמריקאים את הזכות שלהם לחופש ביטוי על פי החוקה".

ב-2020, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ניסה לאסור את טיקטוק ואת ו-WeChat (פייסבוק הסינית, אם תרצו), אך נחסם על ידי בית המשפט. לדבריו, "איסוף הנתונים של טיקטוק מאיים מהווה איום ומפאשר למפלגה הקומוניסטית הסינית גישה למידע האישי והקנייני של האמריקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully