וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחררו את פלסטין!": עובד התפרץ לנאום של מנכ"ל גוגל ישראל - ופוטר

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 13:33

עובד גוגל פוטר לאחר שהביע מחאה פומבית נגד שיתוף פעולה של החברה עבור צה"ל. במהלך מצגת של מנכ"ל גוגל ישראל, קם המהנדס וצעק: "אני מסרב לבנות טכנולוגיה שמפעילה רצח עם או מעקב"

גוגל פיטרה מהנדס במחלקת הענן שלה לאחר שקרא קריאות נגד ישראל במהלך כנס טכנולוגי בניו יורק. במהלך נאומו של ברק רגב, מנכ"ל גוגל בישראל, העובד מחה על שיתוף הפעולה של גוגל בפרויקט נימבוס, פרויקט מחשבון הענן של צה"ל ומשרדי הממשלה. "אני מהנדס תוכנה בגוגל, ואני מסרב לבנות טכנולוגיה שמעודדת רצח עם, אפרטהייד או מעקב", צעק העובד רגע לפני שסולק על ידי המאבטחים, והוסיף: "פרויקט נימבוס מסכן את האזרחים הפלסטיניים, אני מסרב לבנות טכנולוגיה שהולכת לשמש לאפרטהייד-ענן!. שחררו את פלסטין!".

גוגל אישרה את הפיטורים, שדווחו לראשונה על ידי CNBC, שם מסרו: "בתחילת השבוע, עובד הפריע לעמיתו במהלך מצגת באירוע רשמי בחסות החברה. התנהגות זו לא מקובלת, ללא קשר לנושא, והעובד פוטר על הפרת המדיניות שלנו".

גוגל נתקלה בלחצים ציבוריים על מעורבותה בפרויקט נימבוס עם חתימת החוזה ב-2021. מאות עובדים בגוגל ואמזון פרסמו מכתב פתוח במחאה על העסקה, וטענו שהטכנולוגיות "מאפשרות מעקב נוסף ואיסוף נתונים לא חוקי על פלסטינים". ארגון "לא היי-טק לאפרטהייד", המתנגד לפרויקט נימבוס, פרסם ביום שישי הצהרה בעניין פיטורי המהנדס. "הכוונות של גוגל ברורות: החברה מנסה להשתיק עובדים כדי להסתיר את הכשלים המוסריים שלה".

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, ערכו עובדים "שביתת מחאה" במשרדי החברה בסן פרנסיסקו במחאה על חוזה שירותי הענן, ויותר מ-600 עובדים חתמו על מכתב הדורש מגוגל להפסיק את החסות שלה בכנס Mind the Tech, כך על פי דיווח ב-Wired.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully