וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו יהודה זיסאפל, מהאבות המייסדים של ההייטק הישראלי

זיסאפל היה ממקימי חברת RAD, היה מבעליה והלך לעולמו 10 חודשים אחר אחיו זהר. במחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב, עלה כי למעלה מ-200 חברות טכנולוגיה נוספות יצאו מקבוצת החברות שהקימו, שסיפקו ומספקות עבודה לאלפים רבים של עובדים

יהודה זיסאפל. יחצ,
יהודה זיסאפל/יחצ

יהודה זיסאפל, איש עסקים, משקיע, יזם ומוזיקאי, הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 82. זיסאפל, מהאבות המייסדים של ההייטק הישראלי, יו"ר חברת RAD ומבעליה, נפטר 10 חודשים לאחר מותו של אחיו ושותפו לדרך רבת השנים, זהר זיסאפל.

יהודה, יליד תל אביב, הוא בוגר לימודי הנדסת חשמל בטכניון ולימודי תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. יחד עם אחיו זהר, הקים את קבוצת החברות רד-בינת שפיתחו, ייצרו ושיווקו פתרונות עבור תעשיית הטלקומוניקציה והרשתות. רבות מהן הונפקו בנאסד"ק ורבות מהן נמכרו. במחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב, עלה כי למעלה מ-200 חברות טכנולוגיה נוספות יצאו מקבוצת החברות שהקימו, שסיפקו ומספקות עבודה לאלפים רבים של עובדים.

"יהודה התחיל את פעילותו יחד עם אחיו בעידן שלא ידע מה זה 'סטארטאפ', אבל, בעצם הם היו ראשוני הסטארטאפיסטים הישראלים", אומר אודי קשקש, מנכ"ל ונשיא רד. "יהודה היווה מודל לחיקוי והשראה עבורי ועבור אנשים רבים בתעשייה שלנו. היה בו שילוב נדיר מאוד של מנהיגות, דוגמא אישית, חוכמה, ראיית הנולד, יוזמה וחזון, יכולות ניהול וביצוע יוצאות דופן, עבודה קשה ומסירות, כישרון מוזיקלי כנגן וכמלחין, ומעל הכל - אנושיות".

במקביל לפעילות העסקית, פעל יהודה לקידום החינוך הטכנולוגי וצמצום הפערים בחברה, תוך מתן הזדמנויות לנוער מהפריפריה לזכות בהשכלה מיטבית. בין הפרויקטים הרבים שקידם בלט ""אופקים להייטק", שנועד לאפשר לחיילים קרביים בוגרי צה"ל מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית לזכות בהשכלה טכנולוגית ומדעית. בשמשו כיו"ר תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, יזם יהודה זיסאפל פרויקט לעובדים מבוגרים שנפלטו ממעגל העבודה, הסבתם למהנדסי תוכנה, וקליטתם בתעשיית ההייטק. "נושא החינוך וההכשרה הטכנולוגיים חייבים לעלות על סדר היום הלאומי", דאג לומר בכל הזדמנות.

יהודה ואחיו דאגו גם למוסד שעיצב את זהותם - הטכניון. הם תרמו להקמת מרכז ננו-טכנולוגיה בטכניון ואף תרמו להקמת הבניין ע"ש זיסאפל להנדסת חשמל ומחשבים. השניים זכו באות הטכניון - האות היוקרתי ביותר שמעניק המוסד על מפעל חיים למען הטכניון.

יהודה, שבצעירותו ניגן בכינור, היה אספן כלי נגינה ואף מצא זמן להלחנה של יצירות מוזיקליות. באמצעות "עמותת רד" הוא השאיל כלים מוסיקליים לסטודנטים מעוטי יכולת שמצטיינים בתחום.

הלוויתו תערך ביום ב', 11.3.24 בשעה 15:00 בבית העלמין נחלת יצחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully