וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא לטיול עם הכלב ומצא שלד שלם של דינוזאור בן 70 מיליון שנה

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 11:26

שלד דינוזאור כמעט שלם שנמצא מחובר מהגולגולת האחורית שלו ועד הזנב נמצא בעיירה קטנה בדרום צרפת. המיקום נשמר בסוד במשך שנתיים, כדי להגן על האתר ולמנוע נזקים במהלך חילוץ שלדים נוספים

המאובן העצום שהתגלה בדרום צרפת. Damien Boschetto, אתר רשמי
"תגלית נדירה וחריגה בצרפת ובאירופה". המאובן שנמצא בדרום צרפת/אתר רשמי, Damien Boschetto

גבר שיצא לטיול עם כלבו בדרום צרפת נתקל בתגלית פרהיסטורית מדהימה: שלדי דינוזאורים כמעט שלמים. דמיאן בוסקטו, בן 25 וחובב פליאונטולוגיה (חקר מאובנים), הבחין בעצמות מבצבצות מקצה צוק שקרס לאחרונה בעיירה מונטולייה (Montouliers). בוסקטו, חבר באגודת התרבות, הארכיאולוגיה והפליאונטולוגיה (ACAP) הפועלת כחלק ממוזיאון קרוזי, סיפר ל-CBS News כי מדובר ב"תגלית נדירה וחריגה בצרפת ובאירופה". הוא ציין שב-28 השנים האחרונות, חוקרים מצאו מאובנים של דינוזאורים ומינים אחרים בקרוזי, כפר קטן בדרום צרפת. אולם התגלית שנחשפה בעיירה השכנה מונטולייה הובילה את החוקרים לאזור חדש שבו קיימות עצמות.

טיטאנוזאורוס. ShutterStock
התגלית המרשימה ביותר: שלד של טיטאנוזאורוס/ShutterStock

כדי להגן על האתר ולמנוע נזק במהלך חילוץ החלקים הגדולים ביותר, החליט בוסקטו, יחד עם אגודת הפלאונטולוגיה (המורכבת בעיקר ממתנדבים), לשמור על התגלית שלו משנת 2022 בסוד במשך שנתיים. במשך אותה תקופה ערכו בוסקטו והחוקרים מספר חפירות שנמשכו 10 ימים בכל פעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המאובן העצום שהתגלה בדרום צרפת. Damien Boschetto, אתר רשמי
דמיאן בוסקטו (משמאל) עם התגליות שנמצאו באתר החפירות/אתר רשמי, Damien Boschetto

במהלך החפירות הם מצאו שלדי דינוזאורים כמעט שלמים לחלוטין, תופעה נדירה לדבריו. הדגימה השלמה ביותר היא של טיטאנוזאורוס שאורכו כ-10 מטרים. בעוד שסוג זה של דינוזאור צמחוני היה נפוץ באירופה, נדיר למצוא את השלדים שלהם בחיבור אנטומי כמעט שלם, ציין בוסקטו. חוקרים העריכו את גילו של המאובן שהתגלה בסביבות 70 עד 72 מיליון שנה.

המאובן העצום שהתגלה בדרום צרפת. Damien Boschetto, אתר רשמי
במהלך החפירות הם מצאו שלדי דינוזאורים כמעט שלמים לחלוטין/אתר רשמי, Damien Boschetto

"זה מה שהופך את זה למאגר מעניין מבחינה מדעית", אמר. "מבחינה מוזיאוגרפית, זה יאפשר להציג בפני הציבור הרחב בעלי חיים כמעט שלמים במנחים אנטומיים, וזה דבר נהדר". העצמות הועברו למעבדה במוזיאון קרוזי, שם הן מאוחסנות ומוצגות. "עבור המוזיאון והאגודה שאני חבר בה, התגליות החדשות הללו חשובות למדע, לעתיד המוזיאון ולאוספים", אמר. "הן יאפשרו לנו לתרום להרחבת המוזיאון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully