וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן טיקטוק? אינסטגרם חוזרת לראש הטבלה

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 10:12

טיקטוק מאבדת קרקע: אחרי שנים של מאבק, אינסטגרם עקפה את הרשת החברתית הסינית במספר ההורדות בשנת 2023. במקביל, ישנם סימנים לכך שהצמיחה של טיקטוק החלה לרדת לראשונה מאז הושקה ב-2016

אינסטגרם. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אינסטגרם/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לאחר שנים של מאבק עיקש מול טיקטוק, אינסטגרם חזרה סוף סוף לראש טבלת ההורדות העולמית - כך לפי נתונים של חברת המחקר Sensor Tower. על פי הפרסום, מספר ההורדות הכולל של אינסטגרם גדל ב-20% בשנת 2023 והגיע ל-768 מיליון, מה שהופך אותה לאפליקציה המבוקשת ביותר בעולם. לעומת זאת, מספר ההורדות של טיקטוק, שבבעלות ByteDance הסינית, עלה רק ב-4% ל-733 מיליון באותה תקופה.

למעשה, נתונים מצביעים על כך שפלטפורמת שיתוף התמונות של מטא (לשעבר פייסבוק) מצליחה למשוך משתמשים חדשים. "אינסטגרם עקפה את טיקטוק בקצב האימוץ בשנים האחרונות, הודות לפופולאריות של תכונת ה-Reels שלה לצד תכונות ופונקציות קיימות של רשתות חברתיות ותיקות", אמרו ב-Sensor Tower.

במקביל, ישנם סימנים לכך שהצמיחה של טיקטוק החלה לרדת לראשונה מאז הושקה ב-2016. על פי Sensor Tower, מספר המשתמשים הפעילים החודשיים של אינסטגרם הגיע ל-1.47 מיליארד, עם עלייה של 13 מיליון ברבעון האחרון של 2023. לעומת זאת, מספר המשתמשים הפעילים של טיקטוק הגיע ל-1.12 מיליארד, עם ירידה של 12 מיליון בשלושת החודשים האחרונים של השנה שעברה.

עם זאת, טיקטוק ממשיכה להשיג שיתוף פעולה טוב יותר ממיליארד המשתמשים הפעילים שלה ברחבי העולם. ברבעון האחרון של השנה שעברה, משתמשים בילו בממוצע 95 דקות בטיקטוק לעומת 62 דקות באינסטגרם.

טיקטוק. ShutterStock
ישנם סימנים לכך שהצמיחה של טיקטוק החלה לרדת לראשונה מאז הושקה ב-2016/ShutterStock

במטא זיהו את האיום בזמן

הצמיחה המטאורית של טיקטוק מאז הושקה לא נעלמה מעיניו של מארק צוקרברג. מנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק) זיהה את הפלטפורמה הסינית כאיום ממשי על הדומיננטיות של פייסבוק ואינסטגרם, שתיהן נכסים מרכזיים באימפריית המדיה החברתית שבנה.

החשש מפני טיקטוק היה כה גדול, עד שצוקרברג הורה לאינסטגרם להעתיק את הפיצ'ר המרכזי שלה - סרטונים קצרים. התוצאה: "Reels", תכונה שהושקה בשנת 2020 בניסיון נואש לבלום את זרימת המשתמשים הצעירים לטיקטוק. כעת, מסתבר שהיה מדובר בצעד משמעותי שהצליח להציל את הפלטפורמה.

צוקרברג ידוע לאורך השנים בחוש הריח העסקי החריף שלו, אך גם בנטייה לאמץ פיצ'רים מוצלחים ממתחרים, כמו למשל הסטוריז - שהגיעו מסנאפצ'ט. בשני המקרים, הצעדים הצליחו לעזור לחברה לשמור על הדומיננטיות של הרשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully