וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבא חוברת לבר אילן: מיזם ה-AI המשותף

שיבא חוברים לאוניברסיטת בר-אילן ולמיזם OtheReality לפיתוח פלטפורמה לאימוני אמפתיה על בסיס מציאות מדומה (VR) ואינטליגנציה מלאכותית (AI). לטובת המהלך גויסו 100,000 דולר וצורפו לחברה שני שותפים נוספים מטעם שיבא לחברת OtheReality

מימין לשמאל. יאיר נייגר, פרופ מוטי נייגר, אליק אלמוג, יטבת פלטר-דיציאן. דוברות אוניברסיטת בר-אילן,
מימין לשמאל. יאיר נייגר, פרופ מוטי נייגר, אליק אלמוג, יטבת פלטר-דיציאן/דוברות אוניברסיטת בר-אילן

ימים אלו הם ימים בהם בתי החולים בארץ ניצבים בפני אתגרים עצומים, ובכללם, הצורך לשמור על הצוותים משחיקה ולטפח את החוסן של כל המעורבים בתהליכי ההחלמה. בעיתוי קריטי זה חוברים אוניברסיטת בר-אילן, המרכז הרפואי שיבא והסטארט-אפ "OtheReality", המפתח פלטפורמה מבוססת מציאות מדומה ואינטליגנציה מלאכותית לאימוני אמפתיה וכישורי תקשורת לצוותים רפואיים. אחד מהיתרונות הבולטים של שימוש בטכנולוגית המציאות המדומה (VR) הוא האפשרות לחוות בצורה עוצמתית את נקודת המבט של אדם אחר, ובאמצעות כך להבין סיטואציות חברתיות מורכבות ולהעצים את האמפתיה לאחרים.

חברת "OtheReality", שהתפתחה בשנים האחרונות באונ' בר-אילן, עושה שימוש בכוח המיוחד הזה ובאמצעות הפלטפורמה שפיתחה מאמנת צוותים רפואיים לחוות סיטואציות מעולם הבריאות מנקודת המבט של המטופלים, ובהמשך לעבד את חוויות אלו, ולשכלל את היכולות האמפתיות של הצוותים, הנשחקות עם הזמן.

המרכז הרפואי שיבא, מבתי החולים המובילים בעולם, מטפל ומלווה את פצועי מלחמות ישראל, מקום המדינה ועד היום. גם בחודשים האחרונים זרמו למרכז הרפואי שיבא מאות מנפגעי המלחמה ויום הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר וכיום מאושפזים ומשוקמים בשיבא רוב נפגעי המלחמה.

"היכולת ללכת בנעליו של אדם אחר משנה את תפיסת המציאות"

מייסד הסטרטאפ, פרופ' מוטי נייגר, מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן: "המוצרים הראשונים של החברה לעולם הבריאות עסקו במסירה בשורה קשה במחלקה גניקולוגית ובאימון להפחתת אלימות במיון ובמחלקות פנימיות. כבר מהפיילוטים הראשונים ראינו כיצד היכולת ללכת בנעליו של אדם אחר, משנה את תפיסת המציאות בקרב הצוות הרפואיים".

כדי להעמיק את הקשר לעולם הבריאות חבר הסטרטאפ לאנשי מסר, המרכז הארצי לסימולציות רפואיות בשיבא, שהוא מרכז הסימולציות הגדול בישראל ואחד המובילים בעולם. ביחד עמם ועם זרוע החדשנות של שיבא, ARC ושיבא אימפקט הם מתכוונים לחולל מהפכה בתחום אימוני האמפתיה וכישורי התקשורת לצוותים רפואיים כך שאימונים אלו, הנעשים היום בסדנאות עם שחקנים, יוכלו להגיע לכלל מערכת הבריאות באמצעות המציאות המדומה, אפשר יהיה לחוות אותם לעיתים קרובות, וניתן יהיה לייצר התאמות אישיות באימונים כדי לתמוך רגשית בצוותים, בסיוע של הנתונים שיאספו במערכת.

מעבר להשקעה של 100 אלף דולר, כולל שיתוף הפעולה שנחתם בימים האחרונים גם צירוף של שני שותפים-מייסדים נוספים לחברה מטעם שיבא: פרופ' אמתי זיו, ורביד סגל.

זהר ינון, מנכ"ל ומשנה בכיר לנשיא אוניברסיטת בר-אילן: "בזמן המלחמה וביום שאחריה, מערכת הבריאות תהיה שחקן מרכזי ביכולת של מדינת ישראל להשתקם. שיבא, כמרכז רפואי מוביל, הבינו את החשיבות הרבה שבהשקעה בהדרכה בשיטות המתקדמות ביותר של הצוותים הרפואיים ואנו גאים שבחרו בנו כשותפים לדרך".

פרופ' אמתי זיו, מייסד שותף מטעם המרכז הרפואי שיבא: "יש לנו ניסיון של עשורים באימונים מבוססי סימולציה לצוותים רפואיים. בחיבור ל- OtheReality אנו מזהים אפשרות להוסיף ממד נוסף לאימונים אלו שיהיה מבוסס על כלים של מציאות מדומה, שפותח פתח לאימונים נגישים, נרחבים, אפקטיביים, ומתמשכים יותר - המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת ודאטה. הניסיון, השם העולמי והקשרים של מסר יחד עם הטכנולוגיה והמומחיות של הצוות של OtheReality הם הבטחה גדולה לעולם הבריאות הגלובלי. הבטחה שאנו מתכוונים לממש".

אבנר הלפרין, מנכ"ל שיבא אימפקט: "אנחנו שמחים וגאים להעמיק את שיתוף הפעולה שלנו עם אוניברסיטת בר-אילן כחלק מעמק טכנולוגית הבריאות שנבנה סביב שיבא. זאת דוגמה נוספת לכך ששילוב הכוחות של חוקרים באוניברסיטה, קלינאים של שיבא וייזמים נותנים מענה מהיר לצורך אקוטי שקיים תמיד אך נהיה דחוף במיוחד בעקבות "חרבות ברזל". הטכנולוגיה שתוכח בשיבא תפרוץ אח"כ לעולם דרך הרשת הבינלאומית של שותפי שיבא ARC"

  • עוד באותו נושא:
  • בר אילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully