וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך החוצה מארה"ב? בית הנבחרים אישר את חסימת טיקטוק

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 21:03

בית הנבחרים של ארה"ב אישר היום הצעת חוק שתאסור על השימוש בטיקטוק במדינה, מה שעלול להוביל למאבק בינלאומי חדש. בינתיים, בסין מאיימים: "איסור טיקטוק יפגע בארה"ב עצמה"

ההצבעה בקונגרס בנושא חסימת טיקטוק/רויטרס

בית הנבחרים של ארה"ב אישר היום (רביעי) ברוב גדול הצעת חוק שתאסור על השימוש באפליקציית טיקטוק במדינה. על פי החוק, לחברת האם הסינית, ByteDance, יהיו 6 חודשים למכור את טיקטוק לחברה לא-סינית, או להתמודד עם איסור גורף על פעילותה בארה"ב. הצעת החוק זכתה לתמיכה רחבה משני צידי המפה הפוליטית, עם 362 תומכים לעומת 65 מתנגדים בלבד.

כעת, הסנאט הוא הזירה הבאה, שם צפויה ההצעה להיתקל בקשיים רבים יותר בדרכה להפוך לחוק, ואם יצליח לזכות במספר קולות מספיק כדי לעבור בסנאט, הנשיא ג'ו ביידן אמר כי יחתום עליו. מנגד, הסנאטור הרפובליקני ראנד פול אמר כי הוא יחסום את הצעת החוק, בעוד שחברי קונגרס אחרים היססו לתמוך בו בפומבי. במכתב לחברי קונגרס, הקרן לחירות אלקטרונית (EFF), איגוד החירויות האזרחיות האמריקאי (ACLU), ארגון "לחימה למען העתיד" והמרכז לדמוקרטיה וטכנולוגיה טענו שהחוק "יקבע תקדים עולמי מדאיג לשליטה ממשלתית מוגזמת בפלטפורמות מדיה חברתית" ו"סביר להניח שיזמין צעדי חיקוי ממדינות אחרות, עם השלכות משמעותיות לחופש הביטוי בעולם".

הפגנת תמיכה בטיקטוק מחוץ לבניין הקפיטול. רויטרס
הסנאט הוא הזירה הבאה. הפגנה מחוץ לבניין הקפיטול נגד חסימת טיקטוק בארה"ב/רויטרס

בנוסף, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שניסה בעבר לכפות על ByteDance למכור את טיקטוק, גם אמר שהוא מתנגד לחוק וטוען שהוא יחזק את מטא. במקביל, בסין תיארו את האיסור הפוטנציאלי על טיקטוק "מעשה בריונות" שייפגע בארצות הברית עצמה. בהצהרה, מטעם משרד החוץ הסיני שפורסמה היום (רביעי), אמר וואנג וונבין, דובר משרד החוץ הסיני כי "למרות שארה"ב לא מצאה הוכחות לכך שטיקטוק מסכנת את הביטחון הלאומי שלה, היא לא מפסיקה לרדוף אחריה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
טיקטוק. רויטרס
בסין תיארו את האיסור הפוטנציאלי על טיקטוק "מעשה בריונות"/רויטרס

וואנג האשים את ארה"ב בכך שהיא "נוקטת בפעולות בריונות" כאשר היא לא מצליחה בתחרות הוגנת, וטען שפעולות כאלה יפריעו לפעילות השוק, יפגעו באמון המשקיעים ויחבלו בסדר הכלכלי העולמי. "זה בסופו של דבר יפגע בארה"ב עצמה", אמר.

מנהיג הרוב בבית הנבחרים סטיב סקאליס, כינה את הצעת החוק כ-"חוק ביטחון לאומי קריטי". בתזכיר שפרסם משרד המשפטים האמריקני הוא פירט את הסכנות שטיקטוק מציבה לטענתם, כולל "כמויות אדירות של נתונים רגישים" שהיא אוספת והפוטנציאל של הממשל הסיני לבצע קמפיין השפעה.

לדבריו של משרד המשפטים, העדיפות תחילה לתת לממשלה סמכות לכפות על ByteDance להתנתק מטיקטוק, כולל הקשרים עם סין, במקום להטיל איסור מוחלט על האפליקציה. כזכור, גורמי ביטחון לאומי ומחוקקים בארה"ב הזהירו במשך שנים מהסיכונים הפוטנציאליים שהאפליקציה מציבה, וטענו כי היא עלולה לשמש את הממשל הסיני לריגול אחר אמריקאים או להפיץ מידע כוזב.

מטיקטוק נמסר: "קידום הצעת החוק בוצע במהירות ובסודיות וזאת מסיבה אחת: מדובר בחסימה. אנו מקווים שחברי הסנאט ישקלו את העובדות, יקשיבו לבוחריהם ויבינו את ההשפעה שיש להחלטה על הכלכלה, כמו גם על 7 מיליון עסקים קטנים ועל 170 מיליון אמריקאים שמשתמשים בשירות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully