וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א שולחת "מסר בבקבוק" לירח של צדק - כולל מילה אחת בעברית

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 15:47

כחלק מהחיפוש אחר חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ, תשלח סוכנות החלל האמריקנית מסר אל הירח של כוכב צדק. הגשושית "קליפר אירופה" תשוגר בהמשך השנה, וההכנות בשיאן. ויש מילה אחת בעברית

ירח "אירופה" של צדק. NASA, אתר רשמי
ירח "אירופה" של צדק/אתר רשמי, NASA

"קליפר אירופה" - חללית מחקר מתקדמת של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) - תצא באוקטובר 2024 למסע מרתק אל אירופה, אחד מהירחים המסתוריים ביותר של צדק. לצד המטרות המדעיות, תישא החללית איתה פריט מיוחד: לוחית טנטלום (סוג של מתכת) שתשמש כמעין "מסר בבקבוק".

אירופה הוא הירח השישי של כוכב הלכת צדק והשני מהירחים הגליליאניים (לפי מידת הקרבה לצדק). קוטרו כ-3,000 ק"מ, קטן מעט מירח כדור הארץ, והוא הירח השישי בגודלו במערכת השמש. פני השטח שלו מכוסים קרח חלק יחסית, עם קווים כהים החוצים אותו, מה שנותן לו מראה "צעיר". הסיבה לחלקות פני השטח עשויה להיות אוקיינוס מים תת-קרקעי עצום, שגודלו פי 2 מהאוקיינוסים בכדור הארץ. קיומו של אוקיינוס כזה מעלה את האפשרות שקיימים חיים באירופה, מה שהופך אותו לאחד היעדים המרתקים ביותר לחקר החלל.

לוחית המתכת שנאס"א תשלח לירח של צדק. NASA/JPL-Caltech, אתר רשמי
לוחית טנטלום (סוג של מתכת) שתשמש כמעין "מסר בבקבוק"/אתר רשמי, NASA/JPL-Caltech

השיגור, בשיתוף פעולה עם חברת SpaceX שבבעלות אילון מאסק, צפוי לספק מידע רב על הירח המסקרן. "קליפר אירופה" שואפת להעמיק את ההבנה ולהרחיב את הידע שלנו על הפוטנציאל לקיום ביולוגי מעבר לכדור הארץ. לאחר מסע של 2.6 מיליארד קילומטרים, תבצע החללית 49 גיחות ליד אירופה כדי לחקור את האוקיינוס התת-קרקעי שלו, הקרום הקרחי, האטמוספירה הדלילה שלו והסביבה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
טיסה אל הכתם האדום הגדול בכוכב הלכת צדק עם הגשושית ג'ונו/NASA

אז מה מסתתר ב"מסר בבקבוק"? על הלוחית, בגודל של 18 על 28 סנטימטרים, יהיו תמונות וטקסט משני צדדיה. היא תכלול חריטה עם חמישה אלמנטים ייחודיים: שיר, דיוקן של מדען, תיאור של בקבוק ושני מסרים הקשורים לתוכנית החיפוש אחר חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ (SETI), הכוללים את נוסחת דרייק המפורסמת ומידע על Waterhole - טווח ספציפי של תדרים רדיו נחשבים אידיאליים לתקשורת בין כוכבית בשל רעש הרקע הנמוך שלהם.

בנוסף, החלק החיצוני של הלוחית מציג תמונות המדגישות את הקשר האנושי לאירופה, שמות של יותר מ-2.6 מיליון אנשים ששלחו את שמותיהם לנאס"א, וכולל הקלטות של המילה "מים" ב-103 שפות (כולל עברית, ניתן להאזין כאן). ההקלטות תורגמו לתצוגות ויזואליות של גלי קול, שנחרטו על הלוחית. במרכז הלוח מופיע סמל בשפת הסימנים של המילה "מים".

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully