וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך בפיתוח טכנולוגיות AI באה לידי ביטוי בכסף: השנה המטורפת של גלאסבוקס

גלאסבוקס מסכמת את שנת 2023 ומציגה שיפור משמעותי במדדי הרווחיות של החברה לצד פריצת דרך בפיתוח טכנולוגיות AI המשפיעה באופן משמעותי על החוויה הדיגיטלית של הלקוחות. התוצאה: זינוק של כ-54 אחוז בהכנסות השנתיות החוזרות ושיפור קיצוני ברווח הגולמי

ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס. יחצ,
ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס/יחצ

גלאסבוקס, (TASE: GLBX) ספקית מובילה של שירותים מבוססים תוכנה (SaaS), למטרת ניתוח ומיקסום חוויית המשתמשים באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל, מדווחת היום (יום רביעי 13 במרץ 2024) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2023 כולה.

גלאסבוקס שנמצאת בחזית השימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית, היתה לחברה הראשונה בתחום חווית המשתמש האוטונומית, שפיתחה מוצרים באמצעות טכנולוגיית GenAI פורצת הדרך. טכנולוגיה זו מאפשרת ללקוחות להגדיל את הנגישות שלהן לנתוני גלישה בערוצים הדיגיטליים, לנתח כמויות גדולות של נתונים, ולהגיע באמצעותו לתובנות משמעותיות יותר מאי פעם. מה שמאפשר להן לשכלל את האסטרטגיות הדיגיטליות ולזכות ביתרון תחרותי בשווקים המתפתחים ללא הרף.

ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס אמר כי, "אנו מסכמים את שנת 2023 עם תוצאות הנובעות בעיקרן מהכנסות מלקוחות ענן, מה שמהווה עדות חזקה להחלטת החברה להתמקד בסגמנטים בהם יש לנו יתרון מוכח, ביניהם מגזר הפיננסים והביטוח. אנו ממשיכים בגיוס לקוחות חדשים ובהגדלת ההכנסות מלקוחות קיימים שמקבלים החזר השקעה מהיר תודות לפתרונות המהפכניים אותם מציעה החברה. כל זאת לצד יישום צעדי התייעלות תפעולית, שהחלו לבוא לידי ביטוי בשיפור המשמעותי בכלל מדדי הרווחיות של החברה.

עיקר התוצאות הכספיות

  • ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) של החברה הסתכמו בכ-57.3 מיליון דולר, גידול של 17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מתוכן הARR- מלקוחות ענן הסתכם בכ-50.5 מיליון דולר, גידול של כ-54% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במהלך השנה חתמה החברה על הסכם עם תאגיד בנקאי גדול בהיקף כולל של כ-42.3 מיליון דולר ל-3 שנים.
  • הכנסות החברה לשנת 2023 הסתכמו ב-48.6 מיליון דולר, גידול של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממנויי ענן בשנת 2023 זינקו בכ- 35% לכ- 35.2 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו בכ-14 מיליון דולר, גידול של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממנויי ענן ברבעון הרביעי זינקו בכ- 69% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
  • נמשכת מגמת השיפור ברווח הגולמי Non-GAAP לשנת 2023 לכ- 68.9% בהשוואה ל-65.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי Non-GAAP ברבעון הרביעי של השנה גדל ל-73.4% לעומת כ-61.8% ברבעון המקביל אשתקד.
  • שיפור ברווחיות הגולמית ממנויי ענן שצמחה לכ-75.1% בשנת 2023 בהשוואה ל-65.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות הגולמית Non-GAAP ממנויי ענן ברבעון הרביעי השתפרה משמעותית ל-81.0% לעומת 63.7% ברבעון המקביל אשתקד.
  • צמצום משמעותי בהפסד התפעולי ה-Non-GAAP לשנת 2023 שנחתך משמעותית בכ- 55% והסתכם בכ-10.5 מיליון דולר וברבעון הרביעי של השנה בכ-97% והסתכם בפחות מ-200 אלף דולר, תוצאה של השיפור המתמשך ברווחיות הגולמית בשילוב תוכנית ההתייעלות וצמצום ההוצאות, שהחלה לקבל ביטוי כבר בתוצאות הרבעון השלישי השנה.
  • קיטון משמעותי בקצב שריפת המזומנים של החברה בשנת 2023 לכ-4.0 מיליון דולר, לעומת כ-16.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. יתרות המזומנים של החברה ליום 31.12.2023 עומדות על כ-46 מיליון דולר הכוללות מסגרת אשראי של 20 מיליון דולר ומאפשרות לחברה גמישות פיננסית לצד המשך ההתרחבות החברה ויישום המהלכים האסטרטגיים שלה.
  • שיפור במהלך השנה בשיעור שימור הלקוחות: שיעור השימור נטו של לקוחות גדולים לשנת 2023 עומד על 121% ושיעור השימור הגולמי ברוטו של לקוחות גדולים לאותה תקופה עומד על 91%.
  • במהלך השנה נמשכה מגמת הרחבת תיק הלקוחות עם 51 לקוחות חדשים תוך יישום אסטרטגיית החברה למתן דגש על לקוחות גדולים כגון: AXA, ANZ Bank, US HealthConnect Inc, Co-Operative Bank ו-Dayuse, זאת לצד המשך הרחבת חוזים של לקוחות קיימים גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully