וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת הרשת ניסתה לגייס כסף לבנה, הואשמה בתמיכה בישראל - ומתה

עינב דנילוב

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 9:53

קת'רין ג'אניס איספן, זמרת בת 31, הלכה לעולמה לאחר מאבק בסרטן, ובקשתה האחרונה הייתה שיאזינו לשירה האחרון, "Dance You Outta My Head", כדי שההכנסות יגיעו לבנה בן ה-7. לפני מותה, היא הואשמה בתמיכה בישראל - וספגה ביקורת קשה

קאט ג'אניס. @cat.janice, אתר רשמי
קאט ג'אניס/אתר רשמי, @cat.janice

ילד שהתייתם מאימו, דיסקו פופ, התגייסות אזרחית מרשימה וניסיונות מביכים באקטיביזם, בסיפורה של קאט ג'אניס יש הכל. ג'אניס היא מוזיקאית שגוססת מסרטן והפכה את שירה האחרון ללהיט באמצעות אפליקציית טיקטוק. מי שמחפש מוסר השכל בסיפור הזה, יתאכזב. מי שמחפש לאבד תקווה באנושות, דווקא יצא מרוצה.

קאט ג'אניס, או קתרין ג'אניס איפסן, היא זמרת פופ אמריקנית ממדינת וירג'יניה. במשך רוב הקריירה שלה, היא זכתה למידה מה של הצלחה אך לא פרצה למיינסטרים האמריקני. עד לא מזמן, הלהיט הגדול ביותר שלה היה השיר "pricey" שנוגן בתוכנית הנדל"ן של ערוץ E - מקום תחת השמש.

ג'אניס בכלל עבדה כמדענית כשאובחנה בסרקומה - סרטן נדיר ואגרסיבי במיוחד שמתפרץ ברקמות החיבוריות. כשהתבשר לה שהסרטן התפשט לריאותיה ולא נותר לה זמן רב לחיות, ג'אניס הוציאה את השיר "Dance You Outta My Head" - שיר קצבי בסגנון ניו דיסקו עם מילים אופטימיות על אהבה עצמית והתגברות על מערכת יחסים, והחלה לקדם אותו ברשתות החברתיות. את זכויות היוצרים לשיר, רשמה ג'אניס על שמו של בנה בן ה-7 שעמד לאבד את אמו.

השיר "Dance You Outta My Head"

"אני חושבת שאני נקראת לבוא הביתה", כתבה ג'אניס בסרטון טיקטוק שמתקדם את השיר והתייחסה לעובדה שהיא גוססת באופן מרומז. "טיפת האושר האחרונה שלי תהיה שתשמרו את השיר הזה ותנגנו אותו. הרווחים ממנו הולכים לבני בן ה-7 שאני מותירה מאחור".

האלגוריתם של טיקטוק ענה לתפילותיה של ג'אניס, והשיר החדש שהוציאה התפשט ברחבי האפליקציה כמו אש בשדה קוצים. בעת כתיבת שורות אלו, ישנם כמעט שלושה מיליון סרטונים שמשתמשים בשיר כמוזיקת רקע. "כל מה שאתה צריך כדי להיות אדם טוב היום הוא לרקוד לצלילי השיר הזה", כתבו רקדני הטיקטוק למיניהם בסרטונים שהעלו. השיר הקצבי ואופטימי של ג'אניס הפך להיות הסאונדטראק להכל - סרטון חמוד של כלב, ציור שצויר בכישרון רב, או בנות שמכריזות שבן זוגן בחמש השנים האחרונות בגד בהן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"טיפת האושר האחרונה שלי תהיה שתשמרו את השיר הזה ותנגנו אותו"

@cat.janice Thank you for loving me. Im praying a miracle makes me through this but I think im being called Home. My last joy would be if you pre saved my song "Dance You Outta My Head" in my bio and streamed it because all proceeds go straight to my 7 year old boy im leaving behind. Please please share this, I need to leave this with him. If there is anything you need to know, is that the only opinion of yourself is your opinion. Love yourself and be gentle with others. I hope to make it through this but if not, to all a good night. #cancer #songwriter ♬ Dance You Outta My Head - Cat Janice

לא עבר זמן רב, ושיר הדיסקו של ג'אניס פרץ את גבולות הטיקטוק. ההשמעות באפליקציה הפכו להשמעות באפליקציות ה-streaming, ולהשמעות ברדיו בארצות הברית וברחבי העולם. ג'אניס המדענית מורג'ניה, נכנסה לרשימת 40 האמנים החדשים המושמעים ביותר של מגזין בילבורד, וזכתה במקום החמישי בהשמעות ברחבי העולם של אפליקציית אייטונס. "בחיים לא ציפיתי שאקבל כל כך הרבה אהבה", אמרה ג'אניס למגזין Today. "אני מרגישה שאני צופה בנס קורה".

@cat.janice #duet with @Sarah Cothran ive been stuck slowly passing, unable to move, cannot use my legs, trapped in this near lifeless body. Cancer is no joke and never plays nice. But this beautiful moment helps me remember that soon I'll be flying through the heavens, soaring through the next dimension, dancing with God and my Nonnie. I'll finally be free and boy am I gonna dance. My baby boy will having all these wonderful memories as well thanks to you all. Thank you Sarah ❤️ I hope to see you all up there one day ❤️ #coversong #danceyououttamyhead #heaven #dancing #god ♬ original sound - Sarah Cothran

עד כה תמונת הדברים היא כמעט אידיאלית - אמא גוססת שמצליחה להבטיח את עתיד בנה אחרי לכתה וזוכה לאהבתם של מיליוני אנשים ברחבי העולם, אך שום דבר טוב שמתחיל ברשתות החברתיות לא נשאר כזה. מלחמת חרבות ברזל שפרצה לפני חמישה חודשים הפכה גם את הטיקטוק לזירת קרב, בה לצערנו, הצד הפלסטיני מנצח. מי ממשתמשי האינטרנט עשה חיפוש באינסטגרם של ג'אניס, וגילה שהיא עוקבת אחרי עמוד תומך ישראל, ואחרי העמוד של צה"ל באנגלית.

מאז, שערי הגיהנום נפתחו על האישה הצעירה שמבלה ימים אחרונים עם בנה. ג'אניס ספגה מבול של בריונות ברשת בהשתתפות מאות אלפים. "לא אכפת לי שהיא גוססת, זה לא הופך אותה לבן אדם טוב וזה לא אומר שמותר לה לתמוך ברצח עם", כתב אחד ממשתמשי הטיקטוק שחושב את עצמו ללוחם חופש ואביר שלום, "מבחינתי היא והבן שלה יכולים ללכת לעזאזל". בעקבות הסערה, הופצה גם שמועה בטיקטוק שג'אניס זייפה את הסרטן שלה.

ג'אניס לא הביעה תמיכה בישראל מימיה, ויש סיכוי לא מבוטל שעקבה אחרי עמודים תומכי ישראל מתוך סקרנות, מתוך שנאה או אפילו באופן אירוני. אמן פלסטיני קפץ על ההזדמנות והוציא שיר משלו שרווחיו הולכים, לכאורה, לסיוע הומניטרי מעזה. מאז כבר יצאו אין ספור שירים שמגייסים כסף לשלל מטרות, ביניהם גם שיר התומך בשחרור החטופים

@cat.janice #greenscreensticker cannot even believe this happened but I have to keep my head up. I want to leave behind every penny I have for him. Will you please pre save it and stream when it comes out? Hospice has been easier and more time with kiddo but swelling has not stopped :( ❤️❤️ prayers please #cancer #songwriter ♬ Dance You Outta My Head - Cat Janice

ג'אניס הלכה לעולמה ב-28 בפברואר כשהיא מוקפת בחברים ובמשפחה, בת 31 היא הייתה במותה. זמן מועט אחרי שהדבר נודע על טיקטוק, התחיל מבול הסרטונים של אנשים הטוענים שמותה משמח אותם "אל תתנו לאף אחד להתל בכם, לא מגיע לה שתתאבלו עליה", אמר אחד מ'חסידי אומות העולם' בטיקטוק.

"אתם כל כך אובססיבים לשנאת ישראל שאתם חוגגים את מותה של של אישה צעירה ואת התייתמותו של ילד קטן", אמרה משתמשת טיקטוק עם קצת היגיון בריא, וסיכמה את הסיפור ההזוי הזה. ציד המכשפות שערכו לקאט ג'אניס לקראת מותה, ירשם בדפי ההיסטוריה כמקרה של היסטריה המונית באינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully