וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: הרובוט הזה רואה ויודע לנהל שיחות מורכבות כמו בן אדם

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 11:48

חברת Figure AI חשפה רובוט דמוי אדם בשם Figure 01, המסוגל לנהל שיחות מלאות עם אנשים בזכות מודל בינה מלאכותית מתקדם מבית OpenAI. כך זה נראה

הרובוט של Figure. Figure, אתר רשמי
הרובוט של Figure/אתר רשמי, Figure

חברת Figure AI, המפתחת רובוטים דמויי אדם, חשפה היום (חמישי) את Figure 01, רובוט המסוגל לנהל שיחות מלאות עם אנשים. פריצת הדרך המרשימה הזו התאפשרה הודות לשילוב מודל הבינה המלאכותית מבית OpenAI, המעניק ל-Figure 01 יכולות שפה מתקדמות חסרות תקדים. למעשה, כפי שאפשר לראות בסרטון שפורסם, הרובוט אינו מסתפק רק בתגובות קצרות או מוגדרות מראש, אלא מסוגל לנהל שיחות זורמות ומורכבות, תוך הבנה מעמיקה של ניואנסים ודקויות בשפה.

Figure 01 מסוגל לשאת משקל של עד 20 ק"ג ולנוע במהירות של 1.2 מטר לשנייה (כ-4.3 קמ"ש). יכולות אלו הופכות אותו לכלי רב-תכליתי ופונקציונלי, שיכול לשמש למגוון רחב של משימות. בחודש שעבר, Figure AI גייסה 675 מיליון דולר, ובין המשקיעים נמנים ענקים טכנולוגיים כמו מיקרוסופט, Open AI, קרן הסטארטאפים של OpenAI, NVIDIA, וחברת ההשקעות של ג'ף בזוס (Bezos Expeditions).

מנכ"ל החברה, ברט אדקוק, סיפר כי המצלמות המשולבות ב-Figure 01 שולחות מידע למודל ראייה-שפה עוצמתי שפותח על ידי OpenAI. במקביל, רשתות נוירוניות עצמאיות של הרובוט מסוגלות "לקלוט תמונות בקצב של 10 תמונות בשנייה". OpenAI אחראית גם על יכולת הבנת הדיבור, וכל המידע הזה מתורגם לפעולות רובוטיות מדויקות וזריזות על ידי הרשת הנוירונית של Figure.

בנוסף, אדקוק הדגיש כי הרובוט לא הופעל מרחוק במהלך ההדגמה, והסרטון צולם במהירות רגילה. מדובר בהישג מרשים עבור שיתוף פעולה בן פחות משבועיים. "המטרה שלנו היא לאמן מודל עולמי שיתפעל מיליארדי רובוטים הומנואידים", אמר אדקוק. "בקצב הזה, לא נצטרך לחכות הרבה זמן".

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully