וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד אפל: ה-AirTag הפך ל"כלי נשק" עבור מטרידים

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 13:55

בית המשפט בארה"ב אישר תביעה ייצוגית נגד אפל בטענה שהתגיות החכמות שלה משמעות למעקב ולהטרדה. אפל בתגובה: "התביעה היא ניסיון שגוי להטיל על החברה אחריות משפטית"

AirTag. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
התובעים טוענים: הפך ל"כלי נשק מועדף" עבור מטרידים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בית המשפט בארה"ב אישר תביעה ייצוגית שהוגשה נגד אפל בטענה שה-AirTag (איירטאג), תגית האיתור החכמה שלה, תוכננה בצורה לקויה ומאפשרת שימוש לרעה לצורך הטרדה. בתביעה, שהוגשה לראשונה בדצמבר 2022, מאשימים התובעים את ענקית הטכנולגויה ב-"השקת ה-AirTag בחיפזון ובלי אמצעי הגנה מספקים כדי למנוע את השימוש במוצר לצורך מעקב". התביעה אף טוענת כי מחירם הנמוך של התגיות, כ-29 דולר בלבד, הופך אותם ל"כלי נשק מועדף" עבור מטרידים.

עוד נכתב בתביעה כי "תכנון ה-AirTag לקוי משום שהמוצר לא פעל - ועדיין לא פועל - בצורה בטוחה כפי שצרכן סביר היה מצפה ממנו לפעול כאשר הוא משמש או נעשה בו שימוש לרעה בדרך המיועדת לו או צפויה באופן סביר". השופט קבע השבוע כי התביעה יכולה להתקדם, וזאת למרות ניסיונה של אפל לסלק אותה. התביעה הוגשה על ידי כ-36 נשים וגברים הטוענים כי אפל הוזהרה מהסיכונים הטמונים במוצר וכי ניתן להטיל על החברה אחריות משפטית על פי החוק בקליפורניה.

AirTag. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המחיר: 29 דולר בלבד. איירטאג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

"בסופו של דבר, אפל אולי צודקת בכך שהחוק לא מחייב אותה לעשות יותר כדי למזער את היכולת של מטרידים להשתמש ב-AirTag לצורך מעקב, אך בשלב זה, אי אפשר לקבוע זאת", אמר השופט. אפל מצדה טענה בתגובה כי "התביעה היא ניסיון שגוי להטיל עליה אחריות משפטית על שימוש לרעה מכוון של צד שלישי במוצר שלה כדי לעקוב אחרי התובעים או בני משפחותיהם ללא הסכמה. אפל מגנה בכל תוקף כל שימוש לרעה במוצריה ומסייעת ברצון לרשויות אכיפת החוק בחקירות של תלונות על מעקב לא רצוי".

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully