וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בינה מלאכותית: בדקנו את הגלקסי S24 פלוס

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 12:25

הגלקסי S פלוס הוא תמיד האח הנחבא אל הכלים, המתחבא בין הדגם הבסיסי לדגם האולטרה שתופס את כל תשומת הלב. אבל בגלקסי S24 פלוס השנה סמסונג דחסו יותר אולטרה מפלוס. בדקנו

גלקסי S24 פלוס. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
גלקסי S24 פלוס/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

בין הגלקסי אולטרה ובין הגלקסי הרגיל תמיד מתחבא דגם הפלוס, שאף פעם לא זוכה לתשומת לב - בשעה שהאולטרה הוא זה שלוקח את אור הזרקורים, והגלקסי S הבסיסי הוא שמעניין את מי שמעוניין לחסוך, דגם הפלוס לרוב נופל בין הכיסאות, למרות שהוא מציע שילוב של הטוב בין שני העולמות. לכן לקחנו את ה-גלקסי S24 פלוס לסקירה, והשנה הוא שודרג עם יכולות בינה מלאכותית. לקחנו אותו לסקירה.

עיצוב ומראה

כפי שכבר התרשמתי מהצצה הראשונה שלי בווגאס עם השקת טלפוני הגלקסי S של 2024, הטלפונים השנה מאוד יפים ובצבעים מיוחדים. הגלקסי S24 פלוס שקיבלנו לסקירה לא שונה מזה: הגימור שלו הוא בלבן פנינה יפהפה (למרות שסמסונג רשמית מכנים את הגוון הזה צהוב ענבר), כאשר שלוש עדשות המצלמות מסודרות בטור אנכי ולצדן המבזק. הכל מאוד מאוד נקי ומוקפד, כפי שהייתם מצפים ממלבן סמסונג.

השוליים השנה גם, מאוד דקים, ומסגרת המתכת נאה ומבהיקה, בקיצור, ה-גלקסי S24 פלוס הוא פשוט טלפון חתיך, והגימור השנה מצויין. האלמנט העיצובי המרכזי שסמסונג חוזרת אליו השנה הוא המסך השטוח, וזה נראה ממש טוב, יותר טוב בעיניי מאשר המסך המשתפל של שנים עברו.

עוד בצלע המכשיר נמצא את כפתורי הווליום וההפעלה, ואילו הצלע הנגדית חלקה לחלוטין. בתחתית המכשיר נמצא את שבכת הרמקול, שקע הטעינה ומגירת כרטיס ה-SIM (כן, הם עוד קיימים...). כרגיל, אצל סמסונג כמו אצל סמסונג, ה-גלקסי S24 פלוס בנוי טוב, נוח ביד ובעיניי זה גודל אידיאלי, של 6.7 אינץ' שיושב בדיוק בין הגלקסי הקטן (6.2 אינץ') והאח הגדול (6.8 אינץ').

@nivlilien אמרו שלום לגלקסי S24 פלוס אגב, בישראל אכן ישווקו דגמי האקסינוס בדגמים הנמוכים - הסנאפדרגון נשמר לדגם האולטרה #techtok #samsung #galaxys24 #galaxys24ultra #galaxys24plus #גלקסי24 גלקסי #סמסונג #סמארטפון #החיבור #טכנולוגיה ♬ original sound - nivli

תמונה וצליל

המסכים של סמסונג בסדרת הגלקסי תמיד היו מעולים, אבל החלק המדהים הוא איך החברה בכל זאת מצליחה לשפר אותם משנה לשנה. השנה יש שיפור בבהירות עם רמות גבוהות מבעבר (2600 ניט לעומת 1200), והרזולוציה גם נבעטה למעלה עם 1440 על 3120 פיקסלים - אבל ההשפעה של השיפורים במסך היא לכל רוחב הקו וכנראה שגם השינוי בסוג הפאנל משפיע: הצבעים נהדרים, החדות ובהירות פנטסטיים. הבחנו בפרטים קטנים וחדשים גם בסצינות שהיו מוכרות לנו היטב, ולמעשה המסך שדרג לנו את חוויית השימוש ב-גלקסי S24 פלוס באופן ניכר. המסך של ה-גלקסי S24 פלוס הוא פשוט נהדר.

גם במחלקת הצליל אין הפתעות, והשנה יש גם צלילות טובה יותר ברמקול שלא חווינו בשנים קודמות. הצליל בהחלט נשמע היקפי על אף שהוא יוצא משניים בלבד. בקיצור, בשילוב של המסך המהמם עם הבהירות הגבוהה וחוויית הצליל האיכותית, ה-גלקסי S24 פלוס הוא מכונה מושלמת לסרטים בדרכים.

גלקסי S24 פלוס. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ההשפעה של השיפורים במסך היא לכל רוחב הקו וכנראה שגם השינוי בסוג הפאנל משפיע/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

צילום

מערך הצילום לא השתנה כמעט כלל מהדגם של שנה שעברה והוא עדיין מתבסס על מצלמה ראשית של 50 מגהפיקסל בתוספת שתי שחקניות חיזוק. רק עדשת הטלהפוטו היא מעט רחבה יותר (67 מ"מ במקום 70 מ"מ), אבל אולי זו ההשפעה של עיבודי הבינה המלאכותית והצילום המחשובי שיש השנה בדגם הזה, התמונות נראות מצוין - גם באור יום וגם בלילה. כל התמונות נראות טוב, ברורות, ועם צבעים מאוזנים, אולי אפילו טיפה מאוזנים יותר מדי, וזה קצת ניכר בצילום הלילה (מעט עיבוד יתר). ברמות זום גבוהות בלילה הבחנו ברעשים, וזה קצת חבל. בסך הכל הביצועים במחלקת הצילום טובים, גם בצילומי נוף, מאקרו וצילומי לילה מלבד מה שהזכרנו.

אין הבדל משמעותי ממערך הצילום של שנה שעברה, אבל העיבוד החכם בתוספת יכולות העריכה מבוססות הבינה המלאכותית בהחלט עושות הבדל מסוים על אף החומרה הזהה למעשה.

גלקסי S24 פלוס. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
מערך הצילום לא השתנה כמעט כלל מהדגם של שנה שעברה/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ביצועים ותוספות

ה-לקסי S24 פלוס הוא חיית ביצועים לא קטנה. על אף העובדה שבארצות הברית הוא משווק עם הסנאפדרגון 8 דור 3, בישראל הוא משווק עם מעבד אקסינוס 2400 - עוצמתי לא פחות, וגם הזיכרון כאן הורחב השנה בעוד כמה גיגות. בכמה מבחנים שערכנו לו ב-3Dmark, ה-גלקסי S24 פלוס כיכב: במבחן Wild Life Extreme של 3Dmark, הוא הוציא 4196 נקודות, שזה יותר טוב מ-90 מהמכשירים הנבדקים, ובואו לא נשכח שגירסת האקסטרים היא הגירסה הכבדה והקשוחה יותר של המבחן האמור, עם קצבי פריימים גבוהים וגם כמעט לא מורגשת התחממות במאמץ - סמסונג לא מאכזבים. גם במבחן Solar Bay, החדש יותר ושנועד לבדוק אספקטים גרפיים כמו ray tracing, המערך של ה-גלקסי S24 פלוס מפציץ: הוא הוציא תוצאה יותר טובה מ-93(!) אחוזים מכלל המכשירים הנבדקים, עם 8583 נקודות.

וכיון שהשנה התוספת העיקרית היא יכולות הבינה המלאכותית המחוללת, במה שסמסונג מכנים "טלפון ה-AI הראשון בעולם", אי אפשר שלא להתייחס גם לזה. חלק מהיכולות הללו שימושיות כמו Circle to search (שפותח אגב על ידי גוגל וזמין גם בטלפונים האחרונים שלה) ועריכת תמונות מתקדמת, וחלקן מעניינות אבל פחות בשלות כמו סייען הכתיבה. בסך הכל זהו מאמץ נאה, אבל נראה שידרוש עוד שיופים ושיפורים לפני שיהיה שימושי, אינטואטיבי וקל לשימוש.

גלקסי S24 פלוס. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-גלקסי S24 פלוס הוא חיית ביצועים לא קטנה/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה וטעינה

אחד השיפורים שנעשו בסדרה השנה, הוא הרחבה של הסוללה בפלוס. היא הורחבה ב-200 מיליאמפר/שעה ל-4900 מיליאמפר/שעה. לא הרגשתי הבדלים משמעותיים לעומת הדגם של שנה שעברה מבחינת חיי סוללה (למעשה, במבחנים שנעשו על ידי אחד האתרים הגדולים, ל-S23 עדיין היו חיי סוללה ארוכים יותר, אולי המסך החדש והבוהק הוא צרכן זרם כבד יותר), אבל עדיין, הטלפון הזה יחזיק לכם במצב המתנה כמה ימים, ובעבודה מאומצת כיום עבודה, שזה נאה. בסך הכל אין תלונות, אבל חיי הסוללה הם סבירים, אבל לא מרשימים מאוד.

בצד הטעינה, ה-גלקסי S24 פלוס תומך בטעינה מחווטת של 45 וואט כולל PD 3.0, ונטען במהירות לא רעה, לצד טעינה אלחוטית של 15 וואט (אגב, יש פה גם תמיכה ב-PMA, שזה תקן שחשבתי שעבר מהעולם...), וטעינה הפוכה של 5 וואט, ככה שתוכלו לטעון עם הטלפון כל התקן קטן שזקוק לקצת מיץ חשמל.

השורה התחתונה

ה-גלקסי S24 פלוס השנה לא מביא עמו בשורות מרעישות, זוהי יותר מתיחת פנים, כשהשינוי המרכזי הוא קפיצה למסך איכותי להחריד, שיותר קרוב לאולטרה מאשר לגלקסי ה-"רגיל". זהו גם מכשיר עם ביצועים מאוד חזקים, וגם במובן הזה, הפלוס מציע יותר תמורה לפחות כסף. נכון, אין פה עט חרט או מערך צילום מרובע עם עדשת פריסקופ, אבל למי שרוצה גלקסי עם מסך יותר גדול ואיכותי מהרגיל, בתוספת מנה נאה של ביצועים, ה-גלקסי S24 פלוס הוא בהחלט אופציה טובה. לבעלי ה-S23 משנה שעברה ששוקלים אם לשדרג, ממש לא חובה. אבל אם אתם מחפשים גלקסי חדש או לשדרג דגם ישן משמעותית, הגלקסי S24 פלוס צריך להיות אצלכם ברשימה.

ציון: 9
מחיר מומלץ לצרכן: 3,900 שקלים לגירסת ה-256 ג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully