וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל וגוגל במשא ומתן על שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 13:25

אפל וגוגל מנהלות משא ומתן על שיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית, במסגרתו אפל תשתמש במודל Gemini של גוגל ב-iOS 18

לוגו אפל וגוגל. רויטרס / ינון בן שושן, מערכת וואלה!
לוגו אפל וגוגל/מערכת וואלה!, רויטרס / ינון בן שושן

אפל ידועה בחדשנות ובמוצרים האיכותיים שלה. אך יחד עם זאת, בשנים האחרונות, היא בולטת בהיעדרה בתחום הבינה המלאכותית (AI), בזמן שהמתחרות כמו גוגל ומיקרוסופט, משקיעות משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות AI מתקדמות. כעת, דיווח חדש של מארק גורמן מבלומברג מצביע על כך שאפל עשויה לנסות לסגור את הפער בתחום זה באמצעות שיתוף פעולה עם גוגל. גורמן טוען כי שתי החברות מנהלות משא ומתן מתקדם על שימוש ב-Gemini של גוגל, מודל שפה גדול מבוסס בינה מלאכותית גנרטיבית, שישמש לפיתוח תכונות חדשות ב-iOS 18.

על פי הדיווח, הצדדים עדיין לא סגרו את תנאי ההסכם או המיתוג של שיתוף הפעולה בתחום הבינה המלאכותית, וגם אופן היישום טרם נקבע סופית. אפל מתכננת להשיק את iOS 18 עוד השנה, ומסתמן כי היא תכלול יכולות בינה מלאכותית משמעותיות חדשות עבור מכשירי האייפון. עם זאת, גורמן מציין שאפל מתמקדת כרגע בתכונות שיפעלו על המכשיר עצמו ואינן דורשות חיבור אינטרנט.

לצורך הפעלת תכונות בינה מלאכותית גנרטיבית מבוססת ענן מתקדמות יותר, כגון יצירת תמונות וכתיבת חיבורים בהתבסס על הנחיה בודדת, אפל מחפשת שותפה בעלת תשתית חומרה רחבת היקף ויכולות מחשוב מתקדמות. כך למשל, בעבר דווח שאפל ערכה בדיקות פנימיות של מוצר "Apple GPT".

גוגל Gemini. גוגל,
הדיווח טוען כי שתי החברות מנהלות משא ומתן מתקדם על שימוש ב-Gemini של גוגל/גוגל

עם זאת, על פי הדיווח האחרון, הטכנולוגיה של אפל עדיין אינה מתקדמת כמו הכלים של גוגל וחברות מתחרות אחרות, ולכן שיתוף פעולה נראה כאופציה המועדפת. אם המגעים לא יבשילו, אפל עשויה לפנות לספק בינה מלאכותית גנרטיבית אחר, כגון OpenAI, או לפנות לכמה שותפים.

חשוב להזכיר שגוגל שילמה לאפל מיליארדי דולרים במשך מספר שנים כדי להשאיר את מנוע החיפוש שלה כאפשרות ברירת המחדל בדפדפן ספארי במכשירי אפל. ובכל זאת, גם העסקה הקיימת נמצאת תחת בדיקה רגולטורית על ידי מחלקת המשפטים האמריקאית והנציבות האירופית, מחשש שהיא מסייעת לגוגל לשמור על מונופול בחיפוש.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully