וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עומד מאחורי שובל האור בשמי קליפורניה?

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 20:37

עב"ם שהגיע לביקור? תושבי דרום קליפורניה חזו באור כחול חזק בשמיים, שהתברר כטיל פאלקון 9 של SpaceX ששוגר עם 22 לווייני סטארלינק. צפו בתמונות

כחול, מהיר ובעיקר מפחיד: תושבים רבים בדרום קליפורניה דיווחו הלילה (שלישי) על אור זוהר חזק שנצפה בשמיים. האור, שנראה כמו כדור אש גדול, התקדם במהירות ועורר חשש בקרב רבים, שחשבו תחילה כי מדובר בעב"ם.

בזמן שהרשת מתמלאה בתמונות וסרטונים של האובייקט המשונה - שנראה כמו כדור אש זוהר שמותיר אחריו שובל של גז כחול - התברר שמדובר בטיל פאלקון 9 של חברת SpaceX, כחלק משיגור 22 לוויינים של Starlink (סטארלינק).

לפי SpaceX, זהו השיגור העשירי שלהם מבסיס חיל החלל ונדנברג בדרום מדינת קליפורניה. הטילים של החברה ידועים בכך שהם יוצרים תצוגות מעוררות השתאות ברחבי ארה"ב, במיוחד בקרב מי שלא רגילים אליהם, ושיגור דומה בספטמבר 2023 עורר בהלה דומה בקרב תושבים באזור.

מטרתו של פרויקט Starlink הוא לספק אינטרנט מהחלל, לכל אדם ובכל מקום על פני כדור הארץ. מדובר במערכת של אלפי לוויינים (נכון ליולי 2023, עומדת על כ-4,519 לוויינים, מתוכם פעילים 4,487 לוויינים) במסלול נמוך סביב כדור הארץ. לוויינים אלו מתקשרים עם מקלטי קרקע ייעודיים שמסופקים על ידי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully