וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבירים קבצים ברשת? כך תעשו את זה באופן בטוח

אם לא תשתפו את הקבצים הרגישים שלכם באופן בטוח, עלולות להיות לכך השלכות מרחיקות לכת. אף אחד לא רוצה להתמודד עם הלחץ, ההפסד הכספי והשקעת הזמן והמאמצים הנדרשים להתמודדות עם תקרית של דליפת מידע

העברת קבצים ברשת. ShutterStock
העברת קבצים ברשת/ShutterStock

החיים שלנו עוברים לעולם הדיגיטלי בהיקף הולך וגדל. אמנם למעבר הזה יש יתרונות מגוונים, אך הוא גם חושף אותנו לסכנה של גניבת נתונים. זה יכול להיות מידע אישי, רפואי, כספי ורגיש - כל מה שהחבר'ה הרעים יכולים להשיג ויכול לשמש אותם כחלק מניסיון הונאה וסחיטה לאחר הגניבה. אם לא תשתפו את הקבצים הרגישים שלכם באופן בטוח, עלולות להיות לכך השלכות מרחיקות לכת. אף אחד לא רוצה להתמודד עם הלחץ, ההפסד הכספי והשקעת הזמן והמאמצים הנדרשים להתמודדות עם תקרית של דליפת מידע.

מדוע חשוב כל כך לשתף קבצים באופן בטוח?

בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי על פי מחקר שנערך לאחרונה, 61% מהאמריקאים גילו שהנתונים האישיים שלהם נחשפו מתוך חשבון אחד או יותר שלהם. 44% מהם אמרו שזה קרה מספר פעמים. במקרים רבים, פושעי סייבר מכוונים את מתקפותיהם לארגונים שמחזיקים את הנתונים שלנו, בכמויות עתק. על פי Verizon, מעל 94% מדליפות המידע בשנת 2023 נבעו ממניע כספי, ומעל 70% בוצעו ע"י קבוצות פשיעה מאורגנות.

עם זאת, אותם המניעים גורמים לפושעי סייבר לתקוף גם אנשים פרטיים באמצעות מתקפות פישינג

7 עצות לשיתוף קבצים גדולים באופן בטוח

שירותי אחסון קבצים מבוססי-ענן שמוצפנים מקצה לקצה יתאימו לרוב האנשים בעיקר אם אתם נוקטים במקדמי הבטיחות המתאימים. שירות כזה יכול לשמש כמתקן מבוסס ענן לאחסון מאובטח, שבו הקבצים שלכם שמורים מאחורי מנעול. לאחר העלאת הקבצים תוכלו להזמין משתמשים ספציפיים לצפות בהם באמצעות שליחת קישור מוגבל בזמן להורדה. יש לכך חשיבות - תוכלו לעדכן את הקבצים בזמן שימוש בהם, כך שכולם יוכלו לראות עותק זהה של הקובץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אבטחה. ShutterStock
לנעול את הקבצים. זכרו שעברייני הרשת אורבים בכל פינה/ShutterStock

עם זאת, לא כל הפתרונות זהים אחד לשני, ומוטב לנקוט במספר צעדים נוספים כדי לצמצם פגיעות אפשריות באבטחה, בפרטיות ובחוויית המשתמש.

לכל אחד מאיתנו יש סיבולת ברמה מסוימת לסיכוני אבטחה ופרטיות. אך שימוש בעצות שהובאו מעלה כקווים מנחים כלליים יאפשר לכם לבחור את השירות המתאים לצרכי שיתוף הקבצים שלכם.

חברת אבטחת המידע ESET מציעה לשקול את הבאים.

  • 1. השתמשו בהצפנה מקצה לקצה: הצפנה מקצה לקצה מצפינה את הקבצים במקור ומפענחת את התוכן שלהם לאחר שהגיעו ליעד שלהם (תוך כדי שהקבצים נשארים מוצפנים לאורך כל הדרך), מה שהופך אותה לשיטה מעולה להעברת נתונים בין מכשירים. השיטה הזו דואגת להצפנת הנתונים במעבר ובמנוחה, כך שגם אם ספק השירות חווה פריצה מצד פושעי סייבר הנתונים שלכם לא ייחשפו. ישנם גם שירותי דוא"ל שמציעים הצפנה מקצה לקצה בדומה לספקי שירותי האחסון בענן, אך ישנן מגבלות על גודל הקבצים.
  • 2. בחרו בספק שמתמקד בפרטיות ובאבטחה: ישנן הצעות רבות בשוק, וחשוב לבצע מחקר מקדים כדי להבטיח שהספק בו בחרתם אכן מתאים לצרכים שלכם. קראו את מדיניות הפרטיות והבינו כיצד הנתונים שלכם מאובטחים.
  • 3. זכרו בקרת גישה: כדי לשפר את האבטחה עוד יותר, ודאו שהקבצים מוגנים בסיסמאות חזקות וייחודיות, כדי להגן עליהם מפני גורמים זדוניים. הפעילו אימות דו-שלבי להגנה נוספת על החשבון מפני פישינג ומתקפות אחרות. הגדירו את הקישורים כך שרק מי שיש לו את הקישור יוכל לגשת לקבצים.
  • 4. קישורים מוגבלים בזמן: הגדירו מועד תפוגה לקישורי ההורדה שאתם שולחים לנמענים כדי לצמצם את הסיכון לגישה לא-מורשית לקבצים שלכם.
  • 5. השתמשו ב-VPN ברשתות אלחוטיות ציבוריות: במידת האפשר, אל תיגשו לחשבונות רגישים בזמן שאתם מחוברים לרשת אלחוטית ציבורית שעלולה להיות לא-בטוחה. אם אתם מוכרחים לעשות זאת, השתמשו ב-VPN מספק מוכר כדי להצפין את התעבורה שלכם.
  • 6. תמיכה בקבצים גדולים: בדקו את מגבלות הגודל של ספקי שירותי שיתוף הקבצים בענן כך שתדעו שאתם יכולים לשלוח נתונים בקלות ובמהירות.
  • 7. השתמשו בתוכנת אבטחה: כמובן, יש להתייחס לכל קישור לאתר שיתוף קבצים שמגיע אליכם בזהירות, גם אם הוא נראה לגיטימי. תוכנות אבטחה יסרקו את הקישורים או הקבצים שהורדו ויחפשו בהם נוזקות, ויגנו על המכשירים שלכם מפני מתקפות שנועדו לצותת לתעבורת נתונים או לגנוב את התוכן שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully