וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת האקרים טוענת: "פרצנו לכור הגרעיני בדימונה"

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 16:32

"פגענו במספר שרתים של הקריה הגרעינית": האם קבוצת האקרים המזוהה עם איראן באמת פרצה למאגרי מידע של הכור בדימונה? מומחי סייבר קוראים להתייחס בזהירות לטענות

הקריה למחקר גרעיני בדימונה – 2004. GettyImages
הקריה למחקר גרעיני בדימונה – 2004/GettyImages

חברים בארגון ההאקרים אנונימוס (Anonymous) פרסמו היום (רביעי) הודעה בה הם טוענים כי פרצו למערכות המחשוב של הקריה למחקר גרעיני - נגב (הכור בדימונה). בהודעה, שפורסמה בפורום מקוון פופולרי בקרב האקרים, טוענת הקבוצה כי הצליחה לגנוב 7 גיגה-בייט של מידע ממאגרי המידע של הקריה. "הפעולה החלה", נכתב בפוסט בעמוד הטוויטר של הקבוצה. "אנחנו לא סולחים, אנחנו לא שוכחים". הפריצה, אם אכן התרחשה, עלולה להוות מכה קשה לישראל.

"כפי שהבטחנו קודם המבצע הזה היה בסיכון גבוה אבל מכיוון שאנחנו לא דומים לנתניהו צמא הדם וצבא הטרור שלו, ביצענו את המבצע בצורה כזו שאף אזרחים לא נפגעו", נכתב בציוץ ב-X מטעם אנונימוס. לדבריהם, במסגרת הפעולה הם "פגעו במספר שרתים של הקריה הגרעינית", ובנוסף הם שמרו חלק מהנתונים, אותם נחשוף הם יחשפו לציבור ברחבי העולם. בסך הכל, מדובר ב-4,290 קבצי PDF, כ-5,000 מיילים, 352 קבצי אקסל, 1,359 קבצי וורד ו-236 קבצי PowerPoint.

לדברי מומחי סייבר ששוחחו וואלה! טכנולוגיה, כדאי להתייחס למידע בזהירות רבה. בין היתר, ייתכן שמדובר בניסיון להביך את ישראל בזירה הבינלאומית ולערער את הביטחון של האזרחים על ידי הפצה של פאניקה בקרב האוכלוסייה. בנוסף, מבדיקה של חלק מהקבצים שפורסמו עולה כי נעשה שימוש במידע ישן ולא עדכני שהושג ממקור חיצוני שאינו קשור למערכות המחשוב של הקריה למחקר גרעיני. הערכות הן שמאחורי הקמפיין נמצאת קבוצה שתומכת באיראן (ככל הנראה מרוקו), שעושה שימוש בשם אנונימוס.

"הקבוצה מהדהדת תקיפות של קבוצות אירניות בשמות אחרים כבר תקופה ארוכה", מסביר מומחה סייבר. "כל מה שיש שם זה טקסטים של הפחדה באופן ממוקד במלחמה מאז ה-7 באוקטובר, ומעט תמונות של לכאורה נזקי תקיפה".

שי ממן, חוקר מודיעין בחברת IntelEye, מסביר בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה כי "קבוצת אנונימוס היא קבוצת אקטיביסטים מוכרת עם המון 'מבצעי נגד"'ישראל, וביניהם OpIsrael המוכר ביותר. אמנם פורסמו כמה גיגות של מידע, אבל הוא בהחלט מוטל בספק, בעיקר כי אין הוכחות לפריצה ובנוסף עצם העובדה שהמידע מוחזר, וזו לא תהיה הפעם הראשונה".

לדבריו של ממן, "במצבים כאלו חובה לקחת בחשבון את הסיכון הקיים, אך עם זאת, להיות מאוד ספקנים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במתקן כה רגיש. הדעה שלי ושל מומחים אחרים היא שמדובר במבצע שנועד לערער את היציבות והאמון של ישראל, לזרוע בהלה ופחד ובעיקר להאדיר את שמם של הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully