וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיוק בזמן: כך תוכלו לדעת איפה יש שיבושי GPS בישראל

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 13:14

אתר מעקב הטיסות Flightradar24 השיק פיצ'ר חדש המאפשר מעקב אחר שיבושי GPS בזמן אמת - באופן גלובלי. כך זה עובד

כך זה נראה: מפת השיבושים ב-flightradar24. צילום מסך, אתר רשמי
כך זה נראה: מפת השיבושים ב-flightradar24/אתר רשמי, צילום מסך

טיימינג מושלם? אתר מעקב הטיסות הפופולרי Flightradar24 השיק לאחרונה פיצ'ר חדש המאפשר מעקב אחר שיבושי GPS בזמן אמת ברחבי העולם. הפיצ'ר החדש מגיע בזמן שבו ישראל סובלת משיבושי GPS יזומים של צה"ל בעקבות המלחמה ברצועת עזה. הנתונים מבתססים על ערכי נתוני ADS-B (מערכת מעקב אחרי מטוסים), ומתעדנים בכל 6 שעות.

המפה, הזמינה באתר, מאפשרת לצפות בשיבושים באופן גלובלי בטווח של 6 שעות או 24 שעות, וגם לצפות בהיסטוריית תאריכים. לדוגמה, ניתן לראות באילו אזורים בעולם התרחשו שיבושי GPS בשבוע שעבר, או בחודש שעבר. איך זה עובד? המפה מסמנת את האזורים עם קליטה ירודה בעזרת הקסגון (צורת משושה), בשלושה צבעים שונים בהתאם לרמת השיבוש - אדום, צהוב וירוק.

למי שלא מכיר, FlightRadar24 הוא שירות שוודי שהוקם ב-2006 ומשתמש ברשת של מקלטים ברחבי העולם כדי לקלוט נתוני ADS-B ממטוסים. נתוני ADS-B משודרים על ידי מטוסים ומכילים מידע על מיקום המטוס, גובה, מהירות, כיוון ועוד.

GPS. ShutterStock
טיימינג מושלם? הפיצ'ר החדש מגיע בזמן שבו ישראל סובלת משיבושי GPS יזומים של צה"ל/ShutterStock

מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, ופרוץ המלחמה, אזרחים רבים דיווחו שהמיקום שלהם באפליקציות הניווט השונות הוא רצועת עזה, מצרים או לבנון, לצד כאלה שהתלוננו כי קישורית ה-GPS מושבתת באופן מוחלט. כאמור, השיבושים נגרמים על ידי בצה"ל באמצעות שימוש בטכנולוגיה ייעודית שיכולה להפריע לשידורי GPS.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות
  • gps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully