וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק: ארצות הברית נגד אפל - "מנצלת את כוחה והפכה למונופול"

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 20:46

משרד המשפטים האמריקני תובע את אפל בטענה שהיא מפעילה מונופול לא חוקי בשוק הסמארטפונים, תוך פגיעה במפתחים, צרכנים ומתחרים. אפל בתגובה: "תקדים מסוכן שיאפשר לממשלה להתערב באופן משמעותי בעיצוב הטכנולוגיה"

אפל. רויטרס
אפל/רויטרס

האשמות חמורות: אחרי יותר מ-5 שנים של חקירה, משרד המשפטים האמריקני, יחד עם 16 תובעים כלליים ממדינות שונות בארה"ב, הגישו תביעה רחבת היקף נגד חברת אפל. התביעה מאשימה את יצרנית האייפון בהפעלת מונופול לא חוקי בשוק הסמארטפונים, תוך הפרת חוקי ההגבלים העסקיים. על פי הודעת משרד המשפטים, אפל מטילה מגבלות חוזיות "בררניות" על מפתחים ומונעת גישה חיונית לתכונות מסוימות בטלפון, וזאת כדי למנוע תחרות.

"אפל פוגעת באפליקציות, במוצרים ובשירותים שהיו אחרת הופכים את המשתמשים פחות תלותיים באייפון", כתב התובע הכללי מריק גרלנד בהודעה לעיתונות שפורסמה ב-CNN. "אפל מנצלת את כוח המונופול שלה כדי לסחוט יותר כסף מצרכנים, מפתחים, יוצרי תוכן, אמנים, מוציאים לאור, עסקים קטנים וסוחרים, בין היתר".

משרד המשפטים האמריקני טוען כי אפל ניצלה את השליטה הבלעדית שלה ב-iOS כדי לחסום אפליקציות חדשות ושירותי סטרימינג מתחרים מהציבור. התביעה גם טוענת שאפל הקשתה על הצגת הודעות מאנדרואיד באייפונים, חסמה פלטפורמות תשלום מתחרות והגבילה את האופן שבו סמארטפונים מתחרים התחברו למכשירי iOS.

טים קוק. GettyImages
התביעה טוענת: "אפל מנצלת את כוח המונופול שלה כדי לסחוט יותר כסף מצרכנים". טים קוק, מנכ"ל אפל, ארכיון/GettyImages

כעת, משרד המשפטים האמריקני מבקש מבית המשפט למנוע מאפל "לנצל את השליטה שלה בהפצת אפליקציות כדי לפגוע בטכנולוגיות רב-פלטפורמיות", ולחייב אותה להימנע מ"שימוש בתנאים הכלליים של החוזים שלה עם מפתחים, יצרני אביזרים, צרכנים או אחרים כדי להשיג, לשמור, להאריך או לבסס מונופול".

התביעה מגיעה על רקע קנס אחר של של 1.8 מיליארד יורו (1.95 מיליארד דולר) שהטילה נגדה הנציבות האירופית. הנציבות קבעה שאפל מנעה ממפתחי שירותי סטרימינג של מוזיקה "ליידע משתמשי iOS על שירותי מנוי למוזיקה זולים וחלופיים" הזמינים מחוץ לחנות האפליקציות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אפל: "תקדים מסוכן"

התביעה זכתה לתגובה נזעמת מדוברת אפל, שטוענת כי היא "מאיימת על מי שאנחנו ועל העקרונות שמבדילים את מוצרי אפל בשווקים תחרותיים מאוד. אם התביעה תצליח, היא תפגע ביכולת שלנו ליצור את סוג הטכנולוגיה שאנשים מצפים מאפל - שבה חומרה, תוכנה ושירותים נפגשים. היא גם תקבע תקדים מסוכן, ותאפשר לממשלה להתערב באופן משמעותי בעיצוב הטכנולוגיה של האנשים".

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully