וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד דרמטי: בית המשפט העליון בספרד חוסם את טלגרם

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 17:31

כבר תקופה שטלגרם מסרבת לשתף פעולה עם בית המשפט הספרדי, בעקבות פגיעה בזכויות יוצרים. התוצאה: חסימה גורפת. ארגון צרכנים במדינה: "פגיעה בחופש הביטוי. יש למצוא דרכים יעילות יותר להתמודד עם הבעיה"

טלגרם. ShutterStock
טלגרם/ShutterStock

החל ממחר (יום שני), אפליקציית המסרים המידיים טלגרם לא תהיה זמינה לשימוש בספרד, כך נקבע בבית המשפט העליון במדינה. ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות מצד חברות מדיה רבות, ביניהן טלפוניקה, Atresmedia, EGEDA ו-Mediaset, שטענו כי טלגרם מאפשרת הפצה לא חוקית של תכנים המוגנים בזכויות יוצרים. . על פי מקור בבית המשפט, האחריות לחסימת השירותים של טלגרם תהיה של ספקיות הטלפון הסלולרי.

התלונה נגד טלגרם הוגשה כבר בחודש יולי 2023, בית המשפט פנה לטלגרם בבקשה לקבל מידע על החשבונות המעורבים, אך החברה לא שיתפה פעולה עד כה. לדבריו של השופט, צעד זה נועד להגן על זכויות היוצרים ולמנוע הפצה בלתי חוקית של תכנים במדינה.

טלגרם. ShutterStock
התלונה נגד טלגרם הוגשה כבר בחודש יולי 2023/ShutterStock

ההחלטה לחסום את טלגרם עוררה זעם רב בקרב משתמשים רבים, המונים כ-19% מהאוכלוסייה בספרד. ארגוני צרכנים, כמו Facua, טוענים שהחסימה גורמת "נזק עצום" למיליוני משתמשים תמימים, וכי מדובר בפגיעה לא פרופורציונלית בחופש הביטוי. לטענתם, חסימה גורפת של פלטפורמה שלמה אינה פתרון הולם, "ויש למצוא דרכים יעילות יותר להתמודד עם הפרת זכויות יוצרים".

בינתיים, טלגרם, אשר ידועה במדיניות הפרטיות הנוקשה שלה, טרם הגיבה באופן רשמי על החלטת בית המשפט. ייתכן שהחברה תנקוט בצעדים משפטיים כדי לערער על החסימה, או תנסה לשתף פעולה עם הרשויות הספרדיות על מנת לפתור את הסוגיה.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully