וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקיות הטכנולוגיה בצרות: אפל, גוגל ומטא עלולות להיקנס במיליארדים

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 23:32

הנציבות האירופית פתחה בחקירה נגד אפל, גוגל ומטא בחשד להפרת חוק השווקים הדיגיטליים, בחשד לפגיעה בתחרות. אם החקירה תגיע למסקנה שיש חוסר ציות מלא לחוק, החברות עלולות "לעמוד בפני קנסות כבדים"

ענקיות הטכנולוגיה תחת חקירה. ShutterStock
ענקיות הטכנולוגיה תחת חקירה/ShutterStock

אירופה שמה את ענקיות הטכנולוגיה על הכוונת: הנציבות האירופית הודיעה אתמול (שני) על פתיחת חקירה נגד אפל, גוגל ומטא בחשד להפרת חוק השווקים הדיגיטליים (Digital Markets Act) של האיחוד האירופי, שמחייב פלטפורמות להפוך לפתוחות יותר לתחרות. החברות חשודות בניצול מעמדן הדומיננטי בשוק הדיגיטלי, תוך פגיעה בחברות מתחרות וצרכנים. "אנו חושדים שהפתרונות שהציעו שלוש החברות לא עומדים לחלוטין בדרישות ה-DMA", אמרה מרגרט וסטגר, נציבת התחרות של האיחוד האירופי, בהצהרה. "נחקור כעת את התאמת החברות לחוק, כדי להבטיח שווקים דיגיטליים פתוחים ותחרותיים באירופה".

בתחילת החודש נכנס החוק לתוקף, שמטרתו לרסן את כוחן של ענקיות הטכנולוגיה. החוק מחייב חברות כמו אפל לפתוח את חנויות האפליקציות שלהן, מה שיאפשר למשתמשים לעבור בקלות רבה יותר בין שירותים מקוונים מתחרים, כמו פלטפורמות מדיה חברתית, דפדפני אינטרנט וחנויות אפליקציות אחרות.

בין החשדות המרכזיים נמצאת ההאשמה שאפל ואלפבית (חברת האם של גוגל) מונעות ממפתחי אפליקציות להפנות לקוחות לחנויות אפליקציות צד שלישי באייפון ובמכשירי אנדרואיד ללא תשלום. לטענת האיחוד האירופי, התנהגות זו פוגעת בתחרות ומקשה על מפתחים קטנים להתחרות בחברות גדולות. בנוסף, נטען שגוגל מעדיפה את השירותים שלה עצמה בתוצאות החיפוש שלה.

כמו כן, הרגולטור האירופי בוחן גם את מבנה התעריפים שאפל הודיעה עליו עבור הפצת אפליקציות מחוץ לחנות האפליקציות שלה, את מסך בחירת הדפדפן של אפל במערכת ההפעלה iOS, וכן האם אמזון מעדיפה את מוצריה שלה בחנות שלה. הנציבות הודיעה עוד כי ניתנו למטא שישה חודשים נוספים כדי להפוך את Messenger, שירות המסרים שלה, לתואם עם שירותי מסר אחרים.

קמפוס גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בין החשדות המרכזיים נמצאת ההאשמה שאפל ואלפבית (חברת האם של גוגל)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

"איננו משוכנעים שהפתרונות של אלפבית, אפל ומטא מכבדות את ההתחייבויות שלהן עבור מרחב דיגיטלי הוגן ופתוח יותר עבור אזרחים ועסקים אירופיים", אמר נציב האיחוד האירופי תיירי ברטון בהצהרה. "אם החקירה שלנו תגיע למסקנה שיש חוסר ציות מלא ל-DMA, עלולות חברות "שומרי הסף" (Gatekeepers) לעמוד בפני קנסות כבדים".

לאחר החקירה, תודיע הנציבות לכל ענקית טכנולוגיה מה עליה לעשות כדי לטפל בחששות, כמו גם אילו צעדים מתכוונת הרגולטור לנקוט. במקרה של אי ציות, הנציבות רשאית להטיל על כל חברה קנס של עד 10% מההכנסות הגלובליות השנתיות שלה במסגרת חוק השווקים הדיגיטליים, או אף 20% במקרים של "הפרות חוזרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully