וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנה של פתרון זמני: החלון שמיקרוסופט שכחה - ועדיין בשימוש

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 10:29

יצרתי טיוטה מהירה על נייר": תיבת האזהרה המוכרת שמופיעה בעת פירמוט דיסק בווינדוס היא למעשה פתרון זמני בן 30, כפי שחשף דייב פלאמר, מתכנת עבר במיקרוסופט

חלון הפרמוט בווינדוס. וואלה! טכנולוגיה
חלון הפרמוט בווינדוס/וואלה! טכנולוגיה

תתפלאו, אבל תיבת האזהרה המפוקפקת שקופצת בכל פעם שאתם מנסים לפרמט התקן (דיסק) במערכת ההפעלה, היא בעצם פתרון זמני שנוצר במקרה לפני 30 שנה - ושרד. דייב פלאמר, מתכנת עבר במיקרוסופט, חשף לאחרונה את הסיפור המפתיע.

"היינו צריכים להעביר קוד ענק מממשק המשתמש של ווינדוס 95 לווינדוס NT", סיפר פלאמר. "חלון הפירמוט היה פשוט שונה מדי ב-NT, אז יצרתי טיוטה מהירה על נייר עם כל האפשרויות לפירמוט דיסק". פלאמר תכנת ממשק בסיסי והעתיק אותו למערכת כפתרון זמני "עד שנעצב חלון יפה וחדש". אבל החלון החדש אף פעם לא הגיע, וכמעט 30 שנה אחרי, אותו פתרון זמני עדיין בשימוש - גם בווינדוס 11.

ואם תהיתם למה נפח הפירמוט ב-FAT מוגבל ל-32 גיגה-בייט, גם פה לפלאמר יש קשר מסוים. "הייתי צריך לקבוע כמה 'בזבוז' של שטח דיסק יהיה מקובל, וזה מה שהגביל את נפח ה-FAT ל-32 גיגה-בייט", הוא הודה. "גם זאת הייתה החלטה ספונטנית באותו בוקר, שתקועה איתנו עד היום". (למעשה, FAT תומך בדיסקים עד 2 טרה-בייט, פשוט צריך תוכנה צד-ג' ליצור אותם בווינדוס).

אז כן, למרות שיפוצים רבים שעברו על ממשק המשתמש של ווינדוס, חלון הפירמוט נשאר אותו אחד מאז ימי הווינדוס NT. כנראה שמיקרוסופט הולכת לפי העיקרון "אם זה לא מקולקל, אל תתקן את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully