וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי מודיעין ל"ניו יורק טיימס": צה"ל עושה שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים בעזה

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 17:27

העיתון האמריקני פרסם תחקיר נרחב, לפיו יחידה 8200 קיבלה הנחיה ליצור "רשימת חיסול" במטרה לאתר מבוקשי חמאס שהיו אחראים לטבח ב-7 באוקטובר. מנגד, נטען שמערכת הביטחון עושה שימוש שימוש לרעה בתוכנה. דובר צה"ל: "לא יכולים להתייחס ליכולות מבצעיות ומודיעיניות"

זיהוי פנים. ShutterStock
זיהוי פנים/ShutterStock

גורמי ביטחון ישראלים, שביקשו לשמור על אנונימיות, אישרו ל"ניו יורק טיימס" כי מערכת הביטחון משתמשת בטכנולוגיות זיהוי פנים מתקדמות לאיתור מבוקשים ברצועת עזה. לפי גורמי מודיעין ששוחחו עם העיתון האמריקני, יחידה 8200 קיבלה הנחיה ליצור "רשימת חיסול" של אנשי חמאס שלקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר.

לפי הפרסום, התוכנית, שפותחה על ידי יחידה 8200, משתמשת בטכנולוגיה של חברת קורסייט הישראלית לצד שירות התמונות של גוגל. תחילה היא שימשה לאיתור החטופים הישראלים, ולאחר היציאה למבצע הקרקעי בעזה, צה"ל נעזר יותר ויותר בטכנולוגיה כדי לאתר כל מי שיש לו קשרים לחמאס או לקבוצות מיליטנטיות אחרות. במקרים מסוימים, כך טען אחד הגורמים בדיווח, הטכנולוגיה זיהתה בטעות אזרחים כחמושים מבוקשים של חמאס.

בכתבה התראיין מוסאב אבו טוהא (31), משורר פלסטיני תושב הרצועה, שנעצר למשך יומיים בחודש נובמבר האחרון, על ידי כוחות הביטחון. "לא היה לי מושג מה קורה או איך הם פתאום ידעו את השם המלא שלי", אמר אבו טוהא בראיון. בהמשך הוסבר כי היה מדובר בטעות בזיהוי - בעקבות השימוש בטכנולוגיה.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
לאחר היציאה למבצע הקרקעי בעזה, צה"ל נעזר יותר ויותר בטכנולוגיה/דובר צה"ל

לדברי "הניו יורק טיימס", שלושת אנשי המודיעין שמכירים את התוכנית אמרו שהם "מדברים בגלל חששות שמדובר בשימוש לרעה בזמן ובמשאבים מצד ישראל". דובר צה"ל סירב להתייחס על אופי הפעילות בעזה, אך אמר שהצבא "מבצע פעולות ביטחון ומודיעין חיוניות, תוך שהוא עושה מאמצים משמעותיים כדי למזער פגיעה באוכלוסייה הלא מעורבת". עוד הוסיף: "כמובן, אנחנו לא יכולים להתייחס ליכולות מבצעיות ומודיעיניות בהקשר הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טכנולוגיית זיהוי פנים התפשטה ברחבי העולם בשנים האחרונות, הודות למערכות בינה מלאכותית מתוחכמות יותר ויותר. בעוד שחלק מהמדינות משתמשות בטכנולוגיה כדי להקל על עולם התעופה, סין ורוסיה פרסו את הטכנולוגיה נגד קבוצות מיעוטים ודיכוי חופש הביטוי.

מאט מחמודי, חוקר בארגון אמנסטי אינטרנשיונל, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי השימוש של ישראל בזיהוי פנים מדאיג משום שהוא עלול להוביל ל"דה-הומניזציה מוחלטת של פלסטינים". בנוסף, לפי דו"ח של אמנסטי מהשנה שעברה, ישראל השתמשה בעבר בזיהוי פנים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, אולם המאמץ ברצועת עזה רחב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully