וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הבאה? העדכון הבא לאייפון יהיה מהגדולים ביותר אי פעם

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 20:19

עדכון iOS 18, שיוצג לראשונה ב-10 ביוני, צפוי לשנות משמעותית את האופן בו אנו משתמשים באייפון, עם יכולות בינה מלאכותית מתקדמות. האם אפל עומדת להוביל את המהפכה בתחום הבינה המלאכותית?

אייפון 14 פרו. ShutterStock
אייפון 14 פרו/ShutterStock

עדכוני התוכנה השנתיים של אפל לאייפון הם תמיד אירוע מתוקשר, אך השנה נראה כי iOS 18 יהיה משמעותי מתמיד. על פי דיווחים של מארק גורמן מבלומברג, ענקית הטכנולוגיה מתכננת לשלב בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) במערכת ההפעלה החדשה, שתיחשף בכנס המפתחים השנתי של אפל (WWDC) שיתקיים ב-10 ביוני הקרוב.

אפל לא תמיד הראשונה להציג טכנולוגיות חדשות. לדוגמה, החברה טרם השיקה טלפון מתקפל, וגם משקפי המציאות המורחבת שלה יצאו לשוק רק ב-2024, כמעט עשור לאחר ה-Oculus Rift המקורי. ובכל זאת, iOS 18 עשויה לספק הצצה ראשונה לגישה של אפל ביחס לבינה מלאכותית גנרטיבית.

האייפון הראשון לצד אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
iOS הישנה מול iOS החדשה. שינוי משמעותי בדרך?/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כידוע, בינה מלאכותית יוצרת עוררה גלים בתעשיית הטכנולוגיה, וגרמה לחברות כמו גוגל ומיקרוסופט לנסות ולהדביק את הפער אחרי ההצלחה המטאורית של ChatGPT מבית OpenAI. על פי חברת המחקר Counterpoint Research, בשנת 2024 צפויים להימכר מעל 100 מיליון סמארטפונים עם בינה מלאכותית גנרטיבית מובנית, המסוגלים ליצור תכנים בעזרת בינה מלאכותית. סקר שערכה חברת McKinsey & Company מציג את הטווח הרחב יותר של בינה מלאכותית גנרטיבית מעבר לסמארטפונים, וטוען כי שליש מהמשיבים משתמשים בטכנולוגיה באופן קבוע בארגונים שלהם לצורך עסקים. מנגד, אפל נעדרה באופן בולט מהמירוץ הזה.

על אף שאפל לא נוהגת לדבר על מוצרים לפני שהיא מוכנה להכריז עליהם רשמית, המנכ"ל טים קוק רמז לאחרונה שלחברה יש תוכניות גדולות ביחס לבינה מלאכותית גנרטיבית. נוסף על כך, הרצון של אפל לצמצם את הפער מול המתחרות, עשוי לבוא לידי ביטוי בכך שעדכון iOS 18 יהיה מהעדכונים הגדולים ביותר מזה שנים, ומשמעותי יותר וחשוב יותר מהאייפון 16, שיושק בחודש ספטמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מה בתפריט?

לא ברור על אילו תכונות ספציפיות עובדת אפל עבור iOS 18. אולם, דיווחים מדברים על כמה שינויים:

  • אחת התכונות המרכזיות תהיה שיפור משמעותי בסירי, העוזרת הוירטואלית של אפל. סירי תעשה שימוש ב-LLMs (Large Language Models) - מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית שיאפשרו לה ניהול שיחות טבעי יותר, הבנה טובה יותר של המשתמש ואף אוטומציה של משימות מורכבות דרך אפליקציית "קיצורי דרך".
  • עיצוב המסך הביתי צפוי לעבור שדרוג משמעותי ב-iOS 18. המשתמשים יקבלו יותר חופש בעיצוב המסך הראשי ויוכלו למקם את האפליקציות איך שהם רוצים, כולל יצירת רווחים ושורות ריקות בין האייקונים, בדומה לאנדרואיד.
  • אפל צפויה לאמץ את תקן ה-RCS המאפשר שליחת הודעות עשירות יותר למכשירי אנדרואיד (כולל תמונות וסרטונים באיכות גבוהה) ופונקציות מתקדמות כמו אימוג'י תגובה, אישורי קריאה וחיווי הקלדה בזמן אמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully