וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה המקומית תיתן מענה ראשוני במקרה של שטפון

שנת 2023 נרשמה כשנה שבה נרשמו אירועי מזג אוויר ואסונות טבע רבים, אלו הובילו קבוצות סטודנטים ובני נוער מהדרום לקחת חלק בהאקתון שמטרתו למצוא פתרונות לאתגרי השיטפונות שפקדו את העולם: "בחרנו לקיים את האירוע דווקא במכללת ספיר, זה המעט שביכולתנו לעשות"

שרת הכלכלה במרכז יחד עם משתתפי ההאקתון. יחצ,
שרת הכלכלה במרכז יחד עם משתתפי ההאקתון/יחצ

בזמן שהמציאות בשדרות עדיין מורכבת, מכללת ספיר מנסה להתניע ולהשיב את הנורמליזציה והיזמות למוסד האקדמי הדרומי, כאשר אירחה השבוע אירוע האקתון ייחודי שעסק בנושא התמודדות עם אתגר אסונות הטבע העולמי כתוצאה משיטפונות מים שפוקדים את הגלובוס בתדירות רבה בשנים האחרונות.

מי שלקחו חלק הן קבוצות סטודנטים ובני נוער נדרשו להציג פתרונות ופיתוח רעיונות לאתגרים השונים שמציבה בעיית השיטפונות. המשתתפים הסתייעו במנטורים מתחום היזמות במטרה להכווין לפתרון ישים ויעיל, כמו כן זכו לטעימה מהעולם היזמי והשתתפות בסדנאות שונות.

הקבוצה שהציגה את הפתרון הזוכה הייתה קבוצת - CRISILITY, אשר זכתה בפרס על סך 3,000 שקל וכן בהשתתפות בתוכנית האצה של עמותת Tech7 מהנגב. חברי הקבוצה הציגו רעיון בו הקהילה מתאגדת לכדי ארגון שיהווה כוח עזר לכוחות ההצלה שעיקר פעילותו תהיה בשלוש השעות הראשונות של האסון, שזהו הזמן שלוקח לכוחות חירום בקנה מידה של אסון טבע להגיע.

חברי הקבוצה הזוכה עם נציגי הארגונים. יחצ,
חברי הקבוצה הזוכה עם נציגי הארגונים/יחצ

מי שהובילה את היוזמה כאמור היא עמותת Tech7 שפועלת למינוף יזמים מהדרום בתחום החדשנות וההייטק ועל פיתוח אקוסיסטם בתחום טכנולוגיות-עילית והחדשנות בנגב, ובשיתוף עם ארגון JADDE אשר הוקם לתועלת הציבור ופועל לפתח טכנולוגיות להתמודדות עם אסונות טבע כתוצאה ממשבר האקלים. פעולות אלו נועדו לממש הלכה למעשה את החזון של הרצל למרכז שיתמוך בממציאים (סטרטאפים של היום) ויהווה מוקד לסיוע בינ"ל אחרי שיטפונות, רעב, שריפות ומגיפות. בדיוק הדברים הנחוצים בהווה בעקבות משבר האקלים.

עוד שותפה מרכזית היא ממשלת מחוז נורדריין-וסטפאליה מגרמניה ועיריית בוכום. הגרמנים הם אלו שמימנו את האירוע זאת בפעם השנייה בכדי לסייע לתושבי הדרום שנפגעו. לכבוד זאת גם שרת הכלכלה של גרמניה וסגנית רה"מ נורדריין-וסטפאליה מונה נויבאואר הגיעה לכבד את הנוכחים במעמדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שנה של אסונות טבע

שנת 2023 נרשמה כשנה שבה נרשמו אירועי מזג אוויר קיצוניים רבים ברחבי העולם ואלו גרמו לאסנות של ממש. השינויים במזג האוויר בעונות השנה כתוצאה ממשבר האקלים הובילו לגלי חום בחודשים הקרים על הנייר- דצמבר וינואר ולהפך, ואלו השפיעו רבות בעיקר על דרום אירופה. לצד מקרי החום, בשנה החולפת דווח גם על לא מעט אסונות טבע כתוצאה משיטפונות מים בכל היבשות שעל הגלובוס.

"המטרה הייתה למצוא פתרון לבעיית השיטפונות, עם זאת תוך כדי התהליך הבנו שכנראה אין לנו מספיק מידע להציע פתרון הנדסי או טכנולוגי מתאים, אבל בהחלט יש לנו את הידע להציע להם את המודל הישראלי שלמדנו להכיר מקרוב בשנים האחרונות - לרתום את הקהילה (אנשים, מבנים וציוד) לכדי ארגון שיהווה כוח עזר לכוחות ההצלה שעיקר פעילותו תהיה בשלשו השעות הראשונות שזה בערך הזמן שלוקח לכוחות חירום בקנה מידה של אסון טבע להגיע", מציין שי מנשרי שלקח חלק בקבוצה זוכה בהאקתון.

עומרי דאי סמנכ"ל Tech7 הוסיף: "למרות הקושי והאתגר העצום לחזור לשגרה באיזור מוכה אסון, בחרנו לקיים את ההאקתון דווקא במכללת ספיר, זה המעט שביכולתנו לעשות כדי לנסות ולחזור לסוג של שגרה חדשה, הדרך הטובה ביותר שאנו מכירים היא בעזרת סקיל היזמות והיצירתיות שטבוע עמוק בחברה שלנו. לראיה היו רעיונות מבטיחים שהתפתחו באירוע, אנו מקווים שביום אחד רעיונות אלו ישפרו חייהם של אנשים רבים ברחבי ישראל והעולם.ם אם לא הצלחנו לעצור את השטפון נעזור להציל חיים וזו מטרת העל שלנו, כקבוצה וכעם."

  • עוד באותו נושא:
  • האקתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully