וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצה להרוג מוצרים": אפל תפסה את העובד שהדליף מידע מתוך החברה במשך 5 שנים

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 10:11

"פגע ביכולת להפתיע ולשמח עם מוצרים חדשים": אחרי שנים בהם מידע סודי על פיתוחים עתידיים של אפל הגיע לידי עיתונאים - האחראי נתפס, וצפוי לשלם לחברה עשרות אלפי דולרים כפיצויים

אפל. רויטרס
אפל/רויטרס

אפל ידועה כחברה שמעטה סודיות כבד מרחף תמיד מעל פעילותה, עד כדי כך שהיא נוהגת להעסיק צוותים מיוחדים שתפקידם לאתר ולנטרל הדלפות. עובדים חותמים על הסכמי סודיות דרקוניים, וייתכן שחדרי הפיתוח שלה מוגנים יותר ממתקן גרעיני. אבל אפילו חומת הסודיות האדירה של אפל לא הצליחה לעצור את אנדרו אוד, עובד לשעבר שהדליף מידע רגיש לתקשורת ולעובדים בחברות טכנולוגיה אחרות - ונתבע כעת על ידי אפל ב-25,000 דולר.

אוד הצטרף לאפל כמהנדס של מערכת ההפעלה iOS בשנת 2016, זמן קצר לאחר סיום לימודיו. הוא עבד על שיפור ביצועי הסוללה, מה שהפך אותו ל"מי שנחשף למידע הנוגע לעשרות מהפרויקטים הרגישים ביותר של אפל", כך לפי התביעה, שהוגשה לבית המשפט בקליפורניה.

על פי התביעה, במשך תקופה של חמש שנים, אוד השתמש באייפון שקיבל מהעבודה כדי להדליף כדי מידע על יותר משישה מוצרים ופיתוחים, כולל אפליקציית היומן (Journal) שלא פורסמה באותו זמן ואפילו משקפי המציאות המעורבת (Vision Pro) - אחד הפיתוחים הגדולים ביותר בהיסטוריה של החברה, לצד מדיניות פיתוח מוצרים, מספר עובדים ועוד.

ה-Vision Pro של אפל. GettyImages
חשף את הפיתוח של משקפי המציאות המעורבת (Vision Pro)/GettyImages

דוגמה אחת היא מאפריל 2023, אז לטענת אפל המהנדס הדליף רשימה סופית של תכונות לאפליקציית היומן של האייפון לעיתונאי בוול סטריט ג'ורנל בשיחת טלפון. באותו חודש פרסם אהרון טילי מוול סטריט ג'ורנל דו"ח תחת הכותרת "אפל מתכננת אפליקציית יומן לאייפון כחלק מהרחבת יוזמות הבריאות".

נטען גם שאוד שלח "למעלה מ-1,400" הודעות באמצעות אפליקציית המסרים המוצפנת Signal (סיגנל) לאותו עיתונאי, שאותו כינה כ-"חבר". הוא גם מואשם בשליחת "למעלה מ-10,000 הודעות טקסט" לעיתונאית אחרת באתר האינטרנט The Information, ואף כי קיים פגישה אישית איתה.

כאמור, הדלפות אחרות קשורות למשקפת המציאות Vision Pro: וכך לדוגמה, צילום מסך מאוקטובר 2020 שנמצא באייפון של אוד, מראה שהוא חשף את פיתוח המוצרים של אפל בתחום המחשוב המרחבי לעובד בחברה אחרת, וזה למרות שמאמצי הפיתוח של אפל היו סודיים ולא ידועים לציבור. בנוסף, באפל מספרים כי בחודשים שלאחר מכן, המהנדס חשף מידע סודי נוסף - כולל מידע לגבי מוצרים שלא הוכרזו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חנות אפל בלוס אנג'לס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לטענת אפל המהנדס הדליף רשימה סופית של תכונות לאפליקציית היומן של האייפון לעיתונאי בוול סטריט ג'ורנל בשיחת טלפון/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפל מאמינה כי פעולותיו של העובד היו "נרחבות ומכוונות", וכי הוא הודה שהדליף מידע כדי "להרוג" מוצרים ותכונות שלא אהב. החברה טוענת שההדלפות הלא חוקיות הביאו ללפחות לחמישה מאמרים חדשותיים שדנו במידע הסודי והקנייני שלה. אפל אומרת גם שהחשיפות הפומביות הללו פגעו ביכולת שלה "להפתיע ולשמח" עם המוצרים החדשים שלה.

למעשה, אפל ציינה כי למדה על ההדלפות של המהנדס בסוף 2023, והוא פוטר כבר בדצמבר של אותה שנה. תחילה, אוד הכחיש את הטענות כי הדליף מידע סודי, אך בחברה טוענים כי טרם השימוע הוא ניגש לשירותים ו"השמיד כמויות משמעותית של ראיות" מהאייפון שקיבל, כולל אפליקציית Signal שבה השתמש כדי לתקשר עם אותם אנשים.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully