וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים ב"מצב פרטי"? גוגל מודה - "אספנו עליכם מידע"

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 21:39

אל תגידו שלא ידעתם: גוגל תמחק "מיליארדי נתונים" שנאספו ממשתמשי גלישה פרטית מדפדפן כרום לאחר תביעה ייצוגית שטענה להטעיה

גוגל כרום. ShutterStock
גוגל כרום/ShutterStock

חשבתם שמחקתם את ההיסטוריה שלכם במצב גלישה פרטית? תחשבו שוב. גוגל הסכימה למחוק נתונים שנאספו ממשתמשים שגלישו במצב "גלישה פרטית" (Incognito) בדפדפן כרום, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". ההסדר מגיע לאחר תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2020, שטענה שגוגל הטעתה משתמשים לגבי איסוף הנתונים במצב גלישה פרטית. כן כן, גם את אותם דברים "סודיים" שחשבתם ששמורים רק אצלכם.

לטענת התביעה, ענקית הטכנולוגיה עקבה אחר אתרי האינטרנט בהם גולשים המשתמשים במצב זה, מבלי ליידע אותם. הנתונים שנאספו כללו אתרים שנצפו, למרות שגלישה פרטית לא ציינה זאת במפורש. במצב גלישה פרטית נכתב כי הגלישה "פרטית" וכי המשתמשים לא יראו את פעילות הגלישה שלהם. אמנם צוין שאתרים עצמם עדיין עשויים לאסוף נתונים, אך האזהרה לא התייחסה לאיסוף הנתונים על ידי גוגל עצמה.

לפי הפרסום, בהסדר נקבע שגוגל תשמיד "מיליארדי נתונים" שנאספו שלא כהלכה. בנוסף, החברה תעדכן את הנוסח במצב גלישה פרטית ותחסום באופן אוטומטי עוגיות של צד ג' במצב זה (גוגל מתכננת להיפטר מעוגיות לחלוטין בהמשך השנה). ההסדר אינו כולל פיצויים למשתמשי כרום, אך ניתנת להם האפשרות לתבוע באופן אישי. כמו כן, בעקבות התביעה, גוגל עדכנה את הנוסח במצב גלישה פרטית בינואר 2024 כדי להבהיר כי החברה אוספת נתונים זהים גם במצב זה וגם במצב גלישה רגיל.

גוגל כרום. ShutterStock
בהסדר נקבע שגוגל תשמיד "מיליארדי נתונים" שנאספו שלא כהלכה/ShutterStock

דובר מטעם גוגל אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי אין לחברה בעיה למחוק "נתונים טכניים ישנים" שאינם מקושרים לאנשים או לא משמשים לאפיוּן. עם זאת, ההסדר עדיין זקוק לאישור סופי מהשופט הממונה על התיק.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully