וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדי אפל טוענים: החברה מתעלמת מתושבי עזה ומפטרת עובדים שתומכים בהם

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 21:49

במכתב גלוי למנכ"ל החברה, טים קוק, עליו חתומים מאות עובדים מענקית הטכנולוגיה, נטען כי אפל "שותפה לרצח עם", ומפטרת עובדים בגלל הבעת תמיכה בפלסטינים

אפל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
העובדים טוענים שאפל מתעלמת מתושבי עזה ומעובדיה שתומכים בתושבים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סיבה טובה לקנות אייפון? קבוצה בשם "Apples4Ceasefire", המונה כ-300 עובדי אפל בהווה ובעבר, יצאה במתקפה חריפה נגד החברה - כך לפי דיווח שפורסם לראשונה ב-WIRED. במכתב פתוח שפורסם, הם טוענים כי אפל מתעלמת מתושבי עזה ומעובדיה שתומכים בהם, ואף פיטרה עובדים שלא בצדק בשל הבעת תמיכה בפלסטינים באמצעות סיכות, צמידים וכאפיות.

הקבוצה מתכננת מחאה מחוץ לחנות אפל בלינקולן פארק, שיקגו, שתתקיים בשבת הקרובה. בפודקאסט שפורסם בשבוע שעבר עם כלי התקשורת "פלסטין באמריקה", טוענת הקבוצה שעובד פלסטיני בחנות זו פוטר משום שלבש בגדים ואביזרים המביעים תמיכה בפלסטינים. פרק הפודקאסט מרחיב את ההאשמות שהועלו במכתב, תוך שהוא מציג טענות מפורטות בנוגע למספר רב של עובדי אפל שחוו התנכלות לכאורה מצד מנהלים.

המכתב, שפורסם גם הוא בשבוע שעבר, קורא למנכ"ל אפל טים קוק ולבכירים נוספים בחברה להכיר "במקרי המוות הרבים בעזה כתוצאה מהתקפת ישראל על השטח בתגובה לפיגועי חמאס ב-7 באוקטובר". המכתב מזכיר כי קוק שלח מייל לעובדי אפל יומיים לאחר התקפת חמאס, בו הביע צער על אלה שמתו או איבדו את יקיריהם. עם זאת, נטען במכתב כי "לאחר למעלה מ-150 ימים של אלימות נגד חיי פלסטינים חפים מפשע, עדיין לא נשלחה הודעה המביעה את אותו סוג של דאגה כלפיהם".

המכתב הפתוח למנכ"ל אפל. צילום מסך, אתר רשמי
כמובן, עם האבטיח: המכתב הפתוח למנכ"ל אפל/אתר רשמי, צילום מסך

כמובן, במכתב הפתוח למנכ"ל אפל אין התייחסות ישירה לזוועות שביצעו מחבלי חמאס בשטח ישראל ב-7 באוקטובר - בהם גם רצח משפחות שלמות ואונס של נשים, וגם אין כל התייחסות לחטופים שנמצאים בשבי. מה כן יש? את מילה "רצח עם" (Genocide) בהקשר הישראלי, וטוענים כי אפל הופכת לשתופה לאותו "רצח": "יותר מ-35,000 פלסטינים חפים מפשע שנהרגו, בכל יום שאנחנו שותקים אנחנו הופכים שותפים יותר לרצח העם הנורא הזה".

טאריק רעוף, מומחה טכני בחנות קמעונאית של אפל בסיאטל שסייע בארגון מסע הפרסום של Apples4Ceasefire, אומר שהרוב המכריע של האנשים שחתמו על המכתב הם עובדי חנויות באפל, עם כמה עשרות חותמים בתפקידים תאגידיים כמו ניהול מוצר או פיתוח תוכנה. כ-55 חותמים הזדהו כעובדים לשעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully