וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות לזירה הצפונית: משרד התקשורת יחייב גיבוי אנרגטי של אנטנות סלולר

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 13:25

משרד התקשורת משקיע 40 מיליון ש"ח בחיזוק התקשורת הסלולרית בצפון - כחלק מהיערכות למלחמה אפשרית מול חיזבאללה. שר התקשורת: "העיבוי האנרגטי של אתרי הסלולר חשוב ביותר לרציפות תפקודית בשעת חירום"

אנטנה סלולרית. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אנטנה סלולרית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כחלק מההיערכות לתרחיש חירום בזירה הצפונית, משרד התקשורת מפרסם היום טיוטת מבחני תמיכה בסך 40 מיליון ש"ח להגדלת הגיבוי האנרגטי של חברות הסלולר באזורים שתועדפו יחד עם רשות החירום הלאומית (רח"ל). טיוטת תיקון רישיון תחייב את חברות הסלולר לבצע את העבודות הנדרשות. החברות יחויבו לסיים את התקנת הגיבוי האנרגטי במתקנים עד לתאריך 30 ביוני 2024.

המהלך נועד לאפשר לציבור לעשות שימוש במכשירי הסלולר שברשותו בשעת חירום, גם במקרה של הפסקות חשמל ממושכות. זאת, על ידי הגדלת הגיבוי האנרגטי של האנטנות הסלולריות לפרק זמן נוסף של לפחות 12 שעות או 24 שעות, בהתאם לחלוקה שיקבע המשרד. בנוסף, יותקנו אמצעים לטעינה עצמאית של האנטנות בחלק מהמקומות.

המהלך נועד לאפשר לציבור לעשות שימוש במכשירי הסלולר שברשותו בשעת חירום, גם במקרה של הפסקות חשמל ממושכות. זאת, על ידי הגדלת הגיבוי האנרגטי של האנטנות הסלולריות לפרק זמן נוסף, בהתאם לחלוקה שיקבע המשרד. בנוסף, יותקנו אמצעים לטעינה עצמאית של האנטנות בחלק מהמקומות.

שר התקשורת שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת קרעי: "העיבוי האנרגטי של אתרי הסלולר חשוב ביותר לרציפות תפקודית בשעת חירום"/פלאש 90, יונתן זינדל

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "העיבוי האנרגטי של אתרי הסלולר חשוב ביותר לרציפות תפקודית בשעת חירום. נמשיך לפעול כדי שזו תהיה רק הפעימה הראשונה בדרך להשגת עיבוי אנרגטי בכל רחבי הארץ. אנחנו פועלים במלוא המרץ כדי שבתוך שבועות בודדים משק התקשורת בצפון יהיה ערוך ומוכן לתרחישים השונים. משרד התקשורת בראשותי, יחד עם מנכ"לית המשרד הנמרצת ובשיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם רח"ל והעומד בראשה ועם משרדי האוצר והבטחון, יעמדו בעז"ה במשימה להבטחת המוכנות והשרידות במשק התקשורת".

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "פעילותם הרציפה של אנטנות הסלולר היא קריטית וקיומית ומהווה בסיס לרציפות התפקודית ולביטחון הציבור. משרד התקשורת ממשיך לפעול למתן פתרונות להרחבת המענה לגיבוי חשמל ואנרגיה כחלק מההיערכות לזירה הצפונית ולאפשרות של פגיעה במשק התקשורת, שפעילותו תלויה באספקת חשמל באופן רציף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully