וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TSMC חזרה לפעילות חלקית: הסכנה למחסור בשבבים עדיין לא חלפה

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 10:35

ענקית ייצור המעבדים TSMC הטאיוואנית התאוששה במהירות מרעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה, ומפעלי השבבים, המייצרים מעבדים עבור אפל, אנוידיה ואחרות, חזרו במהירות לפעילות כמעט מלאה

TSMC. ShutterStock
TSMC/ShutterStock

חברת השבבים Taiwan Semiconductor Manufacturing Company או TSMC בקיצור, יצרנית המעבדים המובילה בעולם, המייצרת מעבדים עבור אפל, אנוידיה, קוואלקום וחברות אחרות הודיעה כי הייצור חזר לפעולה פחות מ-24 שעות אחרי שעצרה את הפעילות ופינתה עובדים - זאת בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את טאיוואן אתמול (רביעי). עוד הודיעה TSMC כי לא נגרם נזק למכונות הייצור העיקריות של השבבים - מכונות הליתוגרפיה באולטרה סגול.

יצרנית השבבים הגדולה בטאיוואן הודיעה כי החזירה בין 70 ל-80 אחוזים מהמכונות לפעילות, רק עשר שעות אחרי פגיעת רעידת האדמה. "לא נגרם נזק לכלי הייצור הקריטיים שלנו, לרבות כל מכונות הליתוגרפיה באולטרה סגול קיצון", הודיעה TSMC אור ליום חמישי. מספר קטן של מכונות נפגע בחלק מהמפעלים, מציינת החברה, אולם היא משקיעה כל משאב אפשרי להבטיח התאוששות מלאה. בתוך כך, הודיעה אנוידיה בהבעת אמון ביצרנית השבבים - כי היא לא צופה עיכובי ייצור בעקבות רעידת האדמה.

רעידת האדמה בטייוואן:

רעידת אדמה עוצמתית בטייוואן/טוויטר

את ההתאוששות המהירה ניתן לייחס לטכנולוגיות הבניה המתקדמות של טאיוואן, שמנעו אבדות נרחבות בנפש וברכוש, אחרי שרעידת אדמה של 7.4 בסולם ריכטר פקדה את האי אתמול. תקנות הבניין העדכניות שקידמה הממשלה אחרי רעידת אדמה ב-1999 שהרגה למעלה מ-2,400 אזרחים. ברעידה הנוכחית, הקשה ביותר מזה 25 שנה, ידוע כרגע על תשעה הרוגים, אלף פצועים וכמאה אנשים הלכודים מתחת להריסות.

לטאיוואן יש תפקיד מרכזי בכלכלת הטכנולוגיה העולמית בשל העובדה שהמדינה אחראית לייצור של בין 80 ל-90 אחוזים מהמעבדים העיליים, המשמשים בסמארטפונים, מכוניות חשמליות ומניעים שרתים האחראים גם למודלי ושירותי בינה מלאכותית כמו ChatGPT ואחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • שבבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully