וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע סייבר במשרד המשפטים: 300 גיגה-בייט של נתונים נגנבו

עודכן לאחרונה: 5.4.2024 / 17:24

מתקפת סייבר על רקע יום ירושלים האירני? ההאקרים מארגון אנונימוס פרצו למאגרים של משרד המשפטים, והצליחו לגנוב מידע רגיש, כך לדבריהם. מהמשרד נמסר: "גורמי המקצוע במשרד וגורמי מקצוע נוספים בודקים את האירוע ומשמעויותיו"

משרד המשפטים,  תל אביב, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
משרד המשפטים, תל אביב, 26 באוקטובר 2020/ראובן קסטרו

משרד המשפטים הודיע הערב (שישי) על אירוע סייבר שהתרחש במערכותיו. מההודעה עולה כי המשרד נערך מבעוד מועד לתרחישים מסוג זה, והנושא דווח מידית לרשויות הרלוונטיות, לרבות הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הלאומי. "מאז שעות הבוקר וגם בשעות אלה, גורמי המקצוע במשרד וגורמי מקצוע נוספים בודקים את האירוע ומשמעויותיו", נמסר בהודעה מטעם המשרד.

מי שעומד מאחורי הפריצה, כן מסתמן, הם האקרים מארגון אנונימוס (Anonymous). חברים בקבוצת ההאקרים המפורסמת טוענים כי הצליחו לפרוץ ולמוק את" כל שרתי משרד המשפטים". בנוסף, טוענים ההאקרים כי הם השיגו "כמות מדהימה של כמעט 300 גיגה-בייט של נתונים, כולל מכתבים ומסמכים רשמיים, עובדים, כתובות, מספרי טלפון ומיילים".

בחודש שעבר, פרסמו תוקפים מארגון אנונימוס כי הצליחו לפרוץ למערכות המחשוב של הקריה למחקר גרעיני בדימונה על רקע המלחמה בעזה, ואף למחוק מהן מידע. "קבוצות תקיפה אירניות (ואחרות) תוקפות את מדינת ישראל סביב יום ירושלים האירני ומבצע הסייבר האנטי ישראלי השנתי שנקרא OpIsrael", מסבירים בחברת אבטחת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט.

סייבר. ShutterStock
בחודש שעבר, פרסמו תוקפים מארגון אנונימוס כי הצליחו לפרוץ למערכות המחשוב של הקריה למחקר גרעיני בדימונה/ShutterStock

"במסגרת התקיפות האלה קבוצת התקיפה הזו - שנחשבת כאירנית או בהשפעה אירנית - דיווחה על תקיפה רחבת היקף של משרד המשפטים, אותה אישר המשרד. זו קבוצה שבעבר דיווחה על תקיפה של הכור, ובהמשך הדליפה שורה של חומרים בעלי רגישויות שונות הקשורות בועדה לאנרגיה אטומית. התקיפות הללו מתרחבות בעיקר בסופ"ש זה וימשיכו גם בשבוע הקרוב", הוסיפו בצ'ק פוינט.

תום מלכה, Head of Cyber Research ב-RAKIA GROUP, אומר בשיחה עם וואלה! טכנולוגיה: "בימים הקרובים אנחנו ניהיה עדים לגל תקיפות עקב האירועים הבטחוניים האחרונים והקרבה לתאריך היעד המוכר של OP Israel, יש לזכור שחלק מהתקיפות יתגלו כשקר מוחלט וחלקם יצביעו על אתרים לא מאובטחים, אבל בראש ובראשונה חשוב לזכור שהמון מהפרסומים האלו מתגלים כסרק ומטרתם לבצע מלחמה פסיכולוגית".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully