וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק: בינה מלאכותית עלולה להשמיד את האנושות, אבל זה שווה את הסיכון

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 8:43

"התרחיש החיובי הסביר עולה על התרחיש השלילי": מנכ"ל ומייסד טסלה ו-SpaceX מודאג מהסיכונים של בינה מלאכותית, אך עדיין מקדם את פיתוחה. בינתיים, מומחים בתחום מודאגים כי ממירוץ החימוש של ענקיות הטק בתחום ה-AI

אילון מאסק. GettyImages
אילון מאסק/GettyImages

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה ו-SpaceX, מאמין בתועלת של בינה מלאכותית (AI) גם אם יש סיכוי של 20% שהטכנולוגיה תפנה נגד בני אדם. בכנס "Great AI Debate" שהתקיים מוקדם יותר החודש, מאסק עדכן את הערכת הסיכון שלו ואמר: "אני חושב שיש סיכוי מסוים שזה ישים קץ לאנושות. אני מסכים כנראה עם ג'ופרי הינטון שמדובר בכ-10% או 20% או משהו כזה". עם זאת, הוא הוסיף: "אני חושב שהתרחיש החיובי הסביר עולה על התרחיש השלילי".

חוקר אבטחת סייבר בתחום בינה מלאכותית, רומן יאמפולסקי, אמר ל-Business Insider שמאסק צודק בכך שהוא טוען שבינה מלאכותית עלולה להיות סיכון קיומי לאנושות, אבל "אם בכלל, הוא קצת יותר מדי שמרן" בהערכת שלו. "ההסתברות האמיתית לאסון גבוהה בהרבה לדעתי", אמר יאמפולסקי, בהתייחסות ל"הסתברות לאסון" או הסיכוי שבינה מלאכותית תשתלט על האנושות או תגרום לאירוע שיסיים את האנושות, כמו יצירת נשק ביולוגי חדש או קריסת החברה עקב מתקפת סייבר רחבה או מלחמה גרעינית.

אילון מאסק. רויטרס
"אני חושב שהתרחיש החיובי הסביר עולה על התרחיש השלילי". אילון מאסק/רויטרס

"ניו יורק טיימס" כינה את הסתברות האסון "הנתון הסטטיסטי החולני החדש שפוקד את עמק הסיליקון", עם הערכות שונות של אנשי טכנולוגיה בכירים שנאמרו לעיתון, בטווח שבין 5% ל-50% סיכוי לאפוקליפסה שמובלת על ידי בינה מלאכותית. יאמפולסקי מעמיד את הסיכון על "99.999999%". בנוסף, לדבריו כיוון שיהיה בלתי אפשרי לשלוט בבינה מלאכותית מתקדמת, התקווה היחידה שלנו היא לא לבנות אותה מלכתחילה.

"אני לא בטוח למה הוא חושב שזה בכלל רעיון טוב לקדם את הטכנולוגיה הזו", הוסיף יאמפולסקי. "אם הוא מודאג ממתחרים שיגיעו לשם ראשונים, זה לא משנה כי בינת-על בלתי נשלטת היא רעה באותה מידה, לא משנה מי ייצור אותה".

למרות שהוא תומך ברגולציה של בינה מלאכותית, מאסק הקים בשנה שעברה חברה בשם xAI, שמטרתה להרחיב עוד יותר את כוחה של הטכנולוגיה. xAI היא מתחרה של OpenAI, חברה שמאסק היה ממייסדיה יחד עם סם אלטמן לפני שמאסק התפטר מהדירקטוריון ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully