וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שליש מתפקידי מדע הנתונים מאוישים על ידי נשים

מנין נוצר ההבדל ומדוע חשוב ש*גם* בתחום הזה יהיה שוויון?

כנס WiDS. שרונה אברהם,
כנס WiDS/שרונה אברהם

בשנים האחרונות תפקידי מדע הנתונים, Data Science, הפכו למבוקשים ומתוך כך למתגמלים ביותר בתעשייה. מדעני נתונים הם אנשי מקצוע בעלי שילוב ייחודי של מיומנויות בסטטיסטיקה, מתמטיקה ותכנות, ותפקידם לייצר תובנות וידע בעל ערך ממערכי נתונים גדולים. תפקידם של מדעני נתונים פופולרי מכיוון שהם מניעים חדשנות, פותרים בעיות מורכבות, ומייצרים ערך לכל הארגון. וכן, יש גם את המשכורת המתגמלת.

"התפקיד מעניין קודם כל ברמת האתגר והעניין המקצועי - אנחנו בעצם נחשפים לכמויות דאטה עצומות, ולתובנות שאנחנו מייצרות יש השפעה רבה על אסטרטגיית החברה" מסבירה נועה איל אלטמן, מדענית נתונים בכירה בחברת הפינטק Intuit. "ניתן ליישם את היכולות האלו בתחומים רבים, החל מרפואה, פיננסים, חקלאות, חלל ועוד רבים נוספים".

לפי נתונים חדשים של חברת הסטארט-אפ הישראלית Dealigence, נשים מהוות רק 36.5% מתקני הדאטה סיינס בישראל (לעומת 63.5% גברים), למרות שמדובר באחד מהתפקידים החשובים והמתגמלים ביותר בתעשיית ההייטק. הפער גדל בתפקידי ניהול, כשנשים מהוות רק 31% מתפקידי הניהול בתחום הדאטה סיינס, לעומת 69% גברים.

בעוד שחשיבות הגיוון המגדרי חלה על מקצועות רבים, היא חיונית במיוחד במדעי הנתונים בשל אופיו הייחודי של התחום והשפעתו מרחיקת הלכת על החברה. "הרבה מאוד החלטות כיום מבוססות על דאטה. יותר נשים בתחום הזה פירושו ייצוג ראוי לנשים במוקדי קבלת ההחלטות. השיויון המגדרי קריטי במיוחד במדעי הנתונים בשל השלכותיו על הוגנות ואתיקה, לאור פונטציאל הסיכון של הטיות בניתוח של דאטה ובאימון מודלים של בינה מלאכותית. מעבר לכך, מדובר בתפקיד חשוב, מאתגר ומתגמל, ואנחנו צריכים לשאוף לראות נשים מכוונות הכי גבוה שאפשר" מסבירה איל אלטמן.

מתוך כך תקיים Intuit בשבוע הבא, זו השנה השביעית את כנס (WiDS) Women in Data Science, אשר ישים דגש על מחקר ופיתוח של נשים מובילות בתעשייה, באקדמיה, בתחומי הדאטה והאלגוריתמים. "הכנס נותן לאותן נשים מבריקות בתחילת דרכן לעשות את הצעדים הראשונים על הבמה, באופן שיפתח עבורן את הדלת לצבור בטחון ולהמשיך ולהציג בכנסים טכנולוגיים נוספים בעתיד" מסמכת איל אלטמן.

  • עוד באותו נושא:
  • מדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully