וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 מיליארד דולר: דיווח - גוגל שוקלת לבצע את הרכישה הגדולה בתולדותיה

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 10:49

ענקית הטכנולוגיה אלפבית, בעלת קופת מזומנים עצומה של 110.9 מיליארד דולר, שוקלת לרכוש את חברת Hubspot בעסקה של 33 מיליארד דולר. עם זאת, היא צפויה להיתקל בקשיים

קמפוס גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
קמפוס גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ענקית הטכנולוגיה אלאפבית, החברה האם של גוגל, שוקלת לרכוש את חברת התוכנה HubSpot בשווי של 35 מיליארד דולר - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. משום שענקית הטכנולוגיה מחזיקה בקופת מזומנים עצומה של 110.9 מיליארד דולר, היא יכולה בקלות לממן את הרכישה ללא כל צורך בהלוואות חיצוניות.

הרכישה, אם תצא לפועל, תהיה הגדולה ביותר בתולדות גוגל - אפילו יותר מזו של מוטורולה מוביליטי ב-2011 תמורת 12.5 מיליארד דולר. עם זאת, בהמשך היא מכרה אותה ללנובו תמורת 2.91 מיליארד דולר בלבד, כך שיש לה סיבה לחשוש מתג מחיר גדול בהרבה.

HubSpot היא פלטפורמת שיווק, מכירות ושירות, ואם עסקה כזו אכן תצא לפועל, העלות צפויה להיות גבוהה מאוד, ותכלול פרמיה משמעותית מעל השווי הנוכחי - בערך פי 15 מהתחזיות.

נושא נוסף איתו החברה עלולה להתמודד בניסיון לרכוש את Hubspot הוא סביבה רגולטורית עוינת לעסקאות גדולות. ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי עוקבות מקרוב בימים אלה אחר עסקאות גדולות. חלקן, כמו הניסיון של אדובי לרכוש את Figma תמורת 20 מיליארד דולר, לא הגיעו לקו הסיום בשל חששות תחרותיים.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully