וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בשידור ישיר: ליקוי חמה מלא בצפון אמריקה

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 13:21

השמש תיעלם: צל הירח יכסה את השמש ויצור ליקוי חמה מרשים שיתחיל במקסיקו, ימשיך דרך ארצות הברית ויסתיים בקנדה. תושבי צפון אמריקה שיהיו ב"מסלול הליקוי" יזכו לחזות במחזה מרהיב בו השמש תיחסם לחלוטין למשך 4:28 דקות

ליקוי החמה בשידור ישיר (רויטרס)

LIVE

הערב (שני, שעון ישראל), יתרחש אירוע אסטרונומי מרהיב: ליקוי חמה מלא. במהלך הליקוי, הירח יסתיר את השמש לחלוטין בצפון אמריקה - באזורים מקסיקו, ארצות הברית וקנדה - ויאפשר לאנשים לראות כוכבים בשמיים אפילו באמצע היום. בשעה 20:40 (שעון ישראל) יתחיל הליקוי (כלומר כיסוי חלקי), השיא בין 21:40 ל-21:44 (כיסוי מלא).

זהו אירוע אסטרונומי יוצא דופן - ליקוי החמה המלא האחרון בצפון אמריקה היה ב-21 באוגוסט 2017, והבא בתור יתרחש רק ב-2044. מסלול הליקוי המלא, הנקודה בה הירח יכסה לחלוטין את השמש, צפוי לחצות אזור עם אוכלוסייה של מעל 30 מיליון איש בארה"ב, קנדה ומקסיקו.

בני המזל שיימצאו עצמם בנתיב הליקוי המלא עשויים לראות את עטרת השמש ותופעה המכונה "טבעת יהלום" - שני מראות מרהיבים. באזורים אחרים יחוו ליקוי חלקי, שעוצמתו תשתנה בהתאם לקרבה לליקוי המלא. צפייה בירח "אוכל" את השמש, אפילו באופן חלקי, היא עדיין מחזה מרהיב.

ליקוי חמה קורה כאשר הירח שמקיף את כדור הארץ נעמד בין הכדור שלנו לשמש, ובכך מסתיר אותה. הירח מונע מקרני השמש להגיע לכדור הארץ ובכך מוטל צל, ומנקודת המבט של יושבי כדור הארץ, אורה של השמש מוסתר על ידי הירח - מה שיוצר את המראה הייחודי.

  • עוד באותו נושא:
  • ליקוי חמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully