וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה והמשק מאחדים כוחות: דאטה ובינה מלאכותית כמפתח לפתרון אתגרים חברתיים

מיכל פינק סמנכ"לית אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה: "איסוף דאטה הוא משמעותי להחלמה של כלל האקוסיסטם בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר". אשר דולב סמנכ"ל אסטרטגיה במערך הדיגיטל הלאומי: "צריך לטייב קבלת החלטות"

מימין לשמאל: אשר דולב סמנכל אסטרטגיה במערך הדיגיטל הלאומי; גליה מאור חברת דירקטוריון קבוצת SFI, לשעבר מנכ"ל בנק לאומי; רונה פרי מנהלת קהילת DatA-IL. מורקה ארקדיר,
מימין לשמאל: אשר דולב סמנכל אסטרטגיה במערך הדיגיטל הלאומי; גליה מאור חברת דירקטוריון קבוצת SFI, לשעבר מנכ"ל בנק לאומי; רונה פרי מנהלת קהילת DatA-IL/מורקה ארקדיר

על רקע אתגרי השיקום המורכבים שמדינת ישראל ניצבת בפניהם, קהילת החדשנות DatA-IL ערכה היום (9 אפריל) את הכנס השנתי הראשון שלה - "מחירום לשיקום: דאטה ו-AI כמאיצי צמיחה". בכנס לקחו חלק חברות טכנולוגיה וסטארטאפים, יזמים, נציגי משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וגופים ציבוריים, עמותות, וחוקרי אקדמיה.

קהילת DatA.IL, היא מיזם משותף של עמותת נובה מקבוצת SFI, עם משרד הכלכלה, מערך הדיגיטל הלאומי ורשות החדשנות ומטרתה לרתום את הפוטנציאל והיכולות של דאטה ובינה מלאכותית ליצירת פתרונות לאתגרי החברה הישראלית AI ולהפוך את ישראל למובילה עולמית בתחום יישומי הדאטה והבינה המלאכותית. במקביל פועלת בשותפות גם עם חברות טכנולוגיות מובילות על מנת לקדם מימוש הפוטנציאל הטמון בהנגשה ושימוש בדאטה ציבורי, בינה מלאכותית ושירותי ענן, לטובת שיפור החברה הישראלית והשירות הציבורי.

בכנס הוצגו פתרונות חדשניים שצמחו בתקופת החירום יחד עם תובנות על איך מתנהלים עם דאטה בחירום, מגבלות הטכנולוגיה והמקום של רגולציה בתמיכה במאמצים כאלו. בנוסף התמקד הכנס בכלים ויכולות חדשות מהמגזר הציבורי והפרטי טכנולוגי שיסייעו למאמצי השיקום השונים ויובילו את ישראל לצמיחה מתוך תפיסה של Build Better.

בין היתר הוצגו פתרונות מבוססי דאטה ו AI שפותחו בשיתוף פעולה זריז בין המגזר הציבורי לפרטי כמו מוקד ערב"ה וחמ"ל הנעדרים, שנתנו פתרונות קריטיים בימים ובשבועות הראשונים אחרי 7/10, וסייעו למערכות הביטחון במדינה. בנוסף יחידת המחקר והפיתוח של Google ישראל הציגו את השימוש בבינה לחיזוי אסונות טבע ואבחון מהיר של מימדי הנזק, וכן סטארטאפים שונים כגון Open DNA הציגו את הפתרונות המתקדמים שלהם.

רונה פרי, מנהלת קהילת החדשנות DatA-IL: "הקהילה מחברת בין מומחים ממגזרים שונים - הטכנולוגי-עסקי, הציבורי, החברתי והאקדמי כדי לייצר שיתופי פעולה ופרויקטים מובילים בתחום. המטרה שלנו היא לרתום את כוח המידע הציבורי ולהצמיח אקוסיסטם שבו דאטה ובינה מלאכותית משמשים לפתרון האתגרים העומדים בפני החברה הישראלית".

ירון נוידרפר מנכ"ל ומייסד SFI : "השנה אנחנו שמים דגש על תחום הבינה המלאכותית, והתכנון הוא שבקרוב נכנס לעולם של ניבוי בתחומים החברתיים, כך נוכל לזהות בעיה חברתית בראשיתה, ולתת לה את התמיכה והכלים החיונים כבר בשלב מוקדם. השימוש בדאטה הביא אותנו להקים את הקהילה הזו שמטרתה להנגיש דאטה ציבורית לכל גוף עסקי, חברתי, אקדמי או אזרחי ולייצר שיתופי פעולה בין מגזריים על מנת לעשות באמצעות הדאטה אימפקט חברתי משמעותי".

נעמי קריגר כרמי, משנה למנכ"ל :SFI "אל מול כל האתגרים החברתיים והציבוריים הקשים שניצבים בפנינו כיום, אנחנו חייבים לפעול חכם ויצירתי יותר - להביא את מיטב הכלים מעולמות הטכנולוגיה, הדאטה וה- AI ולייצר חיבורים לא שגרתיים בין המגזר הציבורי, העסקי, האקדמי והחברתי. הקהילה משחקת תפקיד קריטי בהובלה לכיוונים אלו."

"פועלים לקידום דאטה פתוחה"

אשר דולב, סמנכ"ל אסטרטגיה ובניין הכוח במערך הדיגיטל הלאומי, הדגיש בכנס את הפוטנציאל האדיר הטמון בדאטה ובבינה מלאכותית לייעול וטיוב השירותים הממשלתיים לציבור. לדבריו, "הדבר הבסיסי ביותר לטייב קבלת החלטות באמצעות הנתונים, שלא כולן עובדות בצורה ברורה במערכות הציבוריות. יש עוד הרבה מה לעשות מרמת ניהול זוטר ועד נבחרי הציבור. אנו פועלים לקידום דאטה פתוחה ושיתופי פעולה בין-מגזריים, תוך הקפדה על הגנת הפרטיות, במטרה לרתום את עוצמת הדאטה לטובת פיתוח פתרונות חדשניים שישפרו את חיי האזרחים בתחומי החינוך, הבריאות והרווחה הדיגיטליים. אנחנו רוצים להצליח לנטר טוב יותר את השירותים שאנחנו נותנים כרגע לציבור, בין אם זה השירותים המנהליים כמו הנפקת דרכון ורשיון נהיגה, ובין אם זה השירותים החברתיים ששם האתגרים הם עוד יותר גדולים ועמוקים, כמו בריאות, חינוך, ורווחה דיגיטליים".

צביקה גולצמן סגן ראש התכנית הלאומית ל-AI, רשות החדשנות: "אנחנו כממשלה לא באים להחליף את השוק הפרטי, אלא מביאים כלים משלימים חסרים. בשנה האחרונה מימנו תשתית מעבדתית לחישוב AI, ומאגרי מידע למודלים מיומנים לתשתיות פיתוח בתחום הNLP. בנוסף, אנחנו מתכננים להנגיש תשתית ענן לאימון מודלים גדולים וגם תשתית על של מחשב מדעי, ומקווים שעד סוף השנה נצא עם המכרזים האלה. בד בבד אנחנו ממשיכים להאיץ את קצב הביצוע של התוכניות ולעודד את השימוש בתשתיות שנוצרו ולפעול להקמת שותפויות עם מדינות נוספות".

מיכל פינק סמנכ"לית אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה: "מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרי שיקום מורכבים ומגוונים. קהילת הדאטה אספה והנגישה מאגר אתגרים מתעדכן ורתמה את חברי הקהילה ליצירת שיתופי פעולה על מנת לסייע ולקדם פתרונות לאתגרים אלו. איסוף דאטה הוא דבר משמעותי לא רק בחירום, אלא גם חיוני להחלמה של כלל האקוסיסטם, בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully