וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון אמריקה בחשיכה: כך נראה כדור הארץ בזמן ליקוי החמה אתמול

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 20:06

תמונות לוויין מרהיבות חושפות את צפון אמריקה שקועה בחשיכה חלקית במהלך ליקוי החמה המלא הראשון ביבשת מאז 2017. בנוסף, אסטרונאוטים בתחנת החלל זכו לראות את התופעה מגובה 400 ק"מ

כדור הארץ בזמן ליקוי הירח

תמונות מרהיבות שצולמו אתמול (רביעי) על ידי לוויין גאוסטציונרי במרחק של 36,000 ק"מ מכדור הארץ חושפות את צפון אמריקה כשהיא שקועה בחשיכה חלקית במהלך ליקוי החמה. הליקוי, שהיה המלא הראשון ביבשת מאז 2017, גרם לירח להסתיר את השמש וליצור צל ענק שהתקדם לאורך היבשת.

בצילומים ניתן לראות את את צל הירח נע על פני צפון אמריקה. קו החשיכה, המכונה "אומברה" (umbra), נמתח ממקסיקו ועד קנדה, וחוצה מדינות רבות, ביניהן ארצות הברית, קנדה ומקסיקו. לדברי סוכנות החלל האירופית, ליקוי החמה משמש גם כמעבדה לחקר ההשפעה שלו על מזג האוויר. הצל גורם לירידת טמפרטורות האוויר ויכול לגרום להתפתחות עננים בדרכים שונות.

ליקוי חמה מלא מתרחש כאשר הירח עובר בין השמש והארץ, ולמשך זמן קצר חוסם את פני השמש, למעט טבעת אור גלויה המכונה קורונה השמש. מסלול צל הירח על פני כדור הארץ, המכונה נתיב הליקוי המלא, חצה את יבשת צפון אמריקה - ממקסיקו ועד לקצה המזרחי ביותר של קנדה.

ליקוי הירח מתחנת החלל הבינלאומית

בנוסף לתמונות המרהיבות שצולמו על ידי לוויין, ליקוי החמה נצפה גם על ידי אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית. התחנה, המקיפה את כדור הארץ בגובה של בין 275 ק"מ ל-460 ק"מ, נמצאה בזמן הליקוי מעל צפון אמריקה, מה שאיפשר לאסטרונאוטים לצפות בתופעה הייחודית מזווית מיוחדת. "צוות משלחת 71 זכה לראות את צל הירח על כדור הארץ לאחר שביצע במהלך היום העברות של מטען, תחזוקה של חליפות חלל וניסויים בכוח המשיכה", כך מסרה נאס"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully