וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למצוא התאמה מושלמת: הכירו את "טינדר של בריאות הנפש"

הלוחם הפוסט טראומטי בחר ללמוד פסיכולוגיה והמציא אפליקציה שתעזור לאחרים בקרב הנפשי בעקבות חוויות הלחימה בעזה. הכירו את אפליקציית זיגמונד

פלטפורמת זיגמונד. יחצ,
פלטפורמת זיגמונד/יחצ

נתנאל זינגבוים, 32, נולד לבית דתי עם 5 אחים ואחיות במושב גמזו שביער בן שמן. בשירותו הצבאי התגייס ליחידת אגוז,שימשכקלע וחבלן של צוותו ולפני 10 שנים ב2014 לחם במלחמת "צוק איתן". הם היו הגדוד השני שנכנס לסג'עייה אחרי אסון הנגמ"ש. אסון הנגמ"ש היה אירוע הלחימה הקשה ביותר של מבצע צוק איתן, ונחשב גם לאחד ממחדליו הקשים במסגרתו נהרגו שבעה לוחמי מחלקה 5 בפלוגה המסייעת של גדוד 13 בגולני, בפיצוץ נגמ"ש בשכונת סג'עייה. 12 לוחמים יצאו בחיים מהלילה ההוא, אבל סג'עייה נשארה איתם, ביניהם גם איציק סעידיאן ששרף עצמו מול אגף השיקום שלא הכיר באופן מלא בנכותו עקב השירות הצבאי.

נחזור לנתנאל, כאמור שימש כחבלן ופוצץ כניסות לבתים (רוב הכניסות הרגילות היו ממולכדות) ויום אחד עמד בעמדתו כצלף וראה כדור אש מתקדם לעברו במהירות. הוא היה בטוח שזה הסוף ולאחר שניות שנראו כמו נצח, הבין שכדור האש הענק פגע בקומה מתחתיו ופצע שלושה מחבריו שיצאו מכשירות לחימה ופונו אל בית החולים. האירוע הטראומתי ובכלל שהייה של 40 יום בעומק עזה - בזמנו הכי עמוק שנכנסו אל שטח הרצועה, בלי אפשרות לראות משפחה (היה איסור ביקורים) ועם מחזות מאוד קשים שנאלץ הוא וחבריו לראות בעת הלחימה, הובילו לטראומה, בגינה לא יכול לראות אש או להריח עשן (ישר מחזיר אותו לאבק השריפה של עזה), ונדרך עם כל רעש נפץ ששומע. הוא יצא משם חדור מטרה: לסייע לאחרים. מה שהביא אותו ללימודי הפסיכולוגיה. במהלך לימודי התואר השני יצא בשאלה. עבד במחלקה הפסיכיאטרית בבית-החולים שיבא, בקליניקה של אוניברסיטת רייכמן, בבית החולים אברבנאל, במרכז "חברים" ובקליניקה הפרטית שלו בקריית אונו. שם מתגורר כיום עם אשתו ושני ילדיו (5, 2).

על פי נתוני האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת קולומביה, ביה"ח שלוותה ו"אלטרואיזם אפקטיבי", 11,021 חיילים מעורבים במלחמה, 12,366 אנשים נחשפו לטרור בצורה ישירה, 109,249 תושבים מתגוררים בטווח 40 ק"מ מהרצועה ו- 304,556 תושבים בטווח 40-80 ק"מ מהרצועה, חלק ארי מהם צפויים לפתח פוסט טראומה.

פלטפורמת זיגמונד. יחצ,
פלטפורמת זיגמונד/יחצ

ב-2023 נתנאל חבר לכמה מבני משפחתו ויחד הקימו את פלטפורמת "זיגמונד" עוד לפני המלחמה, על מנת לספק צורך מיידי ומענה בין מטופלים לפסיכולוגים מטפלים, אך תספק כעת מענה לכל מי שיזדקק לתמיכה נפשית אם בשוטף, או כתוצאה מזוועות המלחמה, שגרמה לרבים לטראומה, שתתפתח לפוסט טראומה, שחשוב להתייחס ולטפל בה.

"זיגמונד" הוקמה במאי 2023 על ידי נתנאל זינגבוים, פסיכולוג. זיגמונד היא פלטפורמה (אתר ואפליקציה) חינמית למשתמשיה, המציעה התאמה בין פסיכולוג למטופל בשיטה ייחודית, אשר נולדה מתוך צורך אמיתי לעזור למשפחה וחברים למצוא מטפלים מומלצים עבורם.

"זיגמונד", שמורכבת מאתר ואפליקציה, מציעה חיבור לכ-750 פסיכולוגים ופסיכולוגיות, המותאמים לכל אדם באופן אישי על פי העדפותיו, מיקום גיאוגרפי, תכיפות ודחיפות הטיפול ועל פי שיקולי תקציב. האלגוריתם יודע להציע גם מטפלים שנמצאים בהסדר עם קופות החולים. הייתרון הגדול - ישנה זמינות מיידית, בניגוד לתורים הרגילים בקופות החולים (אשר עשויים להמשך בין שנה וחצי לשנתיים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפסיכולוג נתנאל זינגבוים, מייסד פלטפורמת "זיגמונד": "כפסיכולוג וגם כאדם הצורך טיפול פסיכולוגי בעצמו בעקבות מה שחוויתי בשירותי הצבאי ב"צוק איתן" בעזה, הסביבה תמיד פונה אלי בחיפוש אחר מטפלים. יצא שנתקלתי בקושי מאוד גדול סביב הצורך הזה. המדינה שלנו רוויית אסונות וטראומות, עכשיו במיוחד. אנשים צריכים מטפלים, מחפשים ויש רק שנה וחצי עד שנתיים קדימה. כמטופל, זו סיטואציה נורא מתסכלת. כמעט לכל הקולגות שלי, החברים שלי מהתחום, יש לפחות שעה אחת פנויה בקליניקה. אז איך יכול להיות שאין מטפלים? הנושא העסיק אותי הרבה זמן והרגשתי שאני חייב לספק פתרון לזה. שמתי לב, שבקבוצות וואטסאפ או פורומים סגורים של פסיכולוגים, כל הזמן עולות שאלות אם מישהו מכיר המלצה על פסיכולוגים. אז חשבתי שבמקום שכל התיווכים האלו ייעשו בכל מיני קבוצות סגורות, מפה לאוזן אני יכול לרכז את זה. הבנתי, שזו לא בעיה של היצע וביקוש, אלא שמישהו צריך לפתור את הבעיה ברמה הטכנית וכך הגעתי לפיתוח פלטפורמת "זיגמונד" שמשלבת בין אתר ואפליקציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully